Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jilletje schreef:Ik vind het idee van draagmoeder erg mooi en dankbaar.
Het is ook super geweldig als je jezelf 'beschikbaar' stelt voor de droomwens van een ander.
Als het voor een heel naast iemand zou zijn zou ik er zeker over willen nadenken, mits ik zelf al een kind heb en dus weet wat me te wachten zou staan.
Wanneer je voor je zelf beslist dat je dit aan kan en je er voor gaat is het toch iets ontzettend moois om op deze manier een ander te helpen een wens uit te laten komen
Brainless schreef:gohya schreef:Je schenkt Niets,je stelt je baarmoeder ter beschikking!
Wettelijk dus niet.
Degene die baard is wettelijk gezien de moeder en zal dat ook voor langere tijd zijn.
Pas na een bepaalde periode kunnen de biologische ouders het kind officieel adopteren.
kayjody schreef:zelf ben ik wensmoeder. wij zijn niet bezig met draagmoederschap maar met een eiceldonatie perocedure
ik ben een van de gene waarbij helaas het zlef niet mogelijk is een kindje te krijgen. ik ben helaas niet vruchtbaar. maar de wens voor een kindje is er wel en gelukkig hebben wij een lieve persoon gevonden die haar eicellen wil afstaan. de bedoeling is dat ik het kindje zelf ga dragen. of ik ook in zee zou gaan met een draagmoeder weet ik niet.. is idd veel papier werk en wettelijk erg lastig. maar misschien wel in feite is het hetzelfde als adoptie en zit er misschien zelfs nog meer van ons bij omdat de zaadcellen wel afkomstig zijn van mijn partner.
SusanH schreef:Ik zou het zelf nooit doen, omdat ik geen makkelijke zwangerschap gehad heb, een nog veel zwaardere bevalling en een levensbedreigende ziekte daags na de bevalling. Ik wil het risico nog 1 keer nemen omdat we graag een 2e kindje willen, maar een volgende zwangerschap zou ik niet aangaan al was het maar omdat de jaren tegen de tijd dat er theoretisch gezien sprake van zou zijn mee gaan tellen. Dat is de puur fysieke reden, daarnaast denk ik dat het psychisch en spiritueel gezien heel zwaar is om draagmoeder te zijn. Ik had ook al een heel sterke band met mijn dochtertje voor ze geboren werd. Het blijft ondanks dat het bij anderen op zal groeien altijd je eigen kind.
Rock schreef:Het leven van de moeder gaat altijd voor het leven van de ongeboren vrucht, ook bij een normale zwangerschap.
Dus ik ga er vanuit dat dat nu ook geldt.
Ik zou het niet doen voor iemand die ik niet ken nee... Maar wel voor goede vrienden.