doet bloedprikken pijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Re: doet bloedprikken pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 05:07

ja het doet zeer, maar hoe meer je je er in je hoofd tegen verzet hoe pijnlijker je beleving is.

Ik moet elke week bloed prikken en was er in het begin ook wel angstig voor had veel spanning vooraf met als gevolg.. flauwvallen omdat het allemaal wel mee viel ;) wanneer je vaak geprikt word raak je er wel aan gewend ;)

Waar ik niet tegen kan is dat ouders tegen hun kind zeggen dat het geen pijn doet.. Ik maak zo nu en dan mee dat er kinderen geprikt worden terwijl ik wacht op mijn prikster of wacht tot mijn gaatje lang genoeg afgedrukt is tot het gestopt is met bloeden. Heel veel ouders zeggen tegen hun kind dat het geen pijn doet en proberen het kind te sussen waardoor ze een strijd leveren. De kinderen waar tegen word gezegd dat het wel een beetje pijn doet maar dat het zo over is, merk je gelijk dat de kinderen een stuk relaxter zijn en veel minder tot zelfs niet een strijd leveren.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:18

mijn huid knakt dan altijd als een knakworst.. nee.. prikken vind ik maar NIETS

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:55

Ik ben dus ook zo een prikheld...Niet dus. Ze zeggen dat het went maar blijf het echt vreselijk vinden. Ben daarnaast ook nog erg slecht te prikken,wordt veel misgeprikt en daar wordt het niet beter van. Maar het bloedprikken vind ik al wel iets minder erg sinds mijn bloedgas is geprikt...bah dat doet pas pijn

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:24

Ik vind het niet echt pijn doen. Het is even heel snel een prik en dan voel je niets meer. Misschien dat het buisjes wisselen wat gevoelig kan zijn als dat een beetje ruw gaat, maar ik snap al die heisa nooit zo. Pas ook een infuus gehad, dat is meer een rotgevoel omdat ze de naald best wel ver in je ader schuiven. Ook ruggenprik vond ik heel erg meevallen. Het is meer een wat ongemakkelijk gevoel, maar het doet geen pijn.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:41

Ja ik heb er een hekel aan mijn aders liggen heel diep ofzo en het is moeilijk om meteen raak te prikken meestal prikken ze pas na 6x goed dus bij mij doet het wel pijn.