Er een "knoop" in leggen als je jong bent.??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:05

fokfanaat schreef:
Wendy schreef:
Je wordt nog wel gewoon ongesteld hoor :j

Ik wil het eigenlijk al jaren, maar heb er nooit naar gevraagd omdat ik ook altijd heb begrepen dat je toch 0 op rekest krijgt. Maw: de artsen willen het gewoon niet doen :n
Sterker nog: ik heb al regelmatig gehoord dat ze het zelfs niet willen bij meisjes met een verstandelijke beperking die én geen kinderen willen én niet in staat zijn om een kind op te voeden. In wiens belang denken die artsen eigenlijk?

die artsen zien ook heel veel mensen die het teruggedraaid willen hebben, ze blijven niet bezig natuurlijk!

Die zien ze helemaal niet, maar uit jouw antwoord blijkt dus wel in welk belang gedacht wordt. En als ik het op mezelf betrek: niet het mijne, terwijl het wel mijn lichaam is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:06

Freggel schreef:
Bij vrouwen die geestelijk beperkt zijn gaat het ook vaak om het eigen beslissingsrecht. De beslissing om te steriliseren kunnen ze vaak niet zelf maken en mag ook niet zomaar door een ander gemaakt worden.

Jawel, dat kan wel.
Zorgbeslissingen kunnen gemaakt worden door een mentor en/of curator.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:30

Kan ook wel en het gebeurd ook wel, maar niet zo makkelijk. Er zitten toch wat haken en ogen aan :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:13

Elmee schreef:
haboshof schreef:
Ik was 30 en ben gesteriliseerd op het moment dat mijn zoon via een keizersnede ter wereld kwam. Ik had het van te voren met mijn gyneacoloog besproken , geen gezeur of niks. Hij heeft het toen gewoon gedaan.

Doen ze dat dan werkelijk tijdens de keizersnede? Dat zou mooi zijn. Ik ben nu 11 weken zwanger van mijn 2de en wil er echt niet meer. Deze zal waarschijnlijk ook weer met keizersnede moeten komen en was ook al aan het denken om er dan maar ineens een knoopje in te laten leggen. Had het nog wel niet gevraagd aan de gyn of dat mogelijk is.

Bij mijn moeder hebben ze gelijk maar de laatste eierstok ook verwijderd na mijn geboorte (ook keizersnede). Was opzich wel handig, ze lag toch al open. Al is ze wel onder volledige narcose gebracht na mijn geboorte :) Dus ik zou het zeker bespreekbaar maken, is toch 2 vliegen in 1 klap lijkt mij als je het graag wil :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:41

Zijn er ook kinderloze vrouwen die zich jong hebben laten helpen via de essure methode?
Hoe is dit jullie bevallen qua plaatsingspijn en napijn?

Men zegt dat het bij vrouwen welke nooit kinderen hebben gebaard enorm pijnlijk plaatsen is.

Prisjee91

Re: Er een "knoop" in leggen als je jong bent.??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:00

Ik wil ook geen kinderen maar ik ben 21 jaar en het "definitief" maken doet geen enkele arts denk ik. Zelf zie ik dat eigenlijk ook niet zitten, geen idee waarom niet... Misschien omdat mijn vriend wel graag kinderen wil.
Ik loop momenteel met een implanon rond. Net zo betrouwbaar als een sterilisatie alleen dan voor "maar" 3 jaar. Ik heb hem nu 1,5 jaar en ik denk dat ik er hierna nog 1 neem!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 12:45

@ kaspar,

Ik was meen ik 35 dat ik de Essure heb laten uitvoeren.
Klinisch was het bij mij een ramp, dus plaatsing is een maand later onder algehele narcose gebeurd.
Uitstrijkje is mij bij ook een "feest".
Dus tegelijkertijd ook een weer een uitstrijkje laten doen.
Maar het schijnt desondanks ook bij vrouwen zonder baring maar zelden voor te komen dat het klinisch niet lukt of extreem pijnlijk is.

Geen napijn gehad, hooguit last van narcose.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 21:15

@Prisjee91 en toch vind ik het een eng idee om zon ding te hebben.. Niet iedereen reageert hier goed op natuurlijk. :)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:47

Stagediver schreef:
@Prisjee91 en toch vind ik het een eng idee om zon ding te hebben.. Niet iedereen reageert hier goed op natuurlijk. :)

Eng idee? Waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:15

Heb je ook minder last van je hormoonhuishouding als je je laat steriliseren of moet je daarvoor alles weglaten halen?
Ik heb erg last van mijn hormonen, ik lig elke maand 2 dagen ziek te wezen er van. En nog veel meer klachten, pil versterkt het, dus daar ook niet aan en verder wil ik geen kinderen meer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:14

Ik denk het wel, niet dat ik voorheen last van mijn menstruatie had.
Het enige "nadeel" dat ik ervaar, is dat het bloeden wat heviger is dan voorheen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:44

Ik zou mezelf graag willen later steriliseren, echter kom ik er niet voor in aanmerking.
Ben 27, zonder kinderen en heb geen medische gronden. Dus helaas... geen chirurg die zijn handen eraan brand.

Ook voor gezonde eicellen afstaan aan mensen die wel een kinderwens hebben kom ik niet in aanmerking, om dezelfde redenen.
Ik heb prachtige eicellen ter beschikking, maar bij mij zijn ze gedoemd om te verschrompelen :+ jammer genoeg mag ik er niemand blij mee maken :') De hormoonbehandelingen die erbij horen had ik er ook wel voor over gehad om een ander te kunnen helpen.