Gek van pijn in mond, tandvleesontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 11:24

Jij bedankt voor al je reacties! En de rest ook natuurlijk :j

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:27

iefke schreef:
Jij bedankt voor al je reacties! En de rest ook natuurlijk :j

Heel graag gedaan! Ik had meteen al het vermoeden dat het dit zou kunnen zijn het gaat meestal nooit helemaal over of je blijft er vatbaar voor maar met de juiste begeleiding en je eigen inzet kun je toch heel lang van een gezonde mond genieten! Nog even doorbijten (niet letterlijk natuurlijk ;-)) en dan ben je van die vreselijke pijn af!

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:19

ik denk dat het anug was, dit staat voor acute necrotiserende gingivitis en heeft vaak als onderliggende oorzaak een verminderde weerstand of ziekte.

De behandeling
Bij tandvleesontsteking zal uw tandarts of mondhygiëniste waarschijnlijk uw tanden schoonschrapen om plaque en tandsteen (verharde plaque) te verwijderen. Na het schrapen wordt het gebit gepolijst. Regelmatige vervolgbezoeken aan de tandarts kunnen nodig zijn om de conditie van het tandvlees in de gaten te houden. Uw tandarts kan ook aanraden om een mondspoeling te gebruiken waarin waterstofperoxide zit; dat werkt reinigend en voorkomt de ophoping van plaque.

Indien u ANUG hebt, zal uw tandarts alle tanden en kiezen zorgvuldig schoonmaken. Hij zal antibiotica voorschrijven en een ontsmettende mondspoeling. Pijnstillers kunnen de pijn verlichten. Is uw gebit eenmaal grondig gereinigd, dan zal uw tandvlees langzaam weer normaal worden.

U kunt tandvleesontsteking voorkomen met een goede mondhygiëne (zie ZELFHULP: De verzorging van gebit en tandvlees).

Tandvleesontsteking
Het tandvlees wordt zacht door de ophoping van plaque op het element. Ook gaat het tandvlees gemakkelijk bloeden.
http://www.kiesbeter.nl

Afbeelding

sterkte, dit is over het algemeen erg pijnlijk maar gelukkig goed te behandelen :)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:32

ik heb dit ook gehad maar dan met een tand waar een gapend gat in zat )vulling eruit na mislukte zenuwbehandeling, dacht dat het gelukt was), heb hem weer op laten vullen om later een zenuwbehandeling te ondergaan, had toen de moed niet na 5 jaar voor het eerst naar de tA, En die avond liep ik helemaal heen en weer te wiegen van de pijn en geen oog dicht gedaan volgende morgen naar de TA en hij zij, ik kan hem weer open maken en dan heb je grote kans dat ie nog steeds pijn doet, of ik kan een zenuwbehandeling ondergaan nu, of hem eruit halen.
Nu mijn laatste zenuwbehandelijng werd door mijn oude ta gedaan die blijkbaar homeopathische verdoving deed, ik heb dus letterlijk alles gevoeld. dus was als dood, en ik zei, het was een kies, haal hem er maar uit (ik d8 dat duurt 5 min en ik ben weg) dat ging tog anders en heeft 1 uur geduurd voor ie eruit was.

maar goed mijn ta zij, het wonderlijke pijnstilling combinatie is
500 mg paracetamol, 2 uur later 600 mg ibuprofen en dit af blijven wisselen.

dit is absoluut niet goed voor lange tijd maar geeft je wel een beetje releif.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:33

X
Laatst bijgewerkt door maartje_h op 01-03-24 05:23, in het totaal 1 keer bewerkt

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 08:21

Gisteren op mijn verjaardag nota bene :))

8 spuiten gehad voor verdoving, de onderkant schoongemaakt. En vanmorgen sinds het eerst pijnvrij opgestaan. Zo fijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gek van pijn in mond, tandvleesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:30

8 spuiten????? Wilden ze een olifant omhalen ofzo? :=
Ik voel na 1 spuit al zo'n 5 uur m'n mond niet meer!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:39

Wanneer iets ontstoken is, schijnt het dat een verdoving niet (goed) kan werken!?

Lekker zeg, op je verjaardag..... :P

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 08:42

Ze kon nu verdoven omdat alles veel rustiger was. Goed geflost, gepoetst en gespoeld. Moest ik zo'n roze kleurstof in mijn mond doen :)) Net als vroeger :D

Maar ik ben wel blij hoor, eindelijk geen au meer. Zit gewoon te wachten tot het weer terug komt en af en toe ga ik gewoon automatisch met mijn handen naar mijn gezicht om de pijn te ondersteunen die er niet meer is :D

Mri

Re: Gek van pijn in mond, tandvleesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:39

geweldig dat je geen pijn meer hebt!
Pijn in je mond is echt verschrikkelijk!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 16:52

Cayenne schreef:
8 spuiten????? Wilden ze een olifant omhalen ofzo? :=
Ik voel na 1 spuit al zo'n 5 uur m'n mond niet meer!

Ik heb er ook zoveel gehad. Ten eerste voel ik de pijn altijd nog en ten tweede werkt een verdoving bijna of niet bij een ontsteking.