In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:04

Als je niks hebt veranderd aan je eetpatroon dan doet dit mij denken aan diabetes..
Even langs de HA

unicorn_kiss

Re: In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:50

Ik snap niet goed hoe je met 4 botenhammen en een appel 91 kg kan wegen in the first place? TS, heb je al een aandoening zoals schildklierafwijking oid?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:52

Misschien een rare gedachte, maar kan het niet zijn dat het ook is wat je gewend bent? Als jij gewend bent weinig te eten dan past je lichaam zich daar op aan en andersom. Ik leef soms ook op 3 witte botehammen per dag (en soms wel 3 blikjes redbull), geen probleem mee.
Maar TS als je zo afvalt kan dat niet gezond zijn, misschien kan de HA een bloedonderzoek doen? Daar kunnen ze heel veel aan zien.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:24

Ik had het al eerder gevraagd, maar doe jij helemaal niet aan avondeten? Groente, vlees, aardappelen?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:02

Ik woog 91 kilo omdat ik 2 jaar terug ineens een half jaar thuis kwam te zitten (ziektewet, arm uit de kom. Kon niks meer) En dan ga je dus van hard werken naar niks doen en je super slecht voelen. Toen vlogen de kilo's er aan. En daar kom je niet makkelijk vanaf. Nu vliegen ze er dus af. Ik eet wel avondeten. Uit fatsoen. Niet omdat ik er zin in heb. En dat zijn dan 2 / 3 hapjes en de rest gooi ik weg. Vannacht werd ik wakker met hevige steek in mn rechterzij net onder mn ribben. Een paar uur wakker van gelegen en nu is het weer over. Ik gun mezelf ook geen tijd om langs de HA te gaan. Makkelijker gezegt dan gedaan.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:11

Ik zou toch proberen om even tijd te maken om langs de HA te gaan.. Je gezondheid gaat wel voor op andere dingen toch?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:29

Dus omdat je geen tijd hebt om naar de dokter te gaan open je maar een topic op bokt?
Dit kan best ernstig zijn dus ik zou maar gauw gaan!

Wil je niet bang maken, maar ik zou even een bloedsuikertje laten prikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:50

Zilvermoon schreef:
Ik woog 91 kilo omdat ik 2 jaar terug ineens een half jaar thuis kwam te zitten (ziektewet, arm uit de kom. Kon niks meer) En dan ga je dus van hard werken naar niks doen en je super slecht voelen. Toen vlogen de kilo's er aan. En daar kom je niet makkelijk vanaf. Nu vliegen ze er dus af. Ik eet wel avondeten. Uit fatsoen. Niet omdat ik er zin in heb. En dat zijn dan 2 / 3 hapjes en de rest gooi ik weg. Vannacht werd ik wakker met hevige steek in mn rechterzij net onder mn ribben. Een paar uur wakker van gelegen en nu is het weer over. Ik gun mezelf ook geen tijd om langs de HA te gaan. Makkelijker gezegt dan gedaan.

Dus eigenlijk vind je het zo wel best en ga je er toch niks aan doen... Wat was dan het doel van dit topic? :+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:30

Ik zou toch écht meer gaan eten. Lukt het niet met grotere porties, dan maar vaker. Ook drink je niet heel veel water. Weet niet hoeveel je zweet, maar zeker als je ook koffie drinkt zou ik minstens 2 liter water per dag drinken. Niet zo gek dat je hoofdpijn hebt en je lichaam steken heeft.

En doordat je zo weinig eet, krimpt je maag dus kun je ook steeds minder eten. Je zegt dat je ook minder rust hebt in je huidige werk, dus wel degelijk meer stress. In jouw situatie zou ik ook niet naar de HA gaan (ben ik ook niet zo van) maar eerst maar eens een gezond leefpatroon aanhouden.

Het is dat je het niet bewust doet, maar anders zou je onder de categorie anorexia vallen (weinig eten, veel bewegen)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:35

Tja, dan moet je niet langs de HA gaan TS. Lekker zo doorgaan :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:55

Omdat bokt zegt dat ze naar de HA moet gaan, moet ze accuut er naar toe rennen...? Lekker kortzichtig. Je moet blijkbaar als je een topic start ook meteen op stel en sprong doen wat anderen zeggen... :?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:08

Zilvermoon schreef:

Steek in de rechterzij kan volgens mij duiden op een blinde darm ontsteking, Ts als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar de huisarts toegaan, als het een blinde darm ontsteking is kan het gevaarlijk worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:25

Zonnetje81 schreef:
Omdat bokt zegt dat ze naar de HA moet gaan, moet ze accuut er naar toe rennen...? Lekker kortzichtig. Je moet blijkbaar als je een topic start ook meteen op stel en sprong doen wat anderen zeggen... :?

