Tips voor een gezondere leefstijl!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:00

Loveskyra schreef:
Hoi hoi ik meld me ook hoor. Ik kan zo een dag super gezond eten maar dan komt de avond en dan BAM! Ik eet zo een stuk of 5 koekjes achter elkaar. Merk ook dat ik de dag door best veel aan eten denk.. En dat terwijl ik helemaal niet echt honger heb. Zo frustrerend!
Niet dat ik te zwaar ben of echt last heb van 'rolletjes' heb maar voel toch wel een zacht velletje rond me lichaam en daar wil ik vanaf!

Mijn vraagje: hoeveel broodjes is nou ong normaal om te eten op een dag? 2 ontbijt en 2 lunch of is dat weer te veel?

Volgens mij is dat echt niet te veel hoor!
Ik kan op een lange (school)dag wel 8 broodjes eten.. 2 als ontbijt en dan 2 in iedere pauze, anders kom ik mijn dag niet door. Maar nu lees ik hier dat brood een dikmaker is? Moet wel 8km fietsen van mijn huis naar school.

zuske

Re: Tips voor een gezondere leefstijl!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:26

brood is zeker een dikmaker en heel zout. dubbel slecht.

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 09:56

ok dat wordt dus broodmatigen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:07

Ik heb geen idee of het hier al gezegd is, maar bij mij hielp het zeker!
Namelijk dat je het niet moet zien als dieet, of bv als je wat afslaat niet denkt 'omdat ik het niet mag' maar 'omdat ik het niet wil'. Op gegeven moment wordt dat dan een gewoonte en gaat het eigenlijk vanzelf.
Ik ben gek op koekjes maar kan het met gemak afslaan. Als ik er eenmaal aan begin is het wel lastig om te stoppen dus ik begin er gewoon niet aan :Y)
Veel succes iedereen!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:21

Een gezondere leefstijl begon bij mij met meer beweging:
- fietsen i.p.v. bus of auto
- trap i.p.v. lift
- elke dag een half uur beweging (dus met traplopen, honden uitlaten, fietsen e.d.)
- en een sport beoefenen (wat voor mij betekende dat ik 3x in de week fanatiek 1,5 uur lang ging sporten).

Het is denk ik heel persoonlijk waar je begint met een gezondere leefstijl. De één zet alle chips en koekjes aan de kant en de ander begint met beweging :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:03

eefj33 schreef:
Ik heb geen idee of het hier al gezegd is, maar bij mij hielp het zeker!
Namelijk dat je het niet moet zien als dieet, of bv als je wat afslaat niet denkt 'omdat ik het niet mag' maar 'omdat ik het niet wil'. Op gegeven moment wordt dat dan een gewoonte en gaat het eigenlijk vanzelf.
Ik ben gek op koekjes maar kan het met gemak afslaan. Als ik er eenmaal aan begin is het wel lastig om te stoppen dus ik begin er gewoon niet aan :Y)
Veel succes iedereen!

Dat is wel een hele belangrijke, je moet niks je WILT het.
Want je WILT afvallen of je WILT want slanker zijn of je WILT gezonder leven, dus je neemt geen koekje omdat je 1 van die dingen wilt en niet omdat het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:47

Precies *D

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:10

Zo had ik er nog niet over gedacht, maar dat is wel een goede!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:07

in lipton ice tea zit ook vrij weinig suiker , is gewoon heel waterig (maar wel lekker haha)

hoe zit het met muesli bollen? ik eet ze dagelijks die zijn zo jammie :P

weeg btw rond de 120 kilo en ben niet echt gelukkig meer , heb helaas maar 3 dagen per week wat te doen (zorgboerderij , dont ask why :P) maar wandel dan meestal 8 kilometer met pony die ook te dik is haha.
ik eet graag wortels in een zakje en ze vullen ook nog eens....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:14

Ik meld me ook even :D
Ben sinds ong. 2 maanden elke week jiu jitsu aan het beoefenen. En iedereen denkt dat het een vechtsport is, maar het is gewoon een duursport hoor :+ Voel me af en toe echt een enorme faalhaas, als ik de conditietraining absoluut niet bij kan houden enzo..
Maar goed, verder ga ik meer letten op wat ik eet.. Fietsen naar de uni deed ik eigenlijk altijd al (vanaf het treinstation, that is), dat wordt straks alleen maar minder :+ Maar ik woon dus over ca. 2 weken vlak naast het sportcentrum waar ik onbeperkt sportles mag volgen :D geen fitness trouwens, dat was weer duurder maarja.

