Ik doe al een aantal jaar aan Kettlebell en kan jullie deze tak van sport zeker aanraden! Wanneer ik les heb, krijg ik deze van Ewout (de meneer uit Deventer, die ik ook ten zeerste kan aanraden!
). Omdat ik toch al met aanraden bezig ben
, het is zeker aan te bevelen om in 1e instantie onder begeleiding te beginnen. Wanneer je niet de juiste houding hebt, kun je snel wat fout doen.
Sinds een tijdje train ik met een aantal vriendinnen zonder begeleiding, uiteraard leveren we wel commentaar op elkaar, maar het is toch wel prettig om afentoe even "recht" gezet te worden door Ewout.
Zie het als paardrijden, je komt een heel eind zonder begeleiding, maar kleine foutjes kruipen er toch in.
Zelf heb ik thuis geen gewicht, ben wat dat betreft een eeuwige twijfelaar. Ben bang dat ik er thuis te weinig mee doe en zal toch eigenlijk een hele range gewichten moeten aanschaffen wil ik alle oefeningen kunnen doen. Dat is het voordeel van de sportschool, je hebt alle gewichten tot je beschikking.
Zelf gebruik ik de gewichten tussen 12 en 20 kg. Soms zelfs 24 kg en aan de andere kant als iets niet helemaal lekker gaat met 1 arm, kan ik ook weer terugvallen op 8 kg voor bepaalde oefeningen.
Oja, over blote voeten, zelf train ik gewoon op blote voeten. Geen enkel probleem, zolang je je gewicht niet laat vallen haha. Over schoenen zou ik me persoonlijk pas druk gaan maken als je vergevordere oefeningen met een flink gewicht gaat doen. Zie hier een voorbeeld van een wereldkampioen kettlebell die een tijdje terug in Deventer geweest is. Dit zijn 2 gewichten van 32 kg! http://www.youtube.com/watch?v=WDhScfSyffk. Ewout is trouwens de man in het oranje shirt