ingegroeide teennagel,, wild vlees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Re: ingegroeide teennagel,, wild vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:36

Snijden kan altijd nog en ik vind ook dat je eerst een pedicure kan bezoeken, dat dit zo gelopen is had je ook niet op gerekend denk ik ietjelover!
Mijn buurvrouw is twee keer naar het ziekenhuis gegaan en twee keer hebben ze haar halve nagel weggehaald maar ze had er geen baat bij, nu ze de nagelbeugel heeft gaat het super dus ik zou ook niet gelijk een ziekenhuis bezoeken hoor!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:57

__Marije__ schreef:
Ik zeg ook niet dat ik er meer verstand van heb dan een arts, ik zeg alleen dat ik jou érg negatief vind doen over een arts. Je gaf meteen aan dat 'die toch maar gaan snijden' en nu blijkt dus dat dat niet het geval is geweest ;) Dus ik vind het gewoon jammer dat je zo onwijs negatief hebt gedaan over een ziekenhuis en over artsen terwijl je geen flauw idee had hoe het daar zou gaan. En nu blijkt maar weer dat jouw gedachten en verwachtingen van van het ziekenhuis niet klopten ;)

inderdaad helemaal mee eens :j

en ik ben iemand die wel erg veel heeft gehad aan het bezoekje ziekenhuis
terwijl ik jaren bij de pedicure heb gelopen en ja ook met nagebeugels maar die hielpen bij mij niets
ik ben wel 3 keer terug geweest bij het ziekenhuis maar vervolgens jaren rustige nagels.

en ik zou proberen om aan je spuiten angst te gaan werken want die zul je vast nog wel een keer krijgen ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 20:51

De arts en de pedicure hadden gezet dat snijden geen zin had,
en de arts zei dat als ik naar het ziekenhuis was gegaan ze dat wel gedaan hadden, en het dus niets geholpen had, en ik daarna weer terug kon omdat het bij mij niet aan mijn knippen ligt maar aan de vorm van mijn nagel,, mijn gedachten over het ziekenhuis klopte dus wel.
En ik was er nog liever mee rond blijven lopen dan dat ik een spuit kreeg dus zo is het goed..
Dus ik ben zo blij,
helaas verder geen goed nieuws,
na een halve week nog geen heel klein beetje verbetering met de bacterie en steeds meer pijn..
ik heb ook geen fijne schoenen (alleen laarsjes met hakken) en meer heb ik echt niet dus ik kan ook geen fijne schoenen dragen nu voor mijn teen maarja..
Ik ben nooit bang geweest voor spuiten sinds dat ik een narcose spuit gehad heb,,
e mogen alles uit mijn lichaam halen zoals bloedprikken maar niet meer erin spuiten.
En bij de pedicure kan het zonder dusja

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:24

[quoVan de buitenkant lijkt het mee te vallen maar er zit dus iets in mijn teen wat niemand kan zien,
en daar zit de bacterie in.
De pedicure heeft mij wel geholpen met de bacetrie en ze heeft mij iets gegeven.
Normaal helpt dit maar doordat ik er niet goed bijkan door het wild vlees.[/quote]

tja ik ga toch altijd twijfelen aan iemand als die zegt dat die je bacterie heeft behandeld zonder antibiotica(welke vorm dan ook) kan je een bacterie niet behandelen en antibiotica mag alleen een arts geven. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel knap van de pedicure dat ze vanaf de buitenkant kan zien dat er binnen in je teen iets niet goed is en dat het bot is aangetast. Toch makkelijk rongten ogen.

hoop dat eht nu beter gaat ondertussen.

Groetjes genja

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:43

hee,
ik heb dus antibiotica gekregen van de dokter nu dik een week geleden en het is alleen maar 10 keer erger geworden, zelfs naar 4 keer baden en 3 keer smeren.
morgenvroeg moet ik dus helaas weer terug
ben benieuwd wat we nu gaan krijgen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:56

Hoe is het gegaan ietjelover???

