Binge Eating Disorder. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Re: Binge Eating Disorder. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:39

Ik vind het ook altijd zo dom, ik kan heel goed advies geven aan mensen die willen afvallen... Weet er veel van af en weet dondersgoed wat gezond is enzo maar waarom luister ik dan niet naar mezelf?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:41

MightyJoe schreef:
Ik maak mezelf weer helemaal gek..
morgen wil ik dus geen vreetbui
Hoe ga ik het morgen doen? het liefst eet ik gewoon niets of 1 crackers bij het ontbijt en 1 cracker de lunch en dan groente als avondeten.. en tussendoor wat fruit

Zo heel herkenbaar!!
Bij mij is het altijd alles of niks, maar dan niet alleen met eten, ook in het normale leven....ik poets bv mijn hele huis, of alles schoon, of ik doe niks, dan alles maar vies.....

Als ik me moet houden aan de lijst van de chirurg ( wat heel goed te doen is) dan krijg ik psychische honger!
Dan lig ik in bed en ruik gewoon een gegrilde kip, proef bijna de chokolade....
Dan moet ik wel wat eten om te kunnen slapen, het is zelfs soms zo erg dat ik over eten ga dromen.

Terwijl als ik me hou aan het lijstje zeg maar ik geen honger heb, dan zorg ik dat ik bv niks in huis heb, maarja dan gaat er toch van ellende maar een heel pak jochurt op, en een halve doos cracottes met kaas, net zolang tot ik vol zit zeg maar en dan lekker slapen...om vervolgens s'morgens enorme spijt te hebben.

Triest eigenlijk nu ik mezelf zo bloot lees...
Tja ik neem me steeds voor om eens open tegen de psych te zijn.....Komt nog wel.....

Thkz meiden!!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:43

Dat is mijn probleem.

Ik kan en durf niet open te zijn naar andere mensen en houd mezelf en iedereen voor de gek terwijl ik hier wel echt wat aan wil doen. :) Ben5 maand terug 10 kilo afgevallen dat zit er nu weer aan..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:44

Ik voel me wel een stuk beter zeg.. Nou weet ik niet dat ik de enige ben met dit probleem.. Zo voelde het wel. Niemand hier begrijpt me echt..

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:44

Ik schreef er veel gedichten over :) dit is een van de eerste toen ik nog niet wist dat het beestje ook een naam had :) Misschien heeft iemand er iets aan ofzo :) Heb er meer dus als iemand intresse heeft ofzo dan hoor ik het wel :)

Eten, eten, eten
Dat heb ik al zo vaak gedaan
Maar als ik dit ooit had kunnen weten
Had ik het misschien toch maar niet gedaan

Ik eet als ik me rot voel
Als iemand me pijn heeft gedaan
Ik gedraag me dan heel koel
Maar zodra ik thuis was ben ik aan het eten gegaan

Ik wou dat ik kon stoppen
Dat ik kon zeggen: nu is het genoeg
Ik heb al hulp gezocht
Maar het is voor mij nog veel te vroeg

Soms lukt het me voor een poos
Dan krijg ik bijna geen vreetbuien meer
Maar dan wordt er weer iemand boos
Dan ga ik eten, en dat doet me zeer

Ik doe alsof er niets is
Alsof ik me prettig voel bij hoe ik ben
Maar dan gaat er iets mis
En weet ik dat ik mezelf eigenlijk niet eens ken

Misschien houd ik het dit keer vol
Niet meer eten door mijn gevoel
Ben ik eindelijk misschien weer mezelf
En speel ik niet meer deze rare rol

Dan voel ik me rot en ga snoepen
Altijd weer die stomme chocola
Ik hoor het me roepen
Het komt me achterna

Thuis uit school
Een rotte dag alweer
Eten, eten, eten
Steeds maar meer en meer

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:52

Hee Linneke,

Wat Geweldig geschreven!!
Kippevel hier!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:08

Linnke wat mooi zeg.. En wat kan ik me er in vinden

Weltrusten dames.
Morge hopen op een vreetbui vrije dag..

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:18

Linneke , wat een mooi gedicht !( Heb zelfs tranen in me ogen dat ik niet de enigste ben die zo denkt) Herken me zelf er zo in ! Zou ik het misschien mogen gebruik ?

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:32

ja hoor, dat mag wel :) zolang het niet in een of andere gedichtenbundel terecht komt onder andermans naam vind ik het prima :)

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:41

Nee , het is om aan iemand te laten lezen die me niet begrijpt . ;) . Sorry dat ik je naam verkeerd neerzette , ik zit op mijn blackbarry en de lettertjes zijn nogal klein

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:45

Geeft niks mijn echte naam wordt altijd verkeerd geschreven dus ben wel wat gewend ;)
Ik heb er meer, mocht die niet werken dan roep maar :) Ik help graag

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 07:28

echt mooi linnke!
Ben benieuwd hoe vandaag verloopt.. hoop zonder vreetbuien.
Ik ga nu hardlopen

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:13

Ik vind het ook een mooi en deels herkenbaar gedicht linnke..!
Sorry ik kom dit topic nog even binnenvallen.
Ik heb geen BED maar NAO. Zat in groepstherapie maar ik deed ook eindexamen waardoor ik 2 keer niet kon.
En ik hoefde niet weer te komen.
Dus toen had ik het daarmee gehad.. voelde zelfs een beetje alsof ik mn maatjes kwijtgeraakt was, mn eetstoornis ging met die therapie dan wel niet over, gaat ook lastig want vaak veranderen de symptomen ervan dus de symptomen (het VRETEN, nieteten, sporten, purgeren) aanpakken heeft eigenlijk ook geen zin. T was wel fijn dat je het aangaatpakken met zn allen.
Ik wil gewoon weer kunnen genieten zoals ik altijd deed, zelfs al was ik toe dikker dan nu lukte het me beter. Nu mag ik zo weinig van mezelf :( En door zolang bijna niks te eten en extreem te sporten kom ik ook aan van een paar crackers. En zijn er meer dingen maar ja ik ga bepaalde dingen niet op bokt zetten.. zit er wel over te denken nog zelf een forum op te starten voor mensen met eetproblemen, want ik zelf heb wel behoefte aan 'lotgenoten' alleen k heb nog niet echt ergens iets kunnen vinden. En bokt vind ik niet privé genoeg. Kan er wel over praten maar niet echt details geven.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:28

Ook ik heb van BED veel last gehad.. Ik heb borderline persoonlijkheidsstoornis en als men emoties te hevig worden begin (begon) ik te eten, alles wat ik op dat moment kon vinden. Nu heb ik het al redelijk goed onder controle door therapie. Maar niet speciaal voor BED wel voor borderline. Ik moet altijd proberen mijn crisisen voor te zijn, of ze op een andere manier op te lossen. Vb leuke, ontspannende dingen doen, hond strelen, in bad gaan,... of men gevoelens proberen onder controle te krijgen.
En dat begint al wel te lukken. Wat ik ook doe is maken dat ik niet veel in huis heb. Dan kan ik ook niet "vreten".

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 16:36

