"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 01:10

*slik*
wtf....
Ik ga je even pb-en.

Kan je een vriendin regelen die het paard koopt?
En jij hem dan weer overneemt? In overleg over de prijs moet dit te regelen zijn denk ik?
Ik begrijp dat het financieel erg lastig is... maar je kunt het wellicht proberen...?

Kom voor jezelf op alsjeblieft... dit moet stoppen...
En vertel het alsjeblieft je ouders........want dit.... is ongelooflijk... echtwaar....

Koffiekan

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 01:51

Bedankt voor je Pb. Ik ga maar weer proberen te slapen... Weltruste.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 08:03

Het moment dat ik het aan mijn ouders ga vertellen komt nog niet echt vlot dichter in de buurt, zowel gisteren als vanochtend heeft mijn moeder me weer de huid volgescholden 'omdat ik niet genoeg voor haar doe'..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:05

Even gewoon keihard met de botte bijl erin hoor: Wil je de rest van je leven achtervolgd worden door minderwaardige gevoelens en schuldgevoelens, of zou je willen dat je in elk geval kan zeggen dat je voor jezelf opgekomen bent? Wat is het ergste wat je kan gebeuren wat je ouders aangaat?

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 08:09

Ik wil dat het stopt. 100% zeker. Het ergste wat ik me kan bedenken wat betrefd mijn ouders is dat ik mijn vader verlies... Ik wil het uiteindelijk wel vertellen, maar de angst is nog te groot...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:11

Wa nu als je een brief aan je ouders schrijft? Dan kun je van te voren precies bedenken wat je wil zeggen, en ook je angst uitleggen wat je vader betreft.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:18

je hebt de hulp van je ouders echt wel even nodig nu.
Maar jij kan als geen ander inschatten of dat ook gaat lukken......
Ik vind het echt heel erg jammer voor je dat je nu niet hebt gevoel het bij ze terrecht te kunnen.
Of je het nu in een brief zegt of gewoon zo zegt......maakt niet uit.....het gaat om de reactie van hun die je gaat krijgen.
En daar moet je denk ik klaar voor zijn.

Ik hoop dat je iemand kan gaan vinden die met je mee gaat naar je paard.
Maar liever nog dat je iemand gaat vinden bij wie je je hart kan luchten :(:)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:20

Wat ik me afvraag is waarom je het nu niet kunt stoppen, wat doet de man als je nu tegen hem zegt dat je het niet meer wilt?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:27

MOET je regelmatig naar dit paard toe? Anders zou ik het tot het minimum proberen te beperken als ik jou was. En zijn er geen vaste momenten dat hij voor zijn zoon moet zorgen of boodschappen gaat doen? Dat je dan even snel heen kan?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:30

Koffiekan schreef:
Het moment dat ik het aan mijn ouders ga vertellen komt nog niet echt vlot dichter in de buurt, zowel gisteren als vanochtend heeft mijn moeder me weer de huid volgescholden 'omdat ik niet genoeg voor haar doe'..

Ik ben er van overtuigd dat als jij deze situatie verteld aan je moeder, dat ze haar beschuldiging terugtrekt, ze weet niet waarom je zo slecht functioneert nu, zou ze het weten, kan ze je steunen.. En wat ik hieronder lees: de botte bijl is niet slecht, je kunt het wel in een kadopapiertje met strik inpakken; het is en blijft een heel heftige mededeling om te geven en te krijgen....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:34

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:38

Taffje schreef:
Wat ik me afvraag is waarom je het nu niet kunt stoppen, wat doet de man als je nu tegen hem zegt dat je het niet meer wilt?

Ik heb het topic in grote lijnen doorgelezen en vind het echt verschrikkelijk wat je moet meemaken. Maar vraag mij ook hetzelfde af als hierboven staat. Wat doet die man als je zegt: "Stop, dit wil ik niet!" En laat je het ook duidelijk merken dat je het niet wilt?

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:46

it_is_me schreef:
Ik heb het topic in grote lijnen doorgelezen en vind het echt verschrikkelijk wat je moet meemaken. Maar vraag mij ook hetzelfde af als hierboven staat. Wat doet die man als je zegt: "Stop, dit wil ik niet!" En laat je het ook duidelijk merken dat je het niet wilt?