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:03

Ik heb de nagel er al een poos uit maar de onsteking blijft (doet al 10000x minder pijn, voel bijna niks meer maar roodheid en pus blijft) wat kan ik doen (middeltje) om het er het beste uit te krijgen?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:05

Je zou er een nat verband om kunnen doen. Dat zorgt ervoor dat de troep er uit gaat. Als het echt niet op wil knappen toch even naar de huisarts!

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:16

Ik heb verschillende zalfjes voorbij zien komen, maar eet iemand een goed zalfje (behalve betadine zalf) die je bijv. bij kruidvat kan kopen, ant ik ga er morgen heen en il toch graag even iets proberen voordat ik de huisarts inschakel.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:46

Ik zou niet met zalven bezig gaan, betadine inderdaad eventueel om het schoon te houden maar nu moet vooral de troep eruit. En dat kun je dus het beste doen door er een verband om te leggen en dat verband nat te houden, dus iedere keer als het droog wordt je teen in een bak water tot het verband weer lekker nat is. Op die manier kan de troep er goed uit. Als het daarmee niet opknapt even contact met je ha

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 10:58

Eh het gaat niet zo goed.
Heb nu antibiotica pillen gekregen bijna een week geleden en het doet helemaal niets.
De ontsteking is er dus nu en ik ga vrijdag terug!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:09

Ohh vervelend zeg!
Succes vrijdag!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:22

Ik heb precies hetzelfde ( gehad ) Ben er maandag mee naar de dokter geweest. Die heeft de teen verdoofd en het wildvlees en een rand van de nagel weggehaald. Zit nu nog in het verband, maar de ontsteking is weg. Nu dus een kwestie van helen. :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 20:16

het wildvlees weghalen heeft bij mij totaal geen zin meer.
ze kunnen er niet meer in snijden, en ik kan bijna geen schoen meer aan op mn uggs na!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:40

Sorry meid maar wat ben jij ongelovelijk koppig! Laat die teen verdoven en er echt goed iets aan doen :x Schop onder je kont. En koop goede schoenen ;) Want altijd hakken kan hier ook in meespelen, daar ben je ook nog jong voor (verkort je achillespees) en zeker nu moet je daar maar even in investeren want dit maakt het alleen maar erger

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:50

Ik snap niet zo heel goed dat je met je voet in een soda-badje gaat. Het idee erachter klinkt wel logisch natuurlijk; schoonmaken van de wond. Maar door het water verweekt je huid en groeit de nagelpunt alleen maar weer makkelijker in...

Trouwens Podotherapeuten behandelen ook ingroeiende teennagels tm bepaald stadium. Ik heb trouwens geleerd dat bij zo'n ontsteking als die van jou helemaal nog geen nagelbeugel geplaatst mag worden, eerst moet de ontsteking over zijn. (en wij zijn geen pedicures die doorgestudeerd hebben!!! Nou ja, op een paar na dan :) )

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 06:00

knabbelgirl schreef:
Sorry meid maar wat ben jij ongelovelijk koppig! Laat die teen verdoven en er echt goed iets aan doen :x Schop onder je kont. En koop goede schoenen ;) Want altijd hakken kan hier ook in meespelen, daar ben je ook nog jong voor (verkort je achillespees) en zeker nu moet je daar maar even in investeren want dit maakt het alleen maar erger

Er mag niet in gesneden meer worden!
Dat gaat niet en heeft geen zin!
Dit mag oiok niet van de dokter,
dan ben ik pas koppig om te zeggen dat ik het wel doe.

