Vriend maar nu, vijand *16+*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Vriend maar nu, vijand *16+*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:12

Goed nieuws! Mooi dat je eerder weg kan. Hoop dat je er niet te veel last van hebt in de toekomst

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:13

Ik snap je woorden heel goed hoor! Mijn ex kwam uit Roemenie en die gebruikte nogal wat geweld als ik niet deed zoals hij het wou. In mijn ogen waren alle Roemenen zo. Bleek bij het bedrijf van mijn vader gelukkig het tegengestelde bewezen te worden. Daar allemaal super leuke Roemenen in dienst gehad. Dus ik ken het best, die vooroordeel. Maar juist omdat ik toen fout zat en iedereen veroordeelde, doe ik nu het tegenovergestelde bij iedereen die dus door kleine of grote akkefietjes gaan denken dat ze dan allemaal zo zijn.. :)

Verder, top dat je daar weg kan. Heel veel sterkte gewenst en alles komt wel weer goed :)

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:20

Goed dat je naar huis gaat en een melding er van maakt. En goed dat je je niks aan trekt van die opmerkingen dat je het zelf hebt uit gelokt. Nogal een beschuldiging als je er niet bij bent geweest.

Laat je nog wat van je horen als je weer veilig thuis zit?
Goede reis!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:38

adoratie schreef:
Ik had hiervoor al duidelijk mijn regels gesteld naar hen toe.
Maar een klets op de kont bij het voorbijlopen gevolgd door een fluitsignaal of een het maken van een gekke dans in het weekend, met welke ik bedoel, neen geen armlengte van mekaar af, ja, dat vind ik wel kunnen, Maar dat wil niet zeggen dat ik wat ze mij vorige week flikten ga pikken.

Ik vind het zo belachelijk dat mensen zeggen "Je hebt het zelf uitgelokt." Niemand! lokt het uit om aangerand of verkracht te worden, doe even normaal. Al zou TS naakt door de velden heen rennen, niets is een excuus om iemand aan te raken terwijl ze nee zegt. Al zou ik toelaten dat iemand mijn borsten en billen vast mag grijpen, dat betekend niet meteen dat ze met de handen onder mijn shirt mogen of mij mogen kussen als ik duidelijk NEE zeg. TS zegt duidelijk nee en dus hebben ze met hun tengels van haar af te blijven, al zou ze in sexy lingerie voor hun neus staan te dansen. Ik kan sommige reacties dan ook echt niet geloven hier...

TS: Goed dat je naar huis gaat. Je bent aangerand. Je moet daar niet veel langer blijven, straks gaat het goed fout. Het is mooi dat de vlucht om te boeken was naar zaterdag. Ik wens je echt alle succes en sterkte.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:42

ElineS en mereque, anders lezen jullie eerst even de reacties waar jullie nu zo over lijken vallen, voordat je erop reageert.
NIEMAND zegt hier namelijk dat ze het zelf heeft uitgelokt en dat dat zoiets zou rechtvaardigen.

TS, je moet je ook absoluut niet aangevallen voelen, want zoiets is nooit gerechtvaardigd.
Als je nee zegt, is het nee, ook al huppel je in je naakie rond. En volgens mij ben je heel duidelijk geweest, dus basta.

Waar _Hyperion_ op doelde (athans, dat is dan even mijn interpretatie van haar post) en waar ik op inhaakte, gaat over situaties en mensen manipuleren. Over heel bewust met communicatie omgaan, om een situatie naar je hand te zetten. Dit is niet iets wat makkelijk is, omdat anderen moeilijk in te schatten zijn (zeker simpele zielen), je je eigen emoties (waarvan het volkomen logisch is dat je die hebt en dat je ernaar zou handelen) en mening over hoe je met elkaar om zou gaan, daarvoor aan de kant moet schuiven. Dit is iets wat in het gewone leven in Nederland in principe niet nodig is om te 'overleven', maar is een vaardigheid die je van pas kan komen als je dus in the middle of nowhere bent en in zo'n bedreigende situatie zit. Dit allemaal is ook absoluut niet persoonlijk gericht, maar een algemene opmerking. Ik weet niet hoe ik het nog anders kan uitleggen. Ts, vergeet het idd en volgende keer ben je misschien weer vaardiger in het inschatten van mensen en je hebt goed gehandeld. Sterkte verder, hopelijk kom je goed thuis aan.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:27

Ik hoop ook dat je veilig je vlucht hebt kunnen halen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:39

Ik heb met verbazing je verdediging gelezen mbt. het aanraken dat normaal gevonden wordt door jouw vriend. Mijn vriend is Litouws en mijn beste vrienden zijn Pools en dat is ECHT niet normaal!!

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:24

hyperion schreef:
Let wel...ik wil hiermee niet zeggen dat je het uitlokt of zo....maar ik heb er wel een bepaald beeld bij.

Is misschien niet heel handig geformuleerd!

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:38

merenque schreef:
hyperion schreef:
Let wel...ik wil hiermee niet zeggen dat je het uitlokt of zo....maar ik heb er wel een bepaald beeld bij.

Is misschien niet heel handig geformuleerd!

Jeetje... ik zeg letterlijk: ik wil hiermee NIET zeggen dat je het uitlokt of zo.... hoe duidelijk moet ik dan nog zijn?
Het beeld dat ik erbij heb leg ik verderop in mijn post uit en ook in latere reacties... en Knoffer kan klaarblijkelijk wel goed begrijpend lezen, want die snapt precies wat ik daarmee bedoel. En legt het nog eens in andere bewoordingen uit...dus bedankt Knoffer....scheelt mij extra uitleg.

Nog een laatste nabrander: hoe spijtig het ook is...als vrouw dien je je er te allen tijde van bewust te zijn dat er op deze aardbol nu eenmaal mannen rondlopen (simpele zielen), die een andere interpretatie hebben van wat jij als gewoon open en spontaan ziet en dat als aanmoediging of flirterij zien...en daarna denken dat ze het recht hebben om jouw grenzen zo maar te overschrijden. Dat is niet leuk...dat vind ik niet normaal...maar dat is wel realiteit en dan moet je dus als vrouw zorgen dat je de wijste bent... En ja...dat kan betekenen dat je gereserveerd bent vanaf het begin. Zeker als je in de gaten hebt dat je met dergelijke simpele zielen te maken hebt. En dat is de les die wij allen hieruit kunnen halen, denk ik.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:35

hopelijk is ze al weer thuis.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:40

Citaat:
Jeetje... ik zeg letterlijk: ik wil hiermee NIET zeggen dat je het uitlokt of zo.... hoe duidelijk moet ik dan nog zijn?
Het beeld dat ik erbij heb leg ik verderop in mijn post uit en ook in latere reacties... en Knoffer kan klaarblijkelijk wel goed begrijpend lezen, want die snapt precies wat ik daarmee bedoel. En legt het nog eens in andere bewoordingen uit...dus bedankt Knoffer....scheelt mij extra uitleg.

Nog een laatste nabrander: hoe spijtig het ook is...als vrouw dien je je er te allen tijde van bewust te zijn dat er op deze aardbol nu eenmaal mannen rondlopen (simpele zielen), die een andere interpretatie hebben van wat jij als gewoon open en spontaan ziet en dat als aanmoediging of flirterij zien...en daarna denken dat ze het recht hebben om jouw grenzen zo maar te overschrijden. Dat is niet leuk...dat vind ik niet normaal...maar dat is wel realiteit en dan moet je dus als vrouw zorgen dat je de wijste bent... En ja...dat kan betekenen dat je gereserveerd bent vanaf het begin. Zeker als je in de gaten hebt dat je met dergelijke simpele zielen te maken hebt. En dat is de les die wij allen hieruit kunnen halen, denk ik.

Vaak is alles wat je zegt voor een 'maar' weggevallen door wat je daarna zeg. Ik wil hier mee niet zeggen dat je het uitlokt MAAR.... en hoep je eerste gedeelte blijft meestal nergens. Nadeel van het woordje 'maar'.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:57

@ mikster: bedankt. zo had ik het nog nooit bekeken. Je hebt gelijk dat het woordje "maar" dat effect kan hebben. Zeker als de lezer de nadruk op het woordje "maar" legt (heb het even getest).
En doordat geschreven taal door ieder met een andere nadruk gelezen kan worden, kun je idd een onbedoeld effect krijgen van je woorden...
Het woordje "maar" was voor mij in deze zin een onbeduidend koppelwoord, onopgemerkt er tussen gezet. Maar wie er de nadruk op legt bij het lezen, interpreteert mijn tekst heel anders.
Toch heb ik niet het idee dat de TS het zo opgevat heeft, we hebben nog wat op elkaar gereageerd. Daar ben ik wel blij om.

Lesje voor mij in begrijpend schrijven... :+
Dank je.

Maar... :D het is nu wel voor iedereen duidelijk, denk ik, dat ik de TS niet beschuldig van het zelf uitlokken.... ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:09

paardenfreak schreef:
hopelijk is ze al weer thuis.

Ik hoop het ook, en vooral ongeschonden.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:26

@hyperion; Fijn dat je het zo op pakt!

Idd....hopen dat ze veilig thuis is!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 12:02

Ik dacht, eens kijken hoe het afgelopen is en of TS alweer veilig thuis is maar ik zie dat ze na haar laatste post niet meer online is geweest. Hopelijk gaat alles goed?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:56

Ik ben ook benieuwd hoe dit is afgelopen....... :o

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:19

Hoop dat je weer veilig in NL bent!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:23

Oei wat eng dat TS niet meer online is geweest na haar laatste post...... Hoop van harte dat het goed gaat en ze veilig in Nederland is!!