Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miriam91 schreef:Ik ga maandag bellen met de HA om nu AL mijn labuitslagen op te vragen, daar zit dan als het goed is TSH bij van eind augustus. Zag nu dat mijn B12 195 was, maar dat op de site van vitamineb12tekort een referentiewaarde van 190 - 765 aangehouden wordt. Mijn hematoloog houdt 130-550 aan. Dan zit ik dus toch best aan de ondergrens. Ik zal gelijk vragen naar een test voor actieve B12, homocysteine en MMA, dan heb ik echt zekerheid over een eventueel tekort. Afhankelijk van mijn TSH waarde vraag ik dan nog meer bloedonderzoek aan. Wat is handig om te testen bij een laag/hoog TSH?
@MrUlbe: Ik heb 6 weken 3x per dag ferro geslikt. Daarmee is mijn ferritine van 2 naar 17 gegaan en mn HB van 6,4 naar 7,9, ijzer was 37. Ik weet niet wat het verschil is tussen ferro en ferry?
Hvelreki schreef:Misschien een rare vraag maar heb je (veel) ondergewicht?
Ik vind het wel bijzonder dat ze je bij bloedarmoede aanraden om meer spinazie te etenSpinazie bevat echt niet zoveel ijzer en bovendien wordt ijzer in groenten, zoals spinazie dus, minder makkelijk opgenomen dan ijzer in vlees.
Mando schreef:Niets is onmogelijk....
En dan kun je nog steeds dingen over het hoofd zien.Miriam91 schreef:Ik zit nog steeds in hetzelfde schuitje. Heb woensdag een afspraak bij de huisarts om dus te gaan praten, de brief van de hematoloog was eindelijk binnen.. Ben heel benieuwd waar de HA over wil praten maar merk het vanzelf. Heb voor mezelf bedacht dat ik best wil gaan praten, maar ik wil ook met een bloedprikformulier naar buiten. Wil in ieder geval nog een keer TSH, B12, hb en ferritine laten prikken.
Als mijn ferritine en B12 dan toch weer naar beneden is (ondanks slikken van pillen) dan wil ik verder laten testen op coeliakie, lijkt me dat het dan een goede aanwijzing is voor een stoornis in de opname namelijk. Voor de TSH waarde wil ik gewoon bevestiging, als die namelijk weer aan de hoge kant is wil ik eens verder praten over medicatie proberen. Al mijn klachten passen namelijk erg goed bij te traag werkende schildklier.
Heb via PB verschillende tips gekregen, ook over het alternatieve circuit. Ik houd dit zeker in gedachten, bedankt!
marjolein_el: Ik heb geen ondergewicht. Weeg 75 kg bij lengte van 1.85m
@fargo: Ik denk dat mijn cortisol gehalte eenmalig zo hoog was, geen verklaring voor. Na de dexamethason was het namelijk weer prima (91 ipv 1080) en bij ziekte van cushing gaat de waarde geloof ik niet omlaag. Verder komt alleen de vermoeidheid qua klachten overeen met Cushing en vermoeidheid komt voor bij véél meer ziekten dus dit lijkt me eigenlijk uitgesloten.
Annemiek80 schreef:[