Kind afscheid laten nemen van een dier dat overleden is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:56

Voor wie het trouwens nog niet kent... dit is echt een heel mooi en ook nuttig boek voor kinderen die met rouwverwerking in aanraking komen. Ik denk dat je dit net zo goed kan toepassen op het afscheid nemen van dieren als van familie, het gaat toch een beetje om de achterliggende gedachte. Ik kan het alleen maar adviseren!
Afbeelding

GroteVogel

Re: Kind afscheid laten nemen van een dier dat overleden is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:45

Poeh wat moeilijk!!

Ik zou mijn kids er niet bij laten zijn( het inslapen zelf) en juist om de rede omdat ik zelf helemaal instort!

2 dagen geleden de hond van mijn moeder onverwachts in moeten laten slapen, ik was helemaal ingestort, moest hem vasthouden omdat mn moeder het niet meer aankon...

Dag later heb ik het mn kids pas verteld, met tranen ja, maar ik kon mezelf net sterk genoeg houden om niet in hard huilen uit te barsten, nouja alle 3 waren ze helemaal overstuur en hard janken en zo, en mn kids zijn al stuk ouder ( 15, 18)
Vreselijk hun verdriet ook nog erbij, ben er gewoon ziek van....
( En is het nog niet eens hun of mijn eigen hondje...)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 19:47

Kleine update, de hond leeft nog, en gaat weer even wat beter. Zoals ze nu is lijkt ze geen pijn of last ergens van te hebben, daarom kijken we het nog even aan. We hebben om deze reden ook de kinderen nog niet gevraagd wat ze willen.

Wel bedankt voor al jullie reacties!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:05

Sterkte, hopelijk mag je hond nog een poosje rondlopen bij jullie, het mooiste zou zijn dat je s'morgens beneden komt en ze vredig ingeslapen is.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:07

Dat laatste zou fijn zijn, alleen ik denk niet dat dit gaat gebeuren. De honden slapen inmiddels bij ons boven, om snel iets te kunnen doen als dat nodig is. Maar ik hoop wel dat als ze gaat, dat dat is met een mooie droom in haar hoofd!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 11:45

Even een update voor iedereen die een reactie had gegeven in dit topic.

Vorige week donderdag hebben we helaas afscheid moeten nemen van Lady. Het ging niet langer, het was niet eerlijk om haar nog door te laten lopen. De kinderen zijn overal bij geweest, op het geven van de laatste spuit en het echte sterven van Lady na.
Ik heb een topic geopend met wat foto's van haar...

[BB-ITP] Afscheidsfoto's van mijn vriendinnetje