Djesseka schreef:Ritme! Echt waar. Sinds ik fulltime werk, gaat het gezond eten en slank blijven me veel beter af. Mijn 'lovehandles' zijn weer weg, mijn buik is plat en ik heb geen honger.
....
Nu het sporten nog....
Dit is bij mij weer net omgekeerd. Tijdens mijn studententijd had ik absoluut een heel ongeregeld leven, maar had ik alle tijd van de wereld om te sporten en om bezig te zijn met gezond eten. Nu ben ik bijna een maand of twee voltijds aan het werk (welja, draai 40-43uur per week), en het schiet er allemaal aan voorbij. Ik ben smorgens om 7u15 van huis weg en ben om 18u45 pas terug thuis, moet dan nog naar de winkel, nog beginnen koken, nog strijken/wassen/poetsen/... Laat staan dat ik daarna nog zin heb om te sporten
. Ook is het met momenten echt hartstikke druk op het werk, dan schiet het maken van een gezond slaatje bv er ook wel tussendoor.
Nu is het ook zo dat ik hier (Tsjechie) nog maar pas woon, dus het is nog super hard zoeken naar wat hier nu juist de gezonde en betaalbare dingen zijn in de winkel, wat op restaurant goede opties zijn (want hun dumplings, aardappelpannekoekjes en goelash zijn best wel goed, maar de traditionele kost is echt ZO enorm zwaar), waar ik juist kan gaan sporten 's avonds (want ik woon in het midden van de stad. In het weekend ga ik wel hardlopen langst de rivier, maar zo in het donker...),...
Bij deze meldt ik me hier dus ook
. Kilo's hoeven niet per sé, maar ik wil wel graag wat strakker zijn. Ik probeer qua sport dus ook zowel zaterdag als zondag te gaan hardlopen, en door de week probeer ik er minstens 2dagen een 30/40minuten bodypump (lang leve youtube en gewichtjes thuis!) te doen.
Laat dit topic een stok achter de deur zijn om niet helemaal los te gaan allesinds