Energy drank (golden power, redbull, bullit)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: Energy drank (golden power, redbull, bullit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:54

ik vind energy drank ook heerlijk,krijg hier geen boost van en de tantarts vind nog altijd dat ik een keurig gebit heb :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:54

Ik vind het best wel lekker! Maaar, ik drink het zo'n 3 keer per jaar :')
Hoogstens. Op een schoolfeest :')
Snap best dat het slecht voor je is, en drink het dan ook maar niet te veell.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:55

Ik drink het omdat ik het inderdaad lekker vind. Het begon op de middelbare school, daar dronk iedereen het in de pauzes. Dan gingen we naar de C1000 in pauzes en/of tussenuren en daar kochten we het dan.

Ik heb een tijd gehad dat ik er aan verslaafd ben geweest, dan dronk ik zo 10 tot 15 blikken op een dag weg. Mijn hele lichaam stond compleet op focus en alertheid omdat ik zoveel dronk. Ik kon dan slecht slapen, teveel energie, en toen ik hartkloppingen kreeg (hartkloppingen op je 20ste!) ben ik drastisch geminderd.

Drink nu soms op een dag veel, rond de 2 tot 4, maar soms ook dagen niets. Zit denk ik rond de 6 blikken per week. Soms minder.

Scheelt me ook ontzettend in de kosten, nu ik niet zoveel meer drink :o

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:00

Advies: NIET drinken! Er zit achterlijk veel suiker in waardoor je alvleesklier keer op keer een opdonder krijgt om snel veel insuline af te geven om je glucose in je bloed nog een beetje binnen de perken te houden. Als je dit langdurig regelmatig gebruikt dan leg je een aardige bodem voor insulineresistentie/diabetes op latere leeftijd.

De combinatie met alcohol is helemaal desastreus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:05

Ik mag het niet,ik lust het niet,en ik wordt er heel erg druk door.
Het is echt ongezond.
Als ik nog geen half blikje op heb zit ik al te stuiteren,kun je je voorstellen hoe het na een heel blik is :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-08-11 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:06

Van de dieëtist van mn zusje weet ik dat er in 1 blikje 15 suikerklontjes zitten.
Das vallen toch spontaan je tanden van ui je mond? Ik lust het ook niet trouwens, mn zusje is ook meteen gestopt sinds ze dat weet.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:08

Ooit dronk ik er zeker 5 op een dag, maar ach, iedereen wordt ouder en wijzer. Nu drink ik er 1 in de 2 weken. Gewoon omdat ik het echt echt echt het lekkerste drankje vind, wel Red Bull dan. Toen ik zo veel dronk merkte ik er ook weinig van. Nu ik er af en toe een drink ben ik dan echt een stuiterballetje, maar dat doet alle 'suiker' tegenwoordig. :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:11

als ik dit topic lees dan krijg ik spontaan zin in engergydrank :9

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:12

Ik drink het wel, nu 1 blikje per dag? Eerder was ik er verslaafd aan en dronk ik 6 a 7 blikjes op een dag (soms meer).
Waarom ik het drink? Ik vind het lekker :J Ik krijg er totaal geen energy van en ik slaap prima.
Ik drink meestal die goedkopere van de Albert Heijn en die Blue Bastard van de Plus (of Golden Power van de Aldi) en heeeel af ent oe de ''echte'' Redbull (drink ik weinig omdat ik die smaak echt vies vind).
Ongezond? Zou best kunnen, maar tegenwoordig is bijna alles ongezond.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:13

Uuuhg zó vies vind ik het. Krijg er ook totaaaal geen energie van, daarvoor drink ik wel een kopje koffie.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:16

Ik drink doordeweeks Bleu Bastard gewoon omdat ik het lekker vind en te lui ben om een glas te pakken, maar ik krijg er geen extra energie van.
Als ik nachtdienst heb dan drink ik voor mijn dienst een RedBull en tijdens mijn pauze een RedBull dan red ik het net zonder om te vallen :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:17

Chris schreef:
Ik kan er niet tegen :n. Als ik er teveel drink (meer dan 2) dan ga ik hyperventileren en word ik duizelig en misselijk, heel bizar.
Ik mis het niet, drink net zo lief iets anders :)

Ik kan er ook niet tegen, krijg er paniek aanvallen van en word ook heel duizelig. Daarnaast kan ik al heel slecht tegen caffeïne (als ik om 8 uur een glas cola drink slaap ik echt niet tot pas ver na 2en). Helaas wist ik niet dat het drankje wat ik dronk was gemixd en voor een groot deel uit energy drank bestond.