Nee hoor, ze vraagt om advies, maar je merkt aan dr antwoorden duidelijk dat ze er toch geen zak aan wil doen.. :n Waarom open je dan een topic..?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:34

girlyggirl schreef:
als je er achter bent, deel je geheim dan ff :+

Nou inderdaad :')

Nee even zonder gein, ik ben het eens met Relaxed.. Als je er niks aan wil doen, wat is dan je doel? Ik vind dit niet normaal klinken hoor. Maar blijkbaar ben je er zelf wel nuchter onder.. Dus het boeit je niet dat je ernstig ziek kan worden? Of al bent?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:21

setteke schreef:
Ok, wachten totdat je te mager bent, maar 81 kilo vind ik niet te mager voor een 23 jarige vrouw.
Als dit doorzet is het natuurlijk een ander verhaal.

Dat is nog eens een goede vergelijking :)) Gewoon gewicht tegen leeftijd zetten :') Enig idee hoe lang ze is? BMI van iemand van 1.90m is namelijk heel prima op 81 kg. Dus blijft een vreemde reactie :?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:41

Relaxed schreef:
Zonnetje81 schreef:

Nee hoor, ze vraagt om advies, maar je merkt aan dr antwoorden duidelijk dat ze er toch geen zak aan wil doen.. :n Waarom open je dan een topic..?

Sommige mensen hebben even de tijd nodig om dingen te laten bezinken of ze denkt nu van, oh het zal toch wel aan de extra beweging liggen. Toen ze zei dat ze juist aangekomen is door thuis te zitten....dan verklaart alweer waarom ze misschien afvalt...ze is weer in beweging.

Maar blijkt alweer dat het simpel oordelen is...en daarom mogen we iemand afzeiken? Dan denk ik eerder van: reageer niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:48

Zonnetje81 schreef:
Sommige mensen hebben even de tijd nodig om dingen te laten bezinken of ze denkt nu van, oh het zal toch wel aan de extra beweging liggen. Toen ze zei dat ze juist aangekomen is door thuis te zitten....dan verklaart alweer waarom ze misschien afvalt...ze is weer in beweging.

Maar blijkt alweer dat het simpel oordelen is...en daarom mogen we iemand afzeiken? Dan denk ik eerder van: reageer niet...

Volgens mij zeikt niemand haar hier af...? :?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:56

Sarcasme is ook afzeiken imo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:13

Nou ja, gelukkig zie ik dat iets positiever in dan.. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:18

Laat ik het zo stellen, het sarcasme wat hier gebruikt wordt. Zo van oh je wilt niet luisteren dan is het van: doeggg.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:18

Als je niks met tips doet had je idd geen topic hoeven maken. We zijn geen dokter dus echt helpen kunnen we niet. Dus of je met dit topic iets gaat bereiken weet ik niet?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:24

Zoo jammer weer van bokt. Dr moet altijd weer zo gereageerd worden... :?

Ik probeer eerst is gevarieerder en beter te eten. Als ik dan over een poosje nog niet fatsoenlijk kan eten ga ik naar de HA.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:29

Zilvermoon schreef:
Zoo jammer weer van bokt. Dr moet altijd weer zo gereageerd worden... :?

Ik probeer eerst is gevarieerder en beter te eten. Als ik dan over een poosje nog niet fatsoenlijk kan eten ga ik naar de HA.

Wat voor reactie wil je dan?
Ik denk dat langs de HA gaan de beste tip is die we je kunnen geven.

Ook is er meerdere malen aangegeven dat jou eetpatroon niet voldoende/gezond is. Dus daar zou je wat aan kunnen doen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:33

Volgens mij geeft TS aan dat ze dat ook wilt gaan doen?

Ik snap het wel hoor, vind het ook heel moeilijk soms met de kritiek omgaan. Sommige adviezen liggen gewoon niet in je straatje. Ik ga zelf ook pas naar de HA als ik dingen echt niet meer kan, niet omdat het aangeraden wordt.

TS: ik wil je wel meegeven dat 10 kilo afvallen écht HEEL erg ongezond is in zo'n korte tijd. Dus niet alleen anders en beter eten, maar vooral vaker en meer. Je hoofdpijn kan heel goed komen door tekort aan voedingsstoffen en vocht. Dus méér eten en méér drinken. Ook al heb je misschien geen zin in eten of geen honger, dan maar met tegenzin het eten wegwerken. Als je niet oplet kun je straks niet eens meer goed werken.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:05

Ik volg dit even. Heb ook erg weinig eetlust de laatste weken..
Ben wel bij de dokter geweest, maar die weet niet wat het is..