Wie heeft er Silicone hydrogel lenzen? (1 maand in te houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:10

Ik heb zachte lenzen en daar zit wel een limiet aan...-28 wist niet dat dat bestond.

Odysseus

Re: Wie heeft er Silicone hydrogel lenzen? (1 maand in te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:24

Ik kan me er ook niks bij voorstellen....

Met -9 zie ik nog scherp tot ca 8 cm afstand van m'n ogen en dan houdt t op. Lezen zonder bril kan ik dan ook slecht want dan zit ik er zo dicht op dat het niet leest .
Met -28 zie je gewoon niks meer, een wazige grote vlek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:26

Volgens mij moet je dan zo een loepje op je boek doen en zie je alleen nog licht en donker.

sje, als je er over nadenkt, 8 cm, ik denk zelf ongeveer het dubbele...en dat kan wel kloppen, wat sneu eigenlijk voor ons he???? :(:)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:31

Hahahaha jaa :D gelukkig bestaan er brillen en lenzen...

Maar wil jij er niet iets permanents aan laten doen dan?

Ik vind laseren zelf 10 keer niks, dus ga rond m'n 24/25ste een lensimplant doen. Leeftijd weet ik nog niet zeker omdat als ik tegen die tijd nog steeds geen stabiele sterkte heb het weggegooid geld is omdat je dan na een jaar toch weer een bril nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:34

Ik ben doodsbang voor dat gerommel aan mijn ogen...dat je daar ligt en dat ze dan met zo een ding vlak boven je oog zitten..snijden, oogleden opzij.....moet er niet aan denken.....en je weet nooit of het resultaat goed is...gaat nog steeds te vaak mis. droge ogen en nog slecht zien.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:40

Dat zijn ook de redes dat ik niet voor laseren wil gaan. Is mij nog veel te jong en te weinig over bekend.

Lensimplantaten worden al veel langer gebruikt en daardoor in mijn ogen net wat veiliger. Ook is het weer omkeerbaar, wat bij laseren niet zo is. Daarnaast kan het onder narcose, zo'n oogklem e.d. lijkt me ook helemaal niks :=
Alleen wat minder bekend bij het grote publiek door die hele marketing machine die aangeslingerd is rondom laseren. En de prijs natuurlijk, het is 2 tot bijna 3 keer zo duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:41

Moet je dat zelf betalen? dat zou dan neerkomen op 15000 euro?? Maar voor jouw leeftijd en sterkte geloof ik dat het ziekenfonds wel betaald.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:43

Het is rond de 7000 tot 10.000 euro afhankelijk van de kliniek of het ziekenhuis wat je kiest!

Maar inderdaad bij sommige verzekeraars wordt het wel of gedeeltelijk vergoed met deze sterktes. Wil me er tegen die tijd wel in gaan verdiepen.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:43

Ik heb zulke lenzen maar de opticien raadde me aan om ze niet zo lang in te houden. Het is echt het beste voor je ogen om ze iedere nacht gewoon uit te doen en schoon te maken.
Ik hou ze ook wel eens een nachtje in of op vakantie twee nachtjes maar ik merk zelf ook duidelijk verschil en het voelt veel fijner als ik ze 's nachts uit heb...
Sowieso moet je ook heel vaak ter controle terug als je ze de hele maand dag en nacht in houdt.

Laseren heb ik lang over zitten denken maar implantaten spreken me meer aan.
Russel: voor zover ik begrijp zijn er bij implanttaten veel minder risico's en kunnen ze ze ook weer verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:54

mijn moeder heeft een geimplanteerde lens omdat ze toch een nieuwe lens moest hebben (haar eigen was aangetast door staar) .....
Opzich lijkt het me echt top, maarja, jemig wat een geld zeg :oo ...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:18

Dat is geloof ik niet hetzelfde Menino! Bij die ingreep wordt je eigen lens daadwerkelijk vervangen door en andere. Bij deze ingreep schuiven ze een hele dunne en zachte lens onder je hoornvlies. (Dus ze vouwen de lens dubbel, maken een sneetje in het hoornvlies, duwen hem er doorheen en klappen hem weer goed).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 22:21

Lensimplantaat lijkt me idd ook wel wat.
En het voordeel ervan is dat ze 'm ook weer kunnen verwijderen.

Heb alleen geen flauw idee wat het kost.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 06:06

Veel :Y)
Je kan volgens mij vanaf €3500 per lens denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:08

Ooi, dat is een klein autootje.....

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:14

Ik betaal per jaar 360 euro aan m'n lenzen, dat wordt mogelijk zelfs nog meer :(, dus na 20 jaar heb je het er sowieso uit :D.

Ontopic: de dag-nacht lenzen heb ik ook gehad, maar hield ze maar incidenteel een nacht in. Kreeg ze destijds omdat ze zo zuurstofdoorlatend zijn, maar heb inmiddels nog betere.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 15-10-11 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:15

Over 20 jaar lig ik misschien wel in mijn graf... :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:16

Dan heb je ook niks meer aan dat autootje :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:17

Dan race ik door de hel met 1 op 20 :P