maatje31 schreef:Mensen kijk even het programma radar van afgelopen maandag terug....het vlees wat tegenwoordig geconsumeerd wordt is niet gezond......
Dieren krijgen o.a. standaard preventief antibiotica door hun voer/ drinken....zodat wanneer 1 dier ziek wordt in zo een mega stal niet alles ziek wordt. Er zijn al mensen die immuun voor antibiotica zijn....zo ook de dochter van desbetreffende varkenshouder in hèt programma.
Als het goed is zijn alle mensen resistent voor antibiotica
immers zijn antibiotica er om bacteriën te doden niet om mensen te doden . Er onstaan bacteriën die resistent zijn voor het antibioticum en dat is een probleem. Maar je kan ook met die bacteriën besmet raken als je geen vlees eet, doordat het vaak word over gebracht door direct contact met besmette mensen/dieren, niet door het eten van vlees. Bovendien worden resistente bacteriën net zo goed geproduceerd door overmatig gebruik van AB in mensen, dus zelfs als iedereen veganist zou worden is er geen garantie dat er geen resistente super bacil ontstaat
.
Resistentie problemen betekenen dus niet dat jou stukje vlees direct ongezond is voor jou. Maar dat de manier waarop het geproduceerd word gevolgen heeft voor de volksgezondheid. Tuurlijk kan je dat meenemen in je beslissing maar het heeft weinig directe gevolgen voor jezelf of je kind.
Overgens vind ik het niet perce raar of egoistisch om je kind vegatarisch op te voeden. Ik ben opgevoed zonder spruitjes (vonden beide ouders smerig) Misschien had ik ze best lekker gevonden als iemand me ze had gevoerd toen ik twee was, maar ik heb er toch niets aan gemist hoor
. Als mijn moeder biefstuk smerig had gevonden had ik het ook niet voorgeschoteld gekregen. Je bepaald denk ik toch voor een groot deel het eetpatroon van je kind tot op een bepaalde leeftijd. Het schijnt trouwens dat kinderen in de baarmoeder al een beetje smaak ontwikkelen en later nog meer door de borst voeding, als je bijv veel anijs of chocola eet kunnen kinderen dat daarna herkennen en vinden ze het een fijne geur/smaak. Dus wat dat betreft kom je er nooit onderuit om de smaak van je kinderen te manipuleren
.