Help, ik blijf aankomen!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 14:45

MoonChloe schreef:
Misschien is dat wel veranderd.. anders zou ik in buurt gaan zoeken voor goedkope restaurantjes.. Cup a soup en noodles proberen te vermijden. Het is te zout en heeft niet echt bepaald veel voedingswaarde.

Er zit een supermarkt naast die wel goede stokbroden verkoopt en erg lekker kaas, maar om dat dan ook weer een hele week te eten. Vandaar dat ik ook op zoek ben naar dingen die echt een week meekunnen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:47

Adamootje schreef:
Je bent 18, het zou dus ook gewoon kunnen dat je het laatste jaar nog iets gegroeid bent (en vooral in de zin van vrouwelijke vormen krijgen). Denk dus eigenlijk dat er weinig scheelt en dat je dus niet persé naar de huisarts hoeft te gaan. Zeker omdat je in een jaar 12 kilo bent aangekomen, en dus niet binnen een korte tijd. Je zegt zelf iets te veel te hebben gesnoept. Het zal je niet verbazen waardoor dit komt: Het is omdat je verder te weinig eet, dus veel lekkere trek krijgt.

Zelf ben ik ook naar een diëtiste geweest i.v.m. darmklachten. Ik had vroeger overgewicht en had ook nog steeds wat vet over wat ik heel graag kwijt wilde. Dit lukte niet, en ik at ongeveer evenveel als jij deed. Helaas kreeg ik na een paar uurtjes weer trek en begon ik te snoepen. Mijn diëtiste gaf me de opdracht om een week lang op te schrijven wat ik allemaal at en dronk. We hebben na een week gekeken hoeveel ik aan vezels en andere voedingsstoffen binnenkreeg en dat was vér onder de maat kan ik je vertellen.

Zij gaf mij als "dieet" mee:

Ontbijt: Brinta pap + één boterham/banaan + thee/vruchtensap/water/ melk
tussendoor (11 uur pauze): 1 á 2 boterhammen / 1 á 2 stuks fruit + water/ vruchtensap/ melk
middag: 4 boterhammen + water/ vruchtensap / melk
Tussendoor 1 (2 uur pauze): Liga/ Sultana/ 1 stuks fruit + water/ vruchtensap/melk
Tussendoor 2 (na schooltijd): 1 á 2 boterhammen / 1 á 2 stuks fruit + water/ vruchtensap/ melk
Avondeten: 2 opscheplepels groente, 2 aardappelen, 1 stuk vlees/vleesvervanger + water/melk/ vruchtensap
Tussendoor: koekje / toetje/ 1 á 2 boterhammen / 1 á 2 stuks fruit + water/ vruchtensap/ melk/ thee

Het totaalplaatje kwam er dan zo uit te zien:

- Minimaal 6 volkoren boterhammen per dag + voor mij een bakje Brinta.
- 2 stuks fruit per dag
- 2 liter vocht per dag (denk aan water, melk, vruchtensap)
- minimaal 2 opscheplepels groente
- minimaal 2 aardappelen
- 1 stuk vlees
- eventueel naar behoefte in de avond een lekkere snack (toetje/koekje)

Het gaat er dus om dat je 6 maaltijden hebt per dag, waarbij 3 zware en 3 lichte. Ik had met dit dieet helemaal geen trek meer in iets lekkers, omdat ik altijd verzadigd was. Ook werden de darmproblemen veel minder met dit dieet.

edit: Niet geheel onbelangrijk, hoeveel weeg je nu?

Wauw... hoe krijg je het op?! :+
Ik ben 25 en leef al zo'n tien jaar op 3 boterhammen, een avondmaaltijd, een pakje sultana oid en wat fruit per dag. Af en toe eet ik wel meer (of vervang ik brood door cruesli), maar dit is ongeveer mijn dagelijkse maaltijd. Daarnaast neem ik ook nog wel een aantal snoepjes, maar dat is het dan wel.
Ik ben 1,70m, weeg ongeveer 59 kilo en ben zeer gezond en zit lekker in mijn vel.

