Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:50

Ik moet 25 november voor een intake :j
Dus ik denk dat het dan ergens in december gaat worden.

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:55

ooow gadver!!!
mijn verstandskiezen onder zaten scheef dus kwamen niet helemaal door.. dus moesten dr ook uit door de kaakchirurg
de 1e deed super veel zeer!!!
maar de 2e deed minder zeer!!
good luck!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:37

We hebben genoeg lot genoten hier... :D

Nursiex, ik moet er gelukkig maar 2 uit laten halen, ze komen er allebei scheef uit, de onderste zeurt al een jaar , maar ik zei iedere keer, nee nog even wachten , haha vorige week had ie me tuk, nee Dees ze gaan er nu echt uit , fooeeee.
oh en als jij voor de 2 de keer moet dan ben ik al genezen , jeejjeee. Hoop dat ik verdwaasd opsta en zeg dankoewel! :D

ik lees eigenlijk een hoop goede naja in hoeverre goed haha, maar er zijn er genoeg die een goede kaakchirurg te pakken hebben en het dus meeviel.

die van mij doet men eigen tandarts, dus ben benieuwd hoe hij het doet. het wordt hakken en zagen dat weet ik bijna zeker( vond dat trouwens als assistente altijd de leukste patienten, was nog eens spannend ) :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:58

@ Pilipa: waarom ben je eigenlijk gestopt? Je angst voor tandartsen overwon het? :+

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:06

haha nee ik vond het echt een super leuk werk echt interessant, maar heel slecht betaald , erg jammer had er graag in verder gewild, zijn lange dagen met boze bazen en ik ben in die tussentijd ook verhuisd van duitsland naar nederland, en toen eigenlijk in de logistiek beland :D

wel handig mijn tandarts weet dat ik redelijk tand verstand heb, dus geen sprookjes verhalen haha

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:17

Ohh ik moet binnekort ook voor de andere drie :=

Hoe langer je wacht, hoe moeilijker ze eruit gaan! Mijn eerste verstandskies is in augustus getrokken en dat viel echt zó mee!
Ik was helemaal strak van de stress (omdat ik zoveel enge verhalen op bokt had gehoord :Y) niet naar luisteren dus!!), toen kreeg ik een verdoving, die echt meeviel. Even in laten werken, vervolgens zegt de kaakchirurg dat ze gaan beginnen en tien seconden later was hij eruit en nog weer tien seconden later stond ik op de gang!
Dus gewoon gaan, maak je niet te druk en vooral belangrijk: luister niet naar alles wat op bok/internet etc wordt gezegt. Daar komen vaak alleen de rotste verhalen naar voren en die gaan écht niet voor iedereen op!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:19

Ik moet ook gaan en heb nog steeds geen afspraak gemaakt. Ik vind het niet erg als ze gaan snijden, maar meer van al het bloed dat eruit komt. Ik ben bang dat ze het niet goed wegzuigen ofzo en dat ik er dan in stik. :')

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:25

Er zijn er gisteren bij mij twee uitgehaald, een gesneden en een getrokken.
Stond binnen 5 minuten weer buiten en heb nu eigenlijk nergens last meer van.

Truc is genoeg pijnstillers innemen (ook iets van te voren) en de hele dag af en aan koelen en rechtop blijven zitten, anders krijg je enorm veel zwelling.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:33

Die van mij zijn er dinsdag uitgehaald, links onder en rechts boven. Over de behandeling moet je je absoluut geen zorgen maken. Bij mij waren ze er binn 2 sec uit en je voelt er NIETS van. daarna moet je idd zorgen dat je genoeg pijnstilling heb en ze optijd inneemt. Ook moet je echt paar dagen rustig aan doen ik dacht het gaat wel weer en ben gaan stofzuigen enz dat was niet z'n goed idee. Op dit moment heb ik alleen het gevoel dat ik een onwijze klap op mijn mond gehad heb, neit echt pijn meer zeurend drukkend gevoel. Ik heb me voor de behandeling ook heel erg druk gemaakt maar het is mij 200% meegevallen.

Voor alle mensen die nog moeten succes, maar maak je alsjeblieft niet te veel zorgen van die behandeling voel je echt helemaal niks alleen de verdoving kan vervelend zijn(ik moet eerlijk zeggen ik heb niets gevoeld).

