Confronterend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:04

Wauw sta er echt van te kijken hoe sterk jij overkomt!

Je doet ook meteen wat met de tips en ze schijnen blijkbaar ook goed te werken! En ook heel goed van je dat je bij een tegenslag tóch door bent gegaan, dat is ook al een grote stap! _/-\o_
En als je een keer een tegenslag gehad hebt die je minder goed aankon, ook gewoon hier neerzetten hè. Wij zijn namelijk een stuk liever voor jou dan jij voor jezelf bij zo'n situatie :)

Voor de spiegel staan en positieve dingen over jezelf zeggen kan heel erg werken. Nu zie je je ogen, straks zie je je haar, je schouder, heup etc. tot je opgegeven moment denkt: goh, die buik van mij is eigenlijk ook best mooi! Klein beginnen en volhouden :)
En dan dus niet 1x zeggen: mja, m'n ogen zijn best mooi. Maar 100x zeggen: mja, m'n ogen zijn best mooi. M'n ogen zijn best mooi. Ik heb eigenlijk best mooie ogen. Goh, mooie ogen heb ik eigenlijk. Mijn ogen zijn écht mooi. Wauw wat ik heb een mooie ogen! (100e x)
Hoe vaker je iets zegt, hoe meer je het gaat geloven. En ook al geloof je in het begin niet eens wat je zegt, zeg het 100x en steeds iets harder/positiever, komt die overtuiging 'vanzelf'!

Hihi, ben gewoon helemaal blij geworden van jouw topic. Zoveel kracht en positiviteit straalt er uit jouw posts, daar kan een mens wat van leren.

Nog even een dansje voor jou! *\o/*

vuurneon

Re: Confronterend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:23

Goed zeg! :D
Door jou begin ik mijn dag ook spontaan met een lach! :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:31

Dankjulliewel meiden! :)

Ik heb vandaag nog wat leuks aan mezelf ontdekt.. Ik vind dat ik erg lekker ruik. :')
Word wel mede mogelijk gemaakt door mijn parfum natuurlijk, maar ik zorg er altijd voor dat ik lekker ruik. :j

Mijn dagplanning van vandaag is niet helemaal super, maar het kan slechter.

08.00 wakker
08.30 een beker ontbijtdrank
10.30 2 volkoren pistoletjes + gekookt ei
11.30 1 croissantje
13.30 2 bruine boterhammen + smeerkaas
18.00 kippensoep
20.00 banaan
22.00 ontbijtkoekje

Ben er zelf niet helemaal tevreden over. Het liep niet helemaal lekker qua tijden en ik had het croissantje niet hoeven nemen eigenlijk..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:34

Ik mis je avondeten... of heb je een maaltijdkippensoep?
En je kan prima nog een stuk fruit toevoegen om de trek te stillen :)

hihi ben benieuwd naar je parfum! Welke gebruik je? :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:37

De kippensoep is mijn hoofdmaaltijd. Het is een groot blik, daar haal ik twee ruime koppen uit. :j
Stuk fruit kan ik evt. nog nemen als ik thuis kom en ik heb trek. Neem ik gewoon wat druiven bij de thee.

Vandaag heb ik Nina van Nina Ricci op. :+:
Maar ik draag eigenlijk elke dag wat anders. Variatie doet eten, om het maar even ontopic te houden. :+

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:39

Nanne schreef:
Bedankt allemaal!

Esther,
Ik at voorheen altijd yoghurt met cruesli maar sinds een paar weken verdraag ik geen yoghurt meer. Ik krijg het er onwijs zuur van. Eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar een goed ontbijt. Brood krijg ik namelijk niet lekker weg in de ochtend.

Als iemand daar nog wat voor weet?

Je zou in een blender een aantal vruchten kunnen doen en daar een smoothie van kunnen maken. Daar kun je eventueel ontbijtgranen doorheen doen. Ik houdt het daar tot aan half 11/11 uur erg goed op. Wat betreft de eetbuien: bij mij helpt het om gewoon geen chips e.d. in huis te nemen. Wil ik op zaterdag toch iets, dan neem ik een zakje snack a jacks. Tja, en soms ga ik dan ineens naar de winkel om toch allemaal rotzooi te kopen en op te eten...
Proberen afleiding te zoeken op een moment dat je een eetbui voelt aankomen zou misschien ook kunnen helpen (alhoewel de wilskracht bij mij meestal weg is). En overal briefjes neerhangen met mooie spreuken over jezelf die je aan je doel helpen herinneren, bijvoorbeeld op de deur van de koelkast en/of voorraadkast.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:40