Het idee alleen al om 2000 kilocal. per dag binnen te moeten krijgen... :D Ik zou niet weten waar ik ze zou moeten laten }:0

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 14:55

mariettek schreef:
Adamootje schreef:
Je bent 18, het zou dus ook gewoon kunnen dat je het laatste jaar nog iets gegroeid bent (en vooral in de zin van vrouwelijke vormen krijgen). Denk dus eigenlijk dat er weinig scheelt en dat je dus niet persé naar de huisarts hoeft te gaan. Zeker omdat je in een jaar 12 kilo bent aangekomen, en dus niet binnen een korte tijd. Je zegt zelf iets te veel te hebben gesnoept. Het zal je niet verbazen waardoor dit komt: Het is omdat je verder te weinig eet, dus veel lekkere trek krijgt.

Zelf ben ik ook naar een diëtiste geweest i.v.m. darmklachten. Ik had vroeger overgewicht en had ook nog steeds wat vet over wat ik heel graag kwijt wilde. Dit lukte niet, en ik at ongeveer evenveel als jij deed. Helaas kreeg ik na een paar uurtjes weer trek en begon ik te snoepen. Mijn diëtiste gaf me de opdracht om een week lang op te schrijven wat ik allemaal at en dronk. We hebben na een week gekeken hoeveel ik aan vezels en andere voedingsstoffen binnenkreeg en dat was vér onder de maat kan ik je vertellen.

Zij gaf mij als "dieet" mee:

Ontbijt: Brinta pap + één boterham/banaan + thee/vruchtensap/water/ melk
tussendoor (11 uur pauze): 1 á 2 boterhammen / 1 á 2 stuks fruit + water/ vruchtensap/ melk
middag: 4 boterhammen + water/ vruchtensap / melk
Tussendoor 1 (2 uur pauze): Liga/ Sultana/ 1 stuks fruit + water/ vruchtensap/melk
Tussendoor 2 (na schooltijd): 1 á 2 boterhammen / 1 á 2 stuks fruit + water/ vruchtensap/ melk
Avondeten: 2 opscheplepels groente, 2 aardappelen, 1 stuk vlees/vleesvervanger + water/melk/ vruchtensap
Tussendoor: koekje / toetje/ 1 á 2 boterhammen / 1 á 2 stuks fruit + water/ vruchtensap/ melk/ thee

Het totaalplaatje kwam er dan zo uit te zien:

- Minimaal 6 volkoren boterhammen per dag + voor mij een bakje Brinta.
- 2 stuks fruit per dag
- 2 liter vocht per dag (denk aan water, melk, vruchtensap)
- minimaal 2 opscheplepels groente
- minimaal 2 aardappelen
- 1 stuk vlees
- eventueel naar behoefte in de avond een lekkere snack (toetje/koekje)

Het gaat er dus om dat je 6 maaltijden hebt per dag, waarbij 3 zware en 3 lichte. Ik had met dit dieet helemaal geen trek meer in iets lekkers, omdat ik altijd verzadigd was. Ook werden de darmproblemen veel minder met dit dieet.

edit: Niet geheel onbelangrijk, hoeveel weeg je nu?

Wauw... hoe krijg je het op?! :+
Ik ben 25 en leef al zo'n tien jaar op 3 boterhammen, een avondmaaltijd, een pakje sultana oid en wat fruit per dag. Af en toe eet ik wel meer (of vervang ik brood door cruesli), maar dit is ongeveer mijn dagelijkse maaltijd. Daarnaast neem ik ook nog wel een aantal snoepjes, maar dat is het dan wel.
Ik ben 1,70m, weeg ongeveer 59 kilo en ben zeer gezond en zit lekker in mijn vel.

Het idee alleen al om 2000 kilocal. per dag binnen te moeten krijgen... :D Ik zou niet weten waar ik ze zou moeten laten }:0

Ik eet dus ook al vrij lang op vrij weinig, en ging eigenlijk altijd prima. Tot ik meer ging snoepen vorig jaar. Moet zeggen dat ik het er ook vrij moeilijk mee heb alles naar binnen te werken wat van het "boekje" "moet".