Dat gaat niet zomaar. Wat ik weet van misbruik is, dat je gewoon verandert in een vaatdoekie en dat je volledig "uit" staat zeg maar. Dat is geestelijk verweer; je bent niet aanwezig, hij kan je lichaam slopen maar je geest niet. Wat uiteindelijk natuurlijk wel gebeurt. Opeens na jaren in die modus leven kan je dat niet 123 doorbreken. Zomaar zeggen HO STOP prikt hij zo doorheen, simpelweg omdat je je niet KAN verweren. Dat moet je opnieuw leren.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:49

Pff wat een drama.. kippenvel op mijn lijf door dit verhaal! Maar ook ontzettend veel woede!! :(
Is er geen goede vriendin die je in vertrouwen kan nemen, of iemand in een paardenkring die tijdelijk jou paardje kan overnemen of hem ergens anders laat stallen?
Draai er een smoes aan.. zelf weinig kunnen rijden, vriendin die hem door rijd etc?

En verder hoe erg en moeilijk het ook is, aangeven die hap! en toch tegen je moeder gaan zeggen..

Heel veel sterkte !!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:50

TS woon je bij mij in de buurt? Er moet toch iets te regelen zijn of dat een ander ingrijpt of iets met je paard :)

:(:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:59

Ik wil je even een hart onder de riem steken...
Verschrikkelijk wat jij moet mee maken :(:) Veel sterkte

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:08

Mijn hemel....
wat een rotverhaal. Dat je om zo'n reden je paard, die waarschijnlijk juist ook een afleiding zou kunnen zijn (als die vent er niet aan verbonden zou zijn), te moeten verkopen.

ik denk dat wat je zegt heel logisch is, gezien je 'omstandigheden'.
maar voor een buitenstaander klinkt het, en ik zeg het even kort door de bocht, absurt!
Jij bent degene die gekleineerd wordt, klem gezet en je hebt het idee dat je hier niet meer uit komt. zoiets heeft invloed op je hele leven.
En het is echt belangrijk dat je zoiets stopt!!!

Het is echt het beste als je andere mensen inlicht, hoe moeilijk dat ook is. je ouders, goede vriend of vriendin en daarna zou ik toch echt naar de politie gaan.

Goed, ik heb je berichten gelezen en ik begrijp dat het allemaal heel moeilijk ligt. en logisch ook.
In ieder geval vind ik het erg knap van je dat je het hier neer zet! misschien wel een goed begin!
heel veel sterkte!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:12

Lieve TS, wat een verschrikkelijke periode ga je door! Maar wat goed van je dat je een eerste stap hebt gezet op zoek naar een uitweg, naar een oplossing, naar verlossing!

Ik hoop dat je met alle lieve berichtjes van bokkers binnenkort zover komt dat je met slachtofferhulp of een dergelijke instantie contact durft op te nemen. Praten met iemand over wat er gebeurt, lijkt mij een heel goede (grote) volgende stap. En zij kunnen je ook begeleiden, steunen en adviseren over daarna. Want je bent hier nog lang niet mee klaar, maar door wat je tot nu hebt ondernomen, heb je wel al een eerste stipje van de streep onder het hele gebeuren gezet! Ga zo door!

Probeer intussen niet ook de rest van je leven 'on hold' te zetten. Natuurlijk vergt het energie, zo'n topic op bokt en alles wat je daarmee los maakt. Maar probeer het ook een beetje los te laten, probeer afleiding te zoeken. Raak niet passief, maar probeer aktief te blijven, zodat je fysiek ook lekker moe bent 's nachts.

En dan wil ik ook nog graag opmerken dat je nu je ouders in bescherming neemt tegen het kwaad waar jij mee te maken hebt. Zet het uit je hoofd, dat jij de hele wereld aan zou moeten kunnen en zij niet. Zij zijn jouw ouders, zij wíllen je helpen, zij kúnnen je helpen. Geef hen ook die kans. Draai het eens om en bedenk dat dit je zusje zou overkomen: zou jij het willen weten zodat je haar kunt helpen? Of wil je liever dat zij besluit dat jij het te moeilijk hebt en je er niet bij betrekt?