Wij geven vaak een eetbox. Dat is dus een gepersonaliseerde doos waar je 70 procent gezonde dingen in stopt en 30 procent niet gezonde. En als je een eetbui hebt mag je voor jezelf twee dingen van uitnemen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:45

nadina schreef:
Je zou in een blender een aantal vruchten kunnen doen en daar een smoothie van kunnen maken. Daar kun je eventueel ontbijtgranen doorheen doen. Ik houdt het daar tot aan half 11/11 uur erg goed op. Wat betreft de eetbuien: bij mij helpt het om gewoon geen chips e.d. in huis te nemen. Wil ik op zaterdag toch iets, dan neem ik een zakje snack a jacks. Tja, en soms ga ik dan ineens naar de winkel om toch allemaal rotzooi te kopen en op te eten...
Proberen afleiding te zoeken op een moment dat je een eetbui voelt aankomen zou misschien ook kunnen helpen (alhoewel de wilskracht bij mij meestal weg is). En overal briefjes neerhangen met mooie spreuken over jezelf die je aan je doel helpen herinneren, bijvoorbeeld op de deur van de koelkast en/of voorraadkast.

Ja, ik denk dat ik voor mijn verjaardag een blender ga vragen. :j
Heb de tip al vaker voorbij zien komen en het is lekkerder om het zelf te maken dan het kant en klaar te kopen.

Snack a Jacks haal ik ook wel eens in huis ja. En snoeptomaatjes vind ik ook fijn afleidingsvoer. Maar wat jij al zegt, soms gooi je die wilskracht gewoon zo het raam uit en doe je toch wat je wilt.

Spreuken en teksten ophangen ben ik inderdaad ook al tegen gekomen als tip en klinkt lang zo gek nog niet. Dan word je er toch elke keer weer aan herinnerd als je door je huis loopt en dan weet je waar je het voor doet.

Ik heb er ook over nagedacht om een foto uit mijn slanke periode op te hangen in huis, maar ben bang dat ik daar alleen maar verdrietiger van word ipv dat ik er inspiratie uit haal. Wat denken jullie?

Lesilla,
Kan je dat dan ook voor jezelf in elkaar zetten?
Wil je er wat meer over vertellen want het klinkt wel interessant. :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:11

Wat ben je goed bezig meis!!

Ik wil ook eigenlijk ergens beginnen, maar ik weet niet zo goed hoe...
Herken heel veel in de reacties hier van het onzeker zijn, want tja dat ben ik ontzettend. Eerlijk gezegd ben ik er nog lang niet aan toe om in de spiegel te kijken en te zeggen dit vind ik mooi, want ik vind niks aan mezelf mooi :=
Vandaag bij mij met eten ook niet zo goed gegaan, heb een zak chips weggegeten... en daarna natuurlijk schuldig voelen, en terugdenken aan dit topic van jou.... *zucht* ik wil zo graag maar ik weet niet waar en hoe te beginnen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:14

Nellie.. :(:)

Begin anders eens gewoon om elke dag op te schrijven wat je eet. :j

En er is ook genoeg mooi aan jou, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. Aan een schuldgevoel heb je niks!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:16

Nel :(:)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:16

Goed bezig hoor Nans!

Ik heb beetje tegenovergestelde... vind ik niet leuk, weet ook niet waarom het gebeurd, want ben tevreden, zit goed in me vel en ben vrolijk. En toch, er gebeurt nu precies hetzelfde als 10 jaar terug...
Mijn eten vandaag:
- Appel
- Erwtensoep

dat was het... zo nog avondeten, maar geen honger. Ga wel eten, dwing mezelf, maar heb dus gewoon geen trek...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:18

Offtopic maar goed, jouw onderschrift :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:18

Dankjewel meiden :+:

Nou voor mij is al een grote stap dat ik hier opschrijf dat ik vandaag een zak chips heb opgevreten... Door jou topic ben ik meer aant denken gezet. Ik moet en zal gewoon een manier vinden om gewoon gezond te gaan eten.
En alles bijhouden qua eten is idd wel al een tijdje het plan... eigenlijk moet ik daar gewoon mee beginnen. Ok voornemen vanaf nu: excel bestandje bijhouden met wat ik ga eten beginnend vanaf vandaag. :)

Jemig Lin, je moet wel goed eten hoor meis!!!!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:21

Misschien kun je beter een notitieboekje nemen, die kun je meenemen, kun je jezelf minder makkelijk sabborteren

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:22

Hmmm dat is ook een goede, dan moet ik wel een notitieboekje kopen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:43

Nessa schreef:
Goed bezig hoor Nans!