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:34

Ik moet 28 oktober mijn 1ste eruit laten halen.. Bah durf echt niet.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:56

Succes voor de mensen die nog moeten! Ik heb van mijn kies totaal geen last! Wel heb ik last van mijn kaak omdat ze zo lomp te werk gaan met trekken. Dus ik ben voorzichtig met eten enz omdat je dan je kaken veel beweegt en ik daarvan pijn krijg. Zolang ik dat niet doe heb ik totaal geen pijn. Paardrijden wil ook prima. Vanavond concour, dus vandaag niet veel praten dan heb ik ook geen pijn hahah.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:05

Mijn verstandskies (links boven) komt momenteel door, en jeetje, dat doet pijn :(:) Dan denk ik dat je ze er liever uitgesneden krijgt hoor. Echt dat gevoel van ''vroegaahh'' als je tanden doorkwamen en de huid nog niet open was :+ Ik ben ook bang dat ik ze zal moeten laten trekken want vooral onder heb ik 0.0 mm plaats :o Het lijkt mij niet zo heel vervelend, maar ik ga wel vragen of ze de verdoving willen controleren (keertje beetje enge film gezien, ik bespaar je de details :P anders wil je straks niet meer haha)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:11

kitty_gomez schreef:
Cayenne schreef:
Ik moet 25 november voor een intake :j
Dus ik denk dat het dan ergens in december gaat worden.

Succes dan maar ergens in december!

Phoe ben blij dat ik ik ze niet meer heb, kan en zal er nooit last meer van krijgen.

Thanks!
en mijn verstandskiezen zijn het probleem niet :P
Heb er trouwens eigenlijk nooit echt last gehad, alleen een klein beetje druk gevoeld toen ze doorkwamen, verder niet.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:35

bij mij zijn er donderdag 2 uitgegegaan. verdoving vond ik vreselijk maar t trekken gaat snel! heb ze ook meegekregen :Ddie dingen zijn groot kwa wortel! in totaal 2 cm. volgende maand gaan andere 2.. werd gister misselijk en 1 keer overgegeven maar geen pijn. t is belangrijk dat je de 1e 4 uur goed koelt, 5 min koelen 5 min niet en dan weer 5 min koelen geen zwelling! vanaaf proberen weer normaal te eten, heb vorige dagen aan de pap en babyvoeding gezeten :o

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:18

Iemand zei me dat je meteen na de ingreep een pijnstiller moest pakken, klopt dat?

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:21

Het wordt wel aangeraden om binnen een uur een pijnstiller te nemen, maar ik ging nadat ik het ziekenhuis uit was op ziekenbezoek bij me oma. :') Maar na een uur ofzo voelde ik wel wat doorkomen, dus had ik maar een paracetamol genomen, moest eerst nog naar de apotheek om de pijnstillers te halen. Die heb ik daarna wel genomen ja, toen voelde ik het wel doorkomen. :=

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 27-02-24 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:10

Met paracetamol is het het slimst om zeg maar een spiegel op te bouwen! Met 2 tegelijk nemen. Iets van een paar uur voor de ingreep. Dan bij thuis komst nogmaal 2 en voor het naar bed gaan.
Wat ik zelf ook goed vind werken zijn de arnica D6 druppels!! Daar begon ik een dag of 2 van te voren mee, tot een paar dagen na de ingreep. Heb (buiten de kaakchirurg afspraak na :P ) zo goed als geen last gehad en ook geen zwelling!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:18

Ik kreeg ubiprofan mee, gewoon zodra je thuis bent innemen. Dan werkt het tegen de tijd dat je verdoving uitgewerkt is :) Ik ehb daarna eigenlijk te vroeg een tweede genomen, maar had geen zin in een pijnpiek. Derde voor het slapen genomen. Je mag er drie per dag, maar dit tijdsbestek was wat kort. Volgende dag weer twee genomen en daarna al geen meer, tis alleen een beetje een zeurend gevoel nu maar kan niet zeggen dat het pijn doet :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:27

ik heb wel 3 grote kiezen tegelijk moeten laten trekken (dit waren geen verstandskiezen)
Ik moest er twee bovenin mn rechterkaak en een links onderin mn kaak, was doodsbang voor de verdovingen, ik kreeg ze en het viel echt heel erg mee, heb muziek in mn oren gedaan vanwege het trekken het gekraak.... ik denk dat dit ongeveer wel te vergeleken is met een verstandskies trekken, ik hoef ze waarschijnlijk niet te laten trekken omdat ik veel kiezen mis en waardoor alles met mn beugel naar voren word geschoven en dus meer ruimte achterin is,
maar geloof me een beugel is ook geen pretje af en toe , dus ik denk dat je dan nog beter in 1 x een verstandskies kan laten trekken.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 08:32

My little love hoe is het gegaan ?

Nursiex en bij jou?

vandaag voor mij D_Day kwillll niettt!!!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 10:46

Ik moet nog steeds bellen! :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:48

Ik mag volgende week voor een intakegesprek :=

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 10:48

Succes! Wel even laten weten hoe het is gegaan enz hè?