Daarnaast is het gewoon ook niet gezond en sommige drankjes bevatten echt vreselijk veel caffeïne dat het gelijk staat aan heel wat koppen koffie!!

Edit: daarnaast is caffeïne dodelijk bij een dosis van 15 gram. Met koppen koffie haal je dat amper omdat dit wel in een korte tijd moet. Maar door al die drankjes van tegenwoordig en pillentjes is die kans dat je de 15 gram haal veel groter.
Laatst bijgewerkt door miss_lizje op 23-08-11 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:21

Spiritdancer schreef:
Advies: NIET drinken! Er zit achterlijk veel suiker in waardoor je alvleesklier keer op keer een opdonder krijgt om snel veel insuline af te geven om je glucose in je bloed nog een beetje binnen de perken te houden. Als je dit langdurig regelmatig gebruikt dan leg je een aardige bodem voor insulineresistentie/diabetes op latere leeftijd.

Flauwekul, het eten/drinken van suiker zorgt niet voor een grotere kans op diabetes. Die fabel is lang geleden al ontkracht.
Enige is dat je er gemakkelijk dik van wordt en daardoor wordt de kans op diabetes groter :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:21

Ik drink het ook maar heel soms. Vind het wel heel erg lekker, maar aangezien ik van de hoeveelheid caffeine die in een glas cola zit al rond stuiter, is dit bij energy drankjes echt verschrikkelijk. (Vooral voor de mensen om me heen ;) )

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:35

op de middelbare school tijd dronk ik het zoooo veel, dat ik het nu niet echt lekker meer vind haha.
ik drink af en toe wel zo'n 'she energy drink'. weet niet of iemand dit kent? volgens mij bestaat het nog niet zo heel lang, teminste, zag het paar weken terug voor t eerst tussen de blikjes staan.

Ik ben wel van mening dat energie drank misschien wel vanaf 16+ moet, want ik zie vaak op mijn oude middelbare school, (waar mijn moeder nu werkt, dus ik ben er vaak te vinden) dat kinderen van 13, 14, mega veel van deze dranken drinken en ik vind het persoonlijk heel slecht voor zulke jonge kinderen. heb ooit gelezen dat het de hersenen op den duur aan kan tasten, weet niet zeker of het ook zo is.

meer mensen met deze mening? ben ik wel benieuwd naar.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:38

Tegenwoordig is idd alles ongezond...maar dit is echt HEEL ongezond. Wij hebben wel eens voor de grap 1 blikje redbull getest bij een mij bevriende sportarts. (gewoon gezonde mensen) Na 10 min hadden we allemaal boven de 25mmol/l terwijl rond de 5 normaal is en die piek had 3 uur nodig om weer tot een acceptabele waarde te komen. De eerste persoon die moest plassen teste de hoogste waarde van het teststrookje van glucose in de urine, terwijl daar helemaal niets in voor mag komen. Dat betekent dat de insuline/lever het niet kan verwerken en dat het rechtstreeks door de nieren wordt opgeruimd. Is dus ook niet fijn voor je nieren.

