ladyratina schreef:Ik ga ook uit van het principe dat ik mijn kind het beste ken. En zo te lezen, vind jij dat ook. Het hele verhaal lijkt mij ook erg overdreven. Zo abnormaal is het niet als een jong kind wat concentratieproblemen heeft. Verder is mijn ervaring dat je moet oppassen om te snel een etiket op een kind plakken. Niet alles heeft een oorzaak, soms is iets gewoon het karakter. De juf zal het ongetwijfeld goed bedoelen en een beroepsmatige overtuiging hebben maar misschien is ze een tikje té enthousiast om het goed te doen. Denk dat dit ook een beetje de trend van deze tijd. Alles in gedrag of karakter moet verklaard worden.
Als jij als moeder dit onzin vindt, dan leg je dit naast je neer. Ik zou eerst eens rustig afwachten hoe hij zich gaat ontwikkelen. Het schooljaar is notabene net begonnen. Kan overigens ook best zijn dat een andere juf in een volgend schooljaar heel anders tegen hem aankijkt. Mijn dochter had ooit een juf die haar niet sociaal en heel bemoeizuchtig vond. Ik herkende mijn kind helemaal niet in haar omschrijving. De juf van het jaar erna noemde haar zorgzaam en heel behulpzaam. Persoonlijke gevoelens van een juf tov een kind spelen ook mee. Ze zijn onbewust niet altijd objectief.
Ik vindt dit heel mooi omschreven! En geeft precies mijn gevoel weer.

Is dat nou een 'd' en een 'e'? Oooh het woordje 'de'! Goh, is maar goed dat ik jou hier bij heb want daar was ik zelf niet uit gekomen