Volgens mij is brood echt geen probleem als je ernaast gewoon genoeg beweegt enzo. Of nou ja, ik denk in elk geval dat het niet het voornaamste probleem is :)

Maar goed: vego eten, niet of weinig snoep en koek in huis halen, en tegen het eind van het collegejaar weer op mijn oude gewicht zitten (80 kg, moeten er 15 af.. slik) lijkt me een haalbaar doel :')

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:06

Djesseka schreef:
Ritme! Echt waar. Sinds ik fulltime werk, gaat het gezond eten en slank blijven me veel beter af. Mijn 'lovehandles' zijn weer weg, mijn buik is plat en ik heb geen honger.
....
Nu het sporten nog....

Dit is bij mij weer net omgekeerd. Tijdens mijn studententijd had ik absoluut een heel ongeregeld leven, maar had ik alle tijd van de wereld om te sporten en om bezig te zijn met gezond eten. Nu ben ik bijna een maand of twee voltijds aan het werk (welja, draai 40-43uur per week), en het schiet er allemaal aan voorbij. Ik ben smorgens om 7u15 van huis weg en ben om 18u45 pas terug thuis, moet dan nog naar de winkel, nog beginnen koken, nog strijken/wassen/poetsen/... Laat staan dat ik daarna nog zin heb om te sporten :+. Ook is het met momenten echt hartstikke druk op het werk, dan schiet het maken van een gezond slaatje bv er ook wel tussendoor.

Nu is het ook zo dat ik hier (Tsjechie) nog maar pas woon, dus het is nog super hard zoeken naar wat hier nu juist de gezonde en betaalbare dingen zijn in de winkel, wat op restaurant goede opties zijn (want hun dumplings, aardappelpannekoekjes en goelash zijn best wel goed, maar de traditionele kost is echt ZO enorm zwaar), waar ik juist kan gaan sporten 's avonds (want ik woon in het midden van de stad. In het weekend ga ik wel hardlopen langst de rivier, maar zo in het donker...),...

Bij deze meldt ik me hier dus ook :). Kilo's hoeven niet per sé, maar ik wil wel graag wat strakker zijn. Ik probeer qua sport dus ook zowel zaterdag als zondag te gaan hardlopen, en door de week probeer ik er minstens 2dagen een 30/40minuten bodypump (lang leve youtube en gewichtjes thuis!) te doen.

Laat dit topic een stok achter de deur zijn om niet helemaal los te gaan allesinds :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:38

xNathaliee schreef:
Indd. dat volhouden is lastig!
Vorig jaar meegedaan met Less is more (topic op bokt) en ben toen 6,5 kilo afgevallen *D in een half jaar tijd.. Uiteindelijk +5 er weer bij in 2 MAANDEN :oo * MDH zit/zat jij daar niet ook ?
Ik woon nog wel thuis dus avond eten kan ik niet tot weinig invloed op hebben ben allang klaar als er een hap klaar staat met die onregelmatige tijden van school (en daardoor ook van werk) en het lunchen schiet er vaak ook bij in. Dus mijn dag bevat ontbijt (vaak halfvolle kwark of bruin brood), heel veel tussendoortjes (denk an continue koek, sultana, rijstwafels, crackers, gevulde koek) en avondeten. Qua drinken neem ik altijd een flesje water mee, probeer zoveel mogelijk thee zonder suiker te drinken en voor de smaak crystal clear zonder koolzuur (de variant met koolzuur is dan weer wat minder goed).
Maar wat leuk dat iedereen wil meedoen! Merk dat ik me met de meesten kan vergelijken geen kilo's kwijt willen, maar strakker willen worden. Ook hier in dit topic volhouden he, lekker veel tips uitwisselen dan moet het goedkomen. Succes!

klopt ik zat daar ook ja :))
maar ik kon het niet bijhouden en verloor uiteindelijk daardoor ook de motivatie...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:01

Ik ben twee jaar geleden trouwens afgevallen van 103 naar 68 kg.. Daarna een mindere periode gehad (ES) en toen rond de 64/65 gezeten, was echt te weinig. Daarna een vriend gekregen, inmiddels ex, en toen weer aangekomen tot 81 kg.. Nu zit ik rond de 75, maar wil weer terug naar de 70. Dus vanavond ga ik weer starten met Zumba!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:30

Hoe is het gegaan? :D

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:01

Zumba wil ik ook graag doen, alleen is het 'probleem' dat er bij mij op de fitnesschool alleen maar uhm, niet leeftijdsgenoten :o, in die groep zitten en dat vind ik dus niks..
Dus toch maar een slachtoffer zoeken om mee te slepen haha