Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Koffiekan schreef:Het moment dat ik het aan mijn ouders ga vertellen komt nog niet echt vlot dichter in de buurt, zowel gisteren als vanochtend heeft mijn moeder me weer de huid volgescholden 'omdat ik niet genoeg voor haar doe'..

Taffje schreef:Wat ik me afvraag is waarom je het nu niet kunt stoppen, wat doet de man als je nu tegen hem zegt dat je het niet meer wilt?
it_is_me schreef:Ik heb het topic in grote lijnen doorgelezen en vind het echt verschrikkelijk wat je moet meemaken. Maar vraag mij ook hetzelfde af als hierboven staat. Wat doet die man als je zegt: "Stop, dit wil ik niet!" En laat je het ook duidelijk merken dat je het niet wilt?
Veel sterkte cream_1986 schreef:it_is_me schreef:Ik heb het topic in grote lijnen doorgelezen en vind het echt verschrikkelijk wat je moet meemaken. Maar vraag mij ook hetzelfde af als hierboven staat. Wat doet die man als je zegt: "Stop, dit wil ik niet!" En laat je het ook duidelijk merken dat je het niet wilt?
Dat gaat niet zomaar. Wat ik weet van misbruik is, dat je gewoon verandert in een vaatdoekie en dat je volledig "uit" staat zeg maar. Dat is geestelijk verweer; je bent niet aanwezig, hij kan je lichaam slopen maar je geest niet. Wat uiteindelijk natuurlijk wel gebeurt. Opeens na jaren in die modus leven kan je dat niet 123 doorbreken. Zomaar zeggen HO STOP prikt hij zo doorheen, simpelweg omdat je je niet KAN verweren. Dat moet je opnieuw leren.