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:10

Als je schema dagelijks geld.. dan is het niet zo gek dat je niet afvalt.
Het is namelijk te 1tonig, je lichaam heeft gevarieerde voeding nodig.
Ik zou me soieso niet vasthouden aan een schema, eet gewoon dagelijks waar je zin in hebt (buiten de koek, chips, snoep e.d.) maar met mate. dan gaat het hopelijk wat beter voor je :) Succes!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 15:11

peppert schreef:
Als je schema dagelijks geld.. dan is het niet zo gek dat je niet afvalt.
Het is namelijk te 1tonig, je lichaam heeft gevarieerde voeding nodig.
Ik zou me soieso niet vasthouden aan een schema, eet gewoon dagelijks waar je zin in hebt (buiten de koek, chips, snoep e.d.) maar met mate. dan gaat het hopelijk wat beter voor je :) Succes!

Op vaste tijden, dus regelmaat schijnt ook goed te werken. En ik wil het zo gezond en goed mogelijk doen.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 15:14

nog even over je menstruatie:

Quote van TS:
"Ijzertekort komt door een zware menstruatie, hier slik ik al de pil voor, maar omdat mijn lijf dit moeilijk op slaat blijf ik continu net er boven of eronder zitten(ligt aan menstruatie)"

Je weet dat je de pil door mag slikken he? En dat je de 'stopweek' mag verkorten (maar nooit verlengen). Zo kun je je ijzertekort misschien wat in toom houden.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 15:17

LotteEnRypke schreef:
nog even over je menstruatie:

Quote van TS:
"Ijzertekort komt door een zware menstruatie, hier slik ik al de pil voor, maar omdat mijn lijf dit moeilijk op slaat blijf ik continu net er boven of eronder zitten(ligt aan menstruatie)"

Je weet dat je de pil door mag slikken he? En dat je de 'stopweek' mag verkorten (maar nooit verlengen). Zo kun je je ijzertekort misschien wat in toom houden.

Klopt, maar ik stop elke 3 weken om te "checken" beetje zekerheid dus. Slik ik hem 1x door ben ik de keer erna zo zwaar ongesteld dan ik er doodziek van word(lees: buikpijn, rugpijn, amper kunnen lopen en heel veel bloedverlies..)

Anoniem

Re: Help, ik blijf aankomen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:56

Bewegen is het belangrijkste, met minder eten kom je er niet of het zit er zo weer aan. Bewegen is de sleutel.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 13:50

Sinds ik pillentjes heb voor allergie gaat het eindelijk een beetje beter met mijn gewicht! Ben ook meer aan het bewegen, buikspieren trainen en fitnessen thuis! Ook eet ik nu iets meer, maar zit nu alleen wel heel de dag echt bomvol, terwijl ik volgens die lijstjes meer moet eten.

Maar ben allang blij dat het nu eindelijk de goede kant op gaat! Voel me dan toch een stukje zekerder:).

Allemaal heel erg bedankt voor de tips!!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:57

Ik zou het boek "Slim op je juiste gewicht" van Cora de Fluiter eens lezen als ik jou was, dat kijkt heel anders tegen de zaken aan en haalt veel oude "zekerheden" onderuit.
Houd er verder rekening mee dat sinds de invoering van de zg. Light produkten de mensen nog nooit zo zwaar geweest zijn..................... eet zoals onze voorouders, veel groente en fruit, noten met mate, weinig rood vlees en vooral geen bewerkte produkten en kant-en-klaar troep. Als vetten om te verhitten kokosvet en olijfolie en op brood roomboter (weer met mate!) en geen chemische nep-boter. Verzadigde vetten worden pas verkeerd als je ze verhit. Maar alles is beter dan synthetische boter!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:49

Dat lijkt mij ook wel een interessant boek Linky. Sluit ook wel helemaal aan op mijn ideeen kwa eten. Moet me er alleen nog wel iets beter aan houden...