Een nagelbeugel mag gad niet meer,
hoe ze dat gaan oplossen weten ze nog niet.
vandaag ga ik weer naar de dokter en dan horen wel weer!

en over goede schoenen.
Sneakers pas ik ook niet meer,
ofja met een voet maar mijn ontstoken voet is te dik.
Alleen omdat mijn uggs groot vallen past dit wel

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:34

Ik heb even mijn boek erbij gepakt (vd opleiding podotherapie) en hierin geven ze aan dat het wilde vlees (granulatieweefsel) nu aangestipt moet worden met een stiftje zilvernitraat, zo ets je het vlees weg. Maar misschien kunnen ze bij jou beter zilvernitraat of aluinkristallen gebruiken, dit schijnt beter te helpen als je een groot granuloma hebt...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 12:39

Kijk ik zal het even goed uitleggen.
Ze kunnen nu niets doen aan mijn nagel, of aan mijn wildvlees
Er zit een bacterie en een schimmel, binnen in mijn teen.
Daar kunnen ze dus niet bij komen.
Ik heb nu antibiotica en dat helpt ook niet.
Maar door die bacterie die er in zit,
mogen of kunnen ze niets aan de rest doen.
deze moet er eerst uit voor dat ze verder kunnen gaan werken
Waarom weet ik niet, dit zei de HA
Helaas naar 3 verschillende kuren is hij er nog niet uit.
Ik ben nu dus benieuwd wat we nu krijgen.
Misschien een zwaardere kuur, anders weet ik het niet.

Wat sommige zeggen snijden, en doorbijten.
Gaat dus helemaal niet meer tot de bacterie eruit is!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:11

en hoe is het nu TS?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 07:45

Ehm ik ga morgen terug naar de Pedicure, omdat zei er toch bij blijft dat snijden niet goed is voor mijn teen.
Ik ben benieuwd

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:07

Neem toch aan dat ze de spicula dan wil verwijderen? Anders blijft die maar drukken in de huid en houdt de ontsteking nooit op... In principe is het zo dat als je in zo'n stadium zit mbt ontsteking, je helemaal niet meer onder de zorg van de pedicure valt, maar onder die van de huisarts. Ben ook heel benieuwd wat je pedicure wil gaan doen! Laat je het even weten?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:12

Ik heb dit zelf ook een paar keer gehad. Laatste keer had ik er zoveel pijn aan dat ik ermee naar de dokter ben gegaan. Omdat het iedere keer terug kwam was het ook de bedoeling dat hij het eruit zou snijden. Afspraak gemaakt en 2weken later moest ik terug komen. Alleen na die 2weken was de ontsteking er helemaal uit en had ik er geen pijn meer aan. Dokter vond het dus niet nodig om er wat aan te doen, nagel moest er gewoon zelf uitgroeien.
Hij heeft mij ook vertelt de eerst volgende keer dat ik het weer heb moet ik het er gewoon uit laten groeien, niet zelf aan gaat prutsen! Wat ik wel altijd deed. Als je er zelf in gaat knippen komt het juist alleen maar terug.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:45

ik heb ook een tijdje terug wild vlees gehad bij mn teen

als je wilt vlees heb dan kun je naar de huisarts gaan , die heeft een soort pen met een vloeistof
dat haalt de huisarts er voorzichtig over het wild vlees heen en dan droogt het weg in een paar dagen tijd
en je hoeft niet bang te zijn want het doet geen pijn als de huisarts het aanraakt met die vloeistof
je voel hier helemaal niets van

als je het laat zitten gaat het meer pijn doen en dan kun je ook geen sokken meer aan op een gegeven moment want het wordt alleen maar groter als het eenmaal is aan gestipt door huisarts dan gaat het ook helemaal weg en in het soda zitten is wel goed als er een ontsteking is maar met wild vlees help het niet
het zal niet weg gaan

als er echt een rose bolletje op je huid ligt van je teen dan kan je ervan op aan dat het wild vlees is
en geen ontsteking

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 16:51

De ontsteking is eruit.
Gelukkig
Alleen het stuk met wild vlees kan nog niet weg gehaal worden daarvoor moet het eerst dicht gegroeid zijn.
dus nog steeds baden en wachten tot het dicht gegroeid is.
Nou hierna gaan we dat aanstippen, een aantal keer.
Ze heeft nu een gaasje onder het stuk nagel gedaan,
zodat mijn nagel omhoog komt zeg maar, en zo gaat zij hem eruit zien te wippen.
Duurt nog een hele tijd, en nog veel pijn!
Maargoed