Ik heb beetje tegenovergestelde... vind ik niet leuk, weet ook niet waarom het gebeurd, want ben tevreden, zit goed in me vel en ben vrolijk. En toch, er gebeurt nu precies hetzelfde als 10 jaar terug...
Mijn eten vandaag:
- Appel
- Erwtensoep

dat was het... zo nog avondeten, maar geen honger. Ga wel eten, dwing mezelf, maar heb dus gewoon geen trek...

Lin.. :(:)

Je weet dat ik er voor je ben he?

Is het niet wijs dat jij gewoon dagmenu's voor jezelf gaat maken en dat eten ook daadwerkelijk mee neemt naar je werk en klaar zet voor 's avonds enzovoorts?
En dat je op vaste tijden gaat eten?

Nadina,

Mijn OS?
Dankje! :')

Ik denk ook dat een notitieblok beter is Nellie. :j
Ik schrijf het zelf in mijn agenda, daarin staan ook uren vermeld.
Desnoods gooi jij je lijstje ook één keer per dag hier in het topic.

En het is niet zo dat jij en ik helemaal geen chips oid mogen he! We moeten ook leren genieten van het eten.
Ik proef namelijk niks als ik een eetbui heb, geen smaak oid. Weet niet hoe dat met jou zit?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:47

Nou ik wil jou topic ook niet volgooien met mij problemen meis.
En uhm ik weet niet of ik zozeer echt eetbuien heb, ja misschien wel. Wat ik vooral heb is dat als ik het open heb gemaakt dat het in mijn hoofd gewoon op moet, de zak chips moest vanmiddag op ik kon geen rust vinden voor hij op was. Zelfde met een reep chocola, pak koekjes, zak snoepjes... Bij hoge uitzondering kan ik het wel wegleggen om het de dag erna op te eten maar meestal blijf ik gewoon dooreten, al wordt ik misselijk (wat vanmiddag dus ook was). Ik proef de dingen wel die ik eet dus daar heb ik gelukkig geen last van.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 17:50

Ik kan het ook niet wegleggen hoor. Maar ik eet zonder erbij na te denken, dus ik voel en proef er ook niks bij.

Wanneer heb je een eetbui? Ben je dan emotioneel ergens mee bezig of is het gewoon dat je honger/trek krijgt en gaat eten?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:51

Komt wel goed met me Nans! Ik ben me er van bewust, dat is heel wat.
De vorige keer werd ik me pas ervan bewust toen ik graatmager was.
En dat ben ik nu niet bepaald :') Afvallen mag wel, maar niet zo rap!

Helemaal geen lekkers meer eten, dan maak je het jezelf echt enorm moeilijk!
Je moet proberen er mate in te vinden. Dus ipv een hele zak, een bakje oid.
Ja dat is echt enorm moeilijk! Maar uiteindelijk wordt het alleen maar makkelijker

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:52

Dat ik honger/trek krijg en dan ga eten denk ik voornamelijk...
Emotioneel nog niet zozeer, ja soms wel maar dat heb ik niet zo vaak. Want bij liefdesverdriet ga ik juist niet eten... Ik weet ook niet zo goed waarom ik het doe, maar ik weet wel als ik in mijn hoofd krijg dat ik iets lekkers wil eten dan gebeurd dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:24

Nanne schreef:
Dankjulliewel meiden! :)

Ik heb vandaag nog wat leuks aan mezelf ontdekt.. Ik vind dat ik erg lekker ruik. :')
Word wel mede mogelijk gemaakt door mijn parfum natuurlijk, maar ik zorg er altijd voor dat ik lekker ruik. :j

Mijn dagplanning van vandaag is niet helemaal super, maar het kan slechter.

08.00 wakker
08.30 een beker ontbijtdrank
10.30 2 volkoren pistoletjes + gekookt ei
11.30 1 croissantje
13.30 2 bruine boterhammen + smeerkaas
18.00 kippensoep
20.00 banaan
22.00 ontbijtkoekje

Ben er zelf niet helemaal tevreden over. Het liep niet helemaal lekker qua tijden en ik had het croissantje niet hoeven nemen eigenlijk..

klinkt best goed hoor! Denk dat het echt goed is om je aan een bepaalde structuur te houden door een dagplanning te maken. (dat is wat ik zelf het moeilijkst vind :)) ) 't heeft geen zin om nu heel streng voor jezelf te zijn. Je lichaam is gewend aan grote hoeveelheden caorieën, en als je nu in één keer een of ander sonja bakker patroon gaat volgen.... Dan gaat dat geheid eetbuien opleveren. Vind het idd knap hoe je de tips uit dit topic oppakt :D ...