Iedereen moet lekker zelf weten of zij/hij dit spul gebruikt...maar wees gewaarschuwd! Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat dit verkocht mag worden. Maar ja....na ruim 20 jaar zeuren dat aspartaam slecht voor je was en het natuurlijk niet waar was onder het mom van 'tegenwoordig is alles slecht voor je' werd het een paar jaar terug ook verboden door de Amerikaanse overheid toen de Aspartaam lobby stopte met betalen aan de verkiezingskas. De EU is nog steeds weinig onder de indruk....die verbied liever zaken waar mensen wel gezond van blijven.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:39

ooh, ik vind energy zo ranzig he :')
ik kan er niks aan doen, een paar vrienden verklaren me voor gek, but still, het gaat er bij mij niet in := :+

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:40

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:45

secricible schreef:
Spiritdancer schreef:

Flauwekul, het eten/drinken van suiker zorgt niet voor een grotere kans op diabetes. Die fabel is lang geleden al ontkracht.
Enige is dat je er gemakkelijk dik van wordt en daardoor wordt de kans op diabetes groter :)

Zegt wie? Het voortdurend aan het werk zetten van je alvleesklier door het eten van snelle koolhydraten en dus ook suiker zorgt op de lange termijn wel degelijk voor diabetes. Het veroorzaakt hyperinsulinemie wat insulineresistentie tot gevolg heeft. De insulineresistentie zorgt ervoor dat uiteindelijk de alvleesklier overbelast en uitgeput raakt. (de welbekende eilandjes van langerhans)

Misschien niet onverstandig voor een aantal mensen om zich eens te verdiepen in deze materie

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:48

Teveel suiker is volgens mij nooit goed voor je? Of dat nou uit enerdydrankjes komt of vanuit iets anders.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:54

Ik vind het heel ranzig maar toch als ik met een groep ga logeren drink ik 1 blikje ik word niet erg hyper maar kan zo tot 8 uur smorgens opblijven! :')

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:01

Ik drink meestal een blikje als ik nachtdienst heb. Krijg er niet zozeer energie van, maar ik moet nog ruim een half uur naar huis rijden en ik merk dat ik dan wel wat oplettender ben. Zou ook koffie kunnen drinken, maar dat vind ik niet lekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:07

secricible schreef:
Vitamine B12 wordt soms toegevoegd aan die blikjes helaas. Als je een vitamine B12 tekort hebt, dan hoor je gewoon injecties te krijgen en geen energiedrank te drinken. Vitamine B12 tekort is slecht voor je lichaam en een blikje energy lost dat niet op, het zorgt er alleen voor dat je de symptomen misloopt.

Ongezonde troep is het, vind het ongelooflijk om jonge kinderen al met blikjes van die zooi rond te zien lopen.

Ik krijg injecties ;) Moeilijk he lezen?
Ik zeg alleen dat op de momenten dat ik mij wat minder voel een blikje drink. En dan hou ik het wel vol de hele dag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:13

Spiritdancer schreef:
secricible schreef:

Zegt wie? Het voortdurend aan het werk zetten van je alvleesklier door het eten van snelle koolhydraten en dus ook suiker zorgt op de lange termijn wel degelijk voor diabetes. Het veroorzaakt hyperinsulinemie wat insulineresistentie tot gevolg heeft. De insulineresistentie zorgt ervoor dat uiteindelijk de alvleesklier overbelast en uitgeput raakt. (de welbekende eilandjes van langerhans)

Misschien niet onverstandig voor een aantal mensen om zich eens te verdiepen in deze materie

Hoop dat je het met je laatste zin niet hebt over mij, heb 4 jaar gestudeerd over voeding, ben dietiste dus heb mijn huiswerk wel gedaan . Er is geen enkel bewijs dat het eten van suiker diabetes veroorzaakt. Heb me er in verdiept voor een bedrijf waar ik een opdracht voor deed, dus ik praat geen onzin.

Love_western: we hebben tegelijk gepost, dusnhad je tweede bericht gemist. Dacht dat je het gebruikte om je b12 op te krikken, wat veel mensen denken te kunnen doen met die troep. Dus vergeet mijn bericht maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:15

Sorrie dat had ik niet door. Maar nee is alleen even voor de momenten dat ik het net niet vol hou.
Koffie lust ik namelijk niet. Maar ik spuit me zelf elke week netjes :)