Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:35

Nee, dat is niet van Jesse, dat is deze: http://livefitrevolution.com/?page_id=191550
rechts is een lijst met oefeningen, dat zijn filmpjes van hoe de oefening uitgevoerd moet worden en dan heb je een meerweeks programma wat je dag voor dag kunt volgen. Verder kun je je aanmelden en dan krijg je ook een voedingsprogramma (een recepten van vandaag eet je dit en morgen dat, maar dingen die je wel en niet mag e.d.). Je kunt mee kletsen op een forum en je resultaten mailen naar deze mensen, dan is er ook eens in de twee weken ofzo een on-line update waarbij de resultaten genoemd worden en mensen dus ook in het zonnetje gezet worden en aangemoedigd. Echt leuk hoe ze dat doen, dat kan voor sommige mensen denk ik wel heel motiverend werken. En alles helemaal gratis, dat vind ik zo geweldig.
Ik weet niet of ik me ook aan ga melden omdat ik de voeding op m'n eigen manier wil doen maar ook zonder aanmelden kun je dus de trainingen volgen. Leuke daarvan is dat het dus geen slanke sportinstructeurs zijn maar een paar mensen die echt moeten afvallen onder leiding van 1 instructeur. Je traint dus ook gewoon samen met bijv. iemand van 150 kilo ofzo...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 14:40

Ik ga het thuis eens op m'n gemak bekijken (zit nu op mijn werk)... zie wel dat ze op blote voeten trainen... en dat raadt Jesse bijvoorbeeld dus weer af... die raadt juist goed schoeisel aan...
Ik kom een dezer dagen nog terug op de filmpjes... :)

Francis

Re: Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:35

Ja idd, maar dat op blote voeten ben ik op meer kettlebell sites tegen gekomen (dat dat dus ook aangeraden werd). Of 'gewichtheffers-schoenen'... Maar blote voeten zou beter zijn dan op verkeerde schoenen, i.v.m. balans.

Freggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:59

Ik doe al een aantal jaar aan Kettlebell en kan jullie deze tak van sport zeker aanraden! Wanneer ik les heb, krijg ik deze van Ewout (de meneer uit Deventer, die ik ook ten zeerste kan aanraden! :D). Omdat ik toch al met aanraden bezig ben ;), het is zeker aan te bevelen om in 1e instantie onder begeleiding te beginnen. Wanneer je niet de juiste houding hebt, kun je snel wat fout doen.
Sinds een tijdje train ik met een aantal vriendinnen zonder begeleiding, uiteraard leveren we wel commentaar op elkaar, maar het is toch wel prettig om afentoe even "recht" gezet te worden door Ewout.
Zie het als paardrijden, je komt een heel eind zonder begeleiding, maar kleine foutjes kruipen er toch in.

Zelf heb ik thuis geen gewicht, ben wat dat betreft een eeuwige twijfelaar. Ben bang dat ik er thuis te weinig mee doe en zal toch eigenlijk een hele range gewichten moeten aanschaffen wil ik alle oefeningen kunnen doen. Dat is het voordeel van de sportschool, je hebt alle gewichten tot je beschikking.
Zelf gebruik ik de gewichten tussen 12 en 20 kg. Soms zelfs 24 kg en aan de andere kant als iets niet helemaal lekker gaat met 1 arm, kan ik ook weer terugvallen op 8 kg voor bepaalde oefeningen.

Oja, over blote voeten, zelf train ik gewoon op blote voeten. Geen enkel probleem, zolang je je gewicht niet laat vallen haha. Over schoenen zou ik me persoonlijk pas druk gaan maken als je vergevordere oefeningen met een flink gewicht gaat doen. Zie hier een voorbeeld van een wereldkampioen kettlebell die een tijdje terug in Deventer geweest is. Dit zijn 2 gewichten van 32 kg! http://www.youtube.com/watch?v=WDhScfSyffk. Ewout is trouwens de man in het oranje shirt ;)