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:20

Wat een rotsituatie. Weet je, bij het lezen werd ik er gewoon misselijk en ontzettend kwaad van.
Ik kan je (gelukkig misschien) niet adviseren wat te doen, maar wil je wel een hart onder de riem steken
en veel sterkte wensen met de situatie en de verkoop van je paard.
Hopelijk kun je iets regelen dat het paard alsnog van jou kan blijven (als je dat zou willen).

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:29

Mindfields schreef:
Misbruik is NOOIT je eigen schuld! Dus ook niet gedeeltelijk.

Heel naar dat je dit meemaakt. Door deze moeilijke tijd moet je je heen sleuren.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:40

ik heb niet alles gelezen sorry hier voor ben aan het ilegaal bokken! maar zit met een brok in mijn keel! jeetje wat ben je sterk! super stappen die je genoemen hebt! en eerste wat in mij op komt iemand die het paardje kan kopen waarvan jij het dan weer terug van over neemt! rustig een stalletje zoekt!

heb er verder geen woorden voor mss als ik zo op men gemak verder ga lezen! pben mag altijd!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:44

Mindfields schreef:
Misbruik is NOOIT je eigen schuld! Dus ook niet gedeeltelijk.

Precies. Vind het knap hoe je er over schrijft en heb enorm veel respect voor hoe je je handhaaft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:45

Ik begrijp heel goed waarom je dit niet kan stoppen,dat lukt je pas als je volledig de moed ervoor hebt.
Je wil wel maar durft/kán het gewoonweg nog niet.
Buitenstaanders zouden zeggen: je kan toch NEE zeggen of zeg hem dat hij hiermee ophoud.
Makkelijker gezegd dan gedaan,als slachtoffer zit er iets in je hoofd wat dit nog niet kán zeggen.
Er moet een knop om worden gezet,pas dán kan je voor jezelf opkomen.Ik weet dat het moeilijk te begrijpen is voor andere,het lijkt zo simpel,maar is o zo moeilijk.
En weg draaien,nee zeggen of weg lopen? het maakt de man niet uit hoor,hij loopt gewoon mee of wacht op een goed moment [dat je niet weg kan komen] en gaat dan vrolijk verder.
TS ik hoop echt dat je heel gauw die knop om kan zetten,dat je sterk word en eindelijk voor jezelf kan opkomen.Ik heb hetzelfde mee gemaakt en ik weet hoe het voor je is!ook ik vond het mijn eigen schuld.Had ik het maar niet toe moeten laten dacht ik altijd.
Heel veel sterkte,en kom op meid,het gaat je lukken!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:46

cream_1986 schreef:
it_is_me schreef:

Dat gaat niet zomaar. Wat ik weet van misbruik is, dat je gewoon verandert in een vaatdoekie en dat je volledig "uit" staat zeg maar. Dat is geestelijk verweer; je bent niet aanwezig, hij kan je lichaam slopen maar je geest niet. Wat uiteindelijk natuurlijk wel gebeurt. Opeens na jaren in die modus leven kan je dat niet 123 doorbreken. Zomaar zeggen HO STOP prikt hij zo doorheen, simpelweg omdat je je niet KAN verweren. Dat moet je opnieuw leren.

Hij heeft haar ook gedeeltelijk in zijn greep door het paard.
Ik liet me vroeger liever slaan/mishandelen dan iets te doen wat ik niet wilde. Voor mijn zus was ik dan weer het voorbeeld voor haar om maar te doen wat hij zei.
Je reageerd heel anders op dingen/situaties als je het zelf (hebt) meemaakt.

Coby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:52

De keren dat je naar je paard gaat zou ik inderdaad tot een strikt minimum beperken. Geef als smoes bijv. tijdgebrek omdat je je moeder veel moet helpen in huis.
Ook zou ik de keren dat je er naar toe gaat iemand meenemen.