@Yonker,
offtopic. Maar mss herken je je hier in?
http://nutropia.nl/index.php?option=com ... Itemid=810
dat heb ik zelf namelijk heel erg -O- , extern eten. Niet dat 't stukje bewustwording bij mezelf nou echt iets veranderd heeft. Dus nuttig is het mss niet helemaal. Maarja, ik heb bij sterke emoties juist precies het tegenovergestelde (dan kap ik met eten :') ) . En aangezien jij dat ook schrijft over liefdesverdriet. Alleen als ik me leeg en alleen voel, ga ik emotie-eten.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 19:27

Nou over het algemeen zijn de twee dagmenu's die ik nu op heb gegeven normaal voor mij. :j

Alleen met eetbuien eet ik dus extreem veel. Anders zit ik volgens de dietiste eerder tegen te weinig eten aan..

Bedankt! Heb net 4 A4tjes uitgeprint met positieve woorden en tips uit dit topic. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:08

Wow Nanne, jij bent al goed bezig zeg! :D En helaas is veel van wat je schrijft erg herkenbaar voor me :o
Ook ik heb flink overgewicht, in verhouding nog wel meer dan jij denk ik, ik ben 'lichter'...weeg bijna 79 kilo (heb dankzij jouw topic vanmorgen voor het eerst in tijden mezelf gedwongen om weer te wegen :o )...maar ben maar 1.55m lang. Ik heb voor zover ik weet geen echte eetstoornis, maar gezond is mijn eetgedrag totaal niet.

Ik heb soms ook buien die op eetbuien lijken, maar herken niet zozeer wat jij schrijft dat je niks proeft, ik proef alles wel en het moet dan ook lekker zijn, koekjes, snoep, chips, chocola, en dat allemaal door elkaar. Maar ook buiten die 'buien' snoep ik gewoon heel erg veel. En dan zal ieder normaal mens denken 'dan stop je daar toch mee' maar het is een verslaving ofzo :S Ik ben 3 jaar geleden gestopt met roken en dat was zoooooooooo simpel vergeleken hierbij. Ik eet net als jij bij emoties, ALLE emoties, ben ik blij met iets verdien ik eten, ben ik verdrietig verdien ik wat lekkers, ben ik boos móet ik eten om me weer wat rustiger te voelen, ben ik een avondje alleen héérlijk met wat lekkers natuurlijk etc. etc. En zodra ik me voorneem om te gaan lijnen ben ik de hele dag bezig met wat ik dan wél MAG eten. En binnen de kortste keren lijkt het toch allemaal niet zo belangrijk meer en wordt de drang naar zoetigheid en lekkers net zo groot als die van een fanatiek roker naar een sigaret en móet ik er gewoon aan toe geven. :(

Ik ben best wel een control-freak en kan het dan ook niet uitstaan dat ik dit niet onder controle heb. Het is zó stom, stoppen met roken lukte me wel en vrij makkelijk zelfs, ik heb mezelf gewoon duidelijk gemaakt dat ik sterker was dan die sigaret en dat werkte prima, maar waarom kan ik dan niet sterker zijn dan dat eten?
Heb wel vaker gehoord dat eetverslaving de moeilijkste is om van af te kicken omdat je móet eten, je kan niet 100% stoppen met eten zoals je kan stoppen met roken of met alcohol drinken. En ja ik geloof inderdaad dat dat zo is := Stoppen met roken was zoveel makkelijker dan dit :j

Goed te lang verhaal alweer, misschien voor jou wel leuk om te lezen dat ik zoveel in je verhaal herken. Heb overwogen om je te pb'en omdat ik het best eng vind om dit zo op Bokt te zetten, maar heb besloten dat als jij het durft ik dat dan ook maar moet durven :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:50

Ik zet even een stipje. Je had ook op mijn topic gereageert over BED. Ik krijg binnenkort pschyglogische hulp maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten. Mijn HA wist geloof k niet eens wat binge eating disorder was.. Morgen ga ik even heel je topic doorlezen. Eerst even slapen..