Darmonderzoek (Colonoscopie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Re: Darmonderzoek (Colonoscopie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:12

Lola: sterkte, ik hoop voor je dat alles zo voorbij is en de uitslag goed zal zijn.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 09:29

Dankjullie! Ben blij dat ik hier mn drink frustratie kwijt kon hihi.. Heb het idee dat ik de rest van dat spul echt niet meer nodig heb maarja.. Zal toch wel moeten denk ik............
Ik moet om half2 in ziekenhuis zijn! Dus neem aan dat ik rond 5 wel terug ben....

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 09:45

Jeujjj ik heb het ziekenhuis gebeld van ja er komt alleen nog maar water uit mag ik stoppen met drinken? En dat mag!! Moet wel appelsap blijven drinken tot het onderzoek maar hoef de laatste 400ml niet te drinken IM SO HAPPY *\o/* *\o/*

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:51

Heb je t allemaal binnen gekregen? Heel veel succes en sterkte straks! Fijn dat je de laatste tropen niet meer op hoeft te drinken. Ik heb bijna niks gedronken van die troep omdat ik gelijk al over m'n nek ging..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:18

De liter gister is erin gegaan en daarachteraan nog een liter appelsap.. Vanochtend heb ik 600ml van dat spul gedronken en tot nu toe nog 600ml appelsap..
Stop nu wel ff met drinken hahah zoveel drink ik echt nooit!!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:24

veel succes met het onderzoek straks!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:29

Nogmaals veel succes en ik pb je nog wel even over hoe het gegaan was als je het goed vindt , aangezien mn vriend 8 september moet .
kan ik hem lichtelijk voorbereiden hoe het ging zeg maar , tenminste alle details hoef ik niet te weten maar wel graag als het je mee viel etc ;)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:41

Haha dat is goed hoor :-)

Bedankt allemaal!!!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:17

hoe ging het vanmiddag?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:05

Nou voor de gene die nog ooit moeten.... Ze hebben na 30cm het onderzoek af moeten kappen omdat het niet meer ging van de pijn.. Heb een dubbele dosis van het roesje gehad dus kan me er zelf weinig meer van herinneren maar heb het echt uitgeschreeuwd van de pijn.. Het begin ging best goed eerste bochtje ook en lucht was wel vervelend maar nog wel te doen en toen kwamen ze wat dieper (op hoogte van de rechterkant waar de pijnlijke plek dus zit) en toen deden ze lucht en ik ging echt kapot.. Kon omdat ik zo van de wereld was niet zelf de lucht eruit krijgen dus hebben ze het er echt uit moeten duwen omdat het zon pijn deed.. Toen hebben ze roesje verdubbeld en weer geprobeerd maar lukte echt niet.. Een keertje eruit, weer erin begin stuk weer prima, 2e bocht niet te doen...

Toen zijn ze maar gestopt... Nu weet ik dus nog helemaal niets, behalve dat het ECHT niet goed zit op die plek.. De 30cm die ze wel hebben bekeken zag er prima uit maarja het is de vraag, wat zit er achter die bocht...
Volgende week moet ik terug naar de arts dan gaan ze verder kijken wat we nu doen....

Pfff Heb zo ontzettend hard gehuild van pijn en van teleurstelling... Nu gaat het weer goed gelukkig.. Heb net een boterham gegeten en ben blij dat ik niet meer elke 2min naar de wc hoef....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:10

:(:) Heel herkenbaar.. En ontzettend balen voor je.. Nu dus een week wachten.. Dat vind ik nog altijd het vervelendste.. het wachten op hoe nu verder.. Je word er alleen maar onzeker van.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:12

Ja alleen van mij mochten ze best door gaan! Ze durfden het zelf niet aan omdat ze dachten dat ze dan iets gingen forceren.. Ik kan me ook helemaal niet herinneren dat ik zo geschreeuwd heb.. Weet wel dat het pijn deed maar kan het me niet terughalen....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:14

Zoo wat stom he :( Gek dat je er zoveel van gemerkt heb, ik was na 1 dosis helemaal van de wereld (weet iig niks meer, heb op de bewuste stukjes ook geen pijn gevoeld).
Nu weet je indd nog niks..
en als je helemaal onder narcose bent dan? Of kan dat niet?
echt balen zeg.. ;( Alles voor niks geweest.. Nouja, voor niks.. Er zit in ieder geval echt iets niet goed daarzo!
:(:)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:14

Er hoeft niks erachter te zitten he kan ook puur komen dat jij hele gevoelige darmen heb...
Dus ga ajb nergens vanuit want als ze dan je afwimpelen met PDS is dat minder teleurstellend...

