Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chris schreef:Ik kan er niet tegen. Als ik er teveel drink (meer dan 2) dan ga ik hyperventileren en word ik duizelig en misselijk, heel bizar.
Ik mis het niet, drink net zo lief iets anders
Spiritdancer schreef:Advies: NIET drinken! Er zit achterlijk veel suiker in waardoor je alvleesklier keer op keer een opdonder krijgt om snel veel insuline af te geven om je glucose in je bloed nog een beetje binnen de perken te houden. Als je dit langdurig regelmatig gebruikt dan leg je een aardige bodem voor insulineresistentie/diabetes op latere leeftijd.
De combinatie met alcohol is helemaal desastreus!
secricible schreef:Spiritdancer schreef:Advies: NIET drinken! Er zit achterlijk veel suiker in waardoor je alvleesklier keer op keer een opdonder krijgt om snel veel insuline af te geven om je glucose in je bloed nog een beetje binnen de perken te houden. Als je dit langdurig regelmatig gebruikt dan leg je een aardige bodem voor insulineresistentie/diabetes op latere leeftijd.
De combinatie met alcohol is helemaal desastreus!
Flauwekul, het eten/drinken van suiker zorgt niet voor een grotere kans op diabetes. Die fabel is lang geleden al ontkracht.
Enige is dat je er gemakkelijk dik van wordt en daardoor wordt de kans op diabetes groter
secricible schreef:Vitamine B12 wordt soms toegevoegd aan die blikjes helaas. Als je een vitamine B12 tekort hebt, dan hoor je gewoon injecties te krijgen en geen energiedrank te drinken. Vitamine B12 tekort is slecht voor je lichaam en een blikje energy lost dat niet op, het zorgt er alleen voor dat je de symptomen misloopt.
Ongezonde troep is het, vind het ongelooflijk om jonge kinderen al met blikjes van die zooi rond te zien lopen.
Moeilijk he lezen?Spiritdancer schreef:secricible schreef:
Flauwekul, het eten/drinken van suiker zorgt niet voor een grotere kans op diabetes. Die fabel is lang geleden al ontkracht.
Enige is dat je er gemakkelijk dik van wordt en daardoor wordt de kans op diabetes groter
Zegt wie? Het voortdurend aan het werk zetten van je alvleesklier door het eten van snelle koolhydraten en dus ook suiker zorgt op de lange termijn wel degelijk voor diabetes. Het veroorzaakt hyperinsulinemie wat insulineresistentie tot gevolg heeft. De insulineresistentie zorgt ervoor dat uiteindelijk de alvleesklier overbelast en uitgeput raakt. (de welbekende eilandjes van langerhans)
Misschien niet onverstandig voor een aantal mensen om zich eens te verdiepen in deze materie