Ik kan niet opstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:41

knollentuin schreef:
:') heb het zelfde probleem, maar dat is heel simpel opgelost...
kinderen nemen :D

Haha, niet altijd hoor. Ik heb drie kinderen, waarvan er één meteen opstaat als ik die roep. De andere twee moet ik altijd tot vervelens toe roepen. In het weekend wel fijn, ik word echt nooit wakker van de kinderen, die blijven nog langer liggen dan ik.

Maar ik snap het ook niet. Waarom nog blijven liggen als de wekker af gaat? Om kwart over zeven is het net zo moeilijk opstaan als om 7 uur....

Jess1989

Re: Ik kan niet opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:43

Een baby helpt wel moet ik zeggen :j Die slaapt naast me en 's nachts schuif ik haar ledikant altijd tegen mijn bed aan. Ze is nu zo ver dat ze op mn gezicht kan tikken als ze wakker is :') Wel een leuke manier van wakker worden, naar dat grijnzende snoetje kijken zodra je je ogen open doet :=

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:47

Als ik thuis ben laat ik m'n mobiel een stuk of 20 keer sluimeren met verschillende deuntjes... Dat helpt ongeveer, als ik 8u eruit moet (uiterste tijd, zodat ik alles moet haasten) gaat m'n wekker vanaf 7 uur al _O-
Bij m'n vriend is het 'maar' rond de 3x sluimeren. Hij duwt me wel op de grond (waar ik met een kussen ook prima slaap), trekt me uit bed, of gaat op me liggen. Vreemd genoeg word ik daar wel het best wakker. :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:53

Ik kan 's ochtends ook echt niet op staan en als ik het eens heel dapper probeer om direct uit mijn bed te stappen val ik soms ook nog bijna om. Volgens mij een teken dat ik of niet wakker ben of niet goed geslapen heb.

Wat iemand zij van dat nachtlampje uit moet ik misschien toch ook eens gaan regelen. Ik woon in een flat met lampen op de gang die niet uitkunnen die schijnen dus door het glas wat boven mijn duer zit. Misschien toch eens af gaan plakken.

Wake-up lite vind ik trouwens wel heel duur hebben ze die inmiddels niet van B-merken (die ook een beetje werken?)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:57

Ik heb het ook heel erg. Zo erg dat dat het de eerste paar uur voelt alsof ik een gigantische kater heb. Ik voel me echt ziek dan. Het enige wat bij mij helpt is mijn ritme veranderen. Een wake-up light is ook wel fijn, dan word je iets prettiger wakker, maar als je hele lichaam 'nee' schreeuwt tegen het wakker worden dan helpt dat ook niet.

En je bent niet de enige! :)
http://www.b-society.nl/

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:57

vuurneon schreef:
Mijn vader lenen? :D

Hij knalt de lampen direct aan, gooit het dekbed af en roept heel hard: gooeeeedemorgen! Geloof mij, het werkt := Of het voor het humeur werkt... dat is nog te betwijfelen :D

Mijn vader flikt precies t zelfde allen met de tekst "HET IS DE HOOGSTE TIJD" :') . Het is maar goed dat die gelijk doorloopt naar me zusjes kamer :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:03

Herkenbaar dit. Als ik moet werken of toen ik nog stageliep ging mijn wekker om 4.30 (werk) of 5.05 (stage). Geen problemen mee gehad, even snoozen en ik stond naast mijn bed. Als ik tussen 6 en 8 uit bed moet heb ik juist HEEL veel problemen met opstaan, vind het echt verschrikkelijk. Misschien ligt een slaapritme van 21.30-5.00 mij beter dan van 23.00-06.30 :=

Wake-up light lijkt mij overigens heerlijk, toch maar eens eentje aanschaffen.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:05

tis eingelijk heel simpel op te lossen op je vrijedagen niet uitslapen maar ookzelfde tijden opstaan raak je er aan gewend zins ik een kind heb ben ik elke morgen 7 uur uit bed maakt niet uit of ik nou 11 uur od 2 uur s'nacts in mijn bed lig maar nu ik het ritme heb ben ik voor de wekker wakker en naast mijn bed.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:06

whahahahaha ja Ship das waar, maar toch geniet ik ervan om tot 11 uur te kunnen blijven liggen op mijn vrije dagen :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:09

:)ddd
Seleentj schreef:
vuurneon schreef:

Hij knalt de lampen direct aan, gooit het dekbed af en roept heel hard: gooeeeedemorgen! Geloof mij, het werkt := Of het voor het humeur werkt... dat is nog te betwijfelen :D

Mijn vader flikt precies t zelfde allen met de tekst "HET IS DE HOOGSTE TIJD" :') . Het is maar goed dat die gelijk doorloopt naar me zusjes kamer :')

jaa! die van mij zong altijd zo een liedje ; :)ddd wordt wakker t zonnetje is al op :)ddd (trekt ondertussen t gordijn open) :)ddd de bloempjes zijn al uit de knop :)ddd trekken aan je dekbed... -:(-

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:19

Barbabientje schreef:
whahahahaha ja Ship das waar, maar toch geniet ik ervan om tot 11 uur te kunnen blijven liggen op mijn vrije dagen :D

tja ik denk ik ook wel naar is mij de afgelopen 3,5 jaar echt niet meer gelukt maar mijn ervaring is wel al ik de kans krijg en lig een keer tot 9 uur nou dan voel ik mij beroerd maar sta ik 7 uur op ben ik zo fit als een kieviet hoor

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:21

Donna89 schreef:
ik heb dit ook. ik weet wel dat het zo is gewoon meteen gaan staan enz. maar toch lukt het me niet.
ik snooz die wekker net zo lang tot ik het net red om nog op tijd te komen, en dan ga ik er uit. ook al neem ik me voor om er eerder uit te gaan. Ben bang dat dit toch een stukje dicipline is....
Daar in tegen als ik op moet staan voor concours oid wat voor mezelf is, sta ik zo naast mijn bed.
maar op werkdagen ben ik er niet uit te krijgen...

Dit is zó mijn leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:24

Seleentj schreef:
vuurneon schreef:

Ik had eerst een drumstel op m'n kamer waar ie kei hard op sloeg. get out _-:( _-:(

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:26

Ik ken het probleem, zet mijn wekker altijd op sluimeren tot het onderhand een uur later is whaha, dat is minder handig maar goed. :+

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:32

ship schreef:
tis eingelijk heel simpel op te lossen op je vrijedagen niet uitslapen maar ookzelfde tijden opstaan raak je er aan gewend zins ik een kind heb ben ik elke morgen 7 uur uit bed maakt niet uit of ik nou 11 uur od 2 uur s'nacts in mijn bed lig maar nu ik het ritme heb ben ik voor de wekker wakker en naast mijn bed.

;( maar uitslapen is zo fijn. 7 uur vind ik ook echt veel te vroeg, ook door de week :P
In vakanties zet ik elke dag 10 uur m'n wekker.

Als kind was ik trouwens ook nooit vroeg wakker, me vader was altijd veel eerder wakker :')

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:34

hihi jah uitslapen is fijn idd kon ik ook voor laris er was maar nu ik het ritme heb stee vast wakker..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:37

Donna89 schreef:
ik heb dit ook. ik weet wel dat het zo is gewoon meteen gaan staan enz. maar toch lukt het me niet.
ik snooz die wekker net zo lang tot ik het net red om nog op tijd te komen, en dan ga ik er uit. ook al neem ik me voor om er eerder uit te gaan. Ben bang dat dit toch een stukje dicipline is....
Daar in tegen als ik op moet staan voor concours oid wat voor mezelf is, sta ik zo naast mijn bed.

Dat is anders. Omdat er dan iets spannends gaat gebeuren maak je meer stresshormoon aan en word je makkelijker wakker. Je hebt dit hormoon altijd nodig om wakker te kunnen worden, en het verschilt per persoon hoe snel je dit aanmaakt.

Hoe snel je wakker kunt worden is zeker ook een lichamelijk proces en niet alleen een kwestie van dicipline en 'gewoon doen'.

llies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:39

Waaauw, zoveel mensen met opstaanproblemen!
Ik kan ook echt moeilijk uit mijn bed 's ochtends. Ik kan werkelijk overal slapen en menig wekker heeft bij mij al een "ongelukje" gehad. Maar voorlopig werkt bij mij volgende techniek: 1 keer snoozen en dan ofwel letterlijk uit bed rollen (inclusief blauwe plekken) ofwel de dekens van mij af gooien, dan ff op de tanden bijten om niet terug in mn bed te kruipen en direct de kleren aan. Dit natuurlijk in combi met (een poging tot het kweken van) een vast ritme (dus ook in de weekends, alhoewel ik dan een half uur langer durf blijven liggen).
Maar het ergste vind ik wat dan komt: ik blijf in "zombie"modus hangen tot zeker 10u30 en mijn kaars is tegen 17u al terug uit! en tussen 19u en 1u 's nachts ben ik dan weer super actief!

Hopelijk krijg ik meer fut als ik dat ritme eens te pakken krijg... (zal niet makkelijk worden nu het academiejaar terug begint en dus ook de studentenfeestjes)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:40

eerder op bed gaan :)

nee, ik ben een nachtmens, heb een wake up light, eerste weken heerlijk wakker worden, nu wordt ik er niet meer wakker van, ook niet van de muziek die aan gaat...maar dat heb ik zowel zomers als swinters

llies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:41

LindyH schreef:
Hoe snel je wakker kunt worden is zeker ook een lichamelijk proces en niet alleen een kwestie van dicipline en 'gewoon doen'.

Ai, ik had gehoopt van wel ...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:44

Donna89 schreef:

Zelfs dan heb ik er moeite mee, ik kan me nog goed herinneren dat ik 's nachts om 3 uur m'n bed uit moest om op wintersportvakantie te gaan en ik nog wilde blijven liggen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:44

Ik ben ook een ochtenddraak.... Neem me iedere keer voor 'Jaa morgen kom ik er écht om 7 uur uit.'
't Wordt jammer genoeg altijd 7.45 waardoor ik me weer helemaal kapot moet fietsen om op tijd op school te komen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:04

Regelmaat is trouwens ook heel belangrijk. Misschien niet leuk, maar iedere dag om dezelfde tijd opstaan helpt wel. Dat betekent alleen wel dat je dan ook in het weekend vroeg je bed uit zal moeten ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:05

Bizzybijtje schreef:
Ik ben ook een ochtenddraak.... Neem me iedere keer voor 'Jaa morgen kom ik er écht om 7 uur uit.'
't Wordt jammer genoeg altijd 7.45 waardoor ik me weer helemaal kapot moet fietsen om op tijd op school te komen _O-

Maar ik begrijp dat niet. Om 7 uur opstaan lukt niet, maar om 7.45 wel. Wat is het verschil?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:13

Ik heb mezelf vanmorgen verbaasd bij het opstaan eigenlijk :'') om 5:45 ging de wekker en het was TUUU-báts wekker uit-klats licht aan-hoppa deken weg en ik stond naast mijn bed. En ik heb niet eens hoofdpijn :+ dit is me nou nog nooit overkomen. En dat na 6 uur slaap terwijl ik normaal aan 8 niet eens genoeg heb :-) ja, hier kan ik wel aan wennen, ideaal:-)