Artsen kunnen soms vrij makelijk hierover doen....

Hopelijk voel je je nu gauw weer wat fijner!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:19

Ja maar dat eerste stuk heb ik dus ook niets van gemerkt.. Ik had echt zoiets van oh zijn jullie al binnen hahaha... Dat ging echt heel soepel en pijnloos.. En toen dacht ik nog oh als dit zo gaat dan Toppie! En toen gingen ze naar rechts en toen ging het gewoon helemaal mis...

De zuster zei op de uitslaapkamer van meid als ze nou de volgende keer zeggen er is niets te vinden, dan ga je wel door voor een sec. opinion.. Misschien heeft een andere arts toch wel weer andere technieken of een hele andere kijk op de zaken...

Dus dat ga ik zeker ook wel doen...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:23

Bochtje om doet bij veel mensen pijn en idd als je een hork van een persoon heb kan t ook erger zijn dan als je een lieve zacht aardige man/vrouw heb die alle tijd neemt enz!
Daar zit wel degelijk een groot verschil in!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:20

Wow.............. nu stel ik het zker uit......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:23

Sandeman schreef:
Wow.............. nu stel ik het zker uit......

Want?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:25

bang

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:26

Maar luister, ik heb het ook gehad en ik heb wel een goede ervaring.
Niet dat ik niets gevoeld heb, maar door het roesje krijg je geheugenverlies en sla je het niet echt bewust op. Er zijn ook meer positieve ervaringen in het topic. Ik zou het nooit uitstellen omdat je iets vervelends leest. Je leest sowieso op internet altijd meer slechte dan goede ervaringen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:28

Jaaa ik moet een x afspraak maken ivm poliepen in de darmen in familie

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:30

Ah dan heb je helemaal een goede reden. Want: als er poliepen in de familie zitten, kun je er beter op tijd bij zijn, dat scheelt je heel veel nog minder prettige onderzoeken!! :) En als het niet zo is, is het weer een mega geruststelling.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:35

Bah wat vervelend dat het zo slecht is gegaan. Heb je nu nog ergens last van?
Ik heb ooit gehoord van een klein cameratje wat je door kan slikken en een dag of wat later weer via de ontlasting eruit komt. Het neemt onderweg foto's en die data kunnen ze er achteraf weer vanaf halen. Waarschijnlijk moet je hier ook weer laxeermiddel voor slikken voor duidelijke beelden. Heb er ooit eens iets van gehoord van een leraar op school een paar jaar geleden. Misschien kan een arts hier meer over vertellen?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 17:49

Ja over dat cameratje had ik ook al eens gehoord.. Even afwachten wat er woensdag gezegd wordt...
Ik bedacht me net (krijg steeds van die flashbacks) dat die zuster mij helemaal bij de les probeerde te houden.. Ging er 1 naast me zitten en die zei Laurie kijk me aan, niet weg kijken, kijk me aan.. Ik ga je leren puffen, je hebt nog geen kinderen gehad he? En toen ging ze met mij puffen.. Die andere verpleegsters van dit gaat niet goed jongens ze valt zo weg.. En hun echt Laurie blijf me aankijken, kom op meid blijven ademen enz.. Was echt heel erg eng ook....

Maarja die arts zei later ook van dit komt bijna nooit voor zo heftig.. En idd door het roesje raak je best veel kwijt.. Dus Sandeman gewoon gaan hoor! Die eerste bocht en het eerste gedeelte ging prima! En er staan genoeg positieve ervaringen in dit topipc!! Het is wel je lichaam he en als ik het om wat voor reden dan ook nog eens zou moeten doen dan zou ik het wel doen...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:54

Flashbacks had ik indd ook, heel gek.. maar die van jou zijn wel heel eng.. :(:)

Sandeman, ik zeg ook doen! Ik heb geen nare ervaring van de scopie, het laxeren is minder maar ja dat moet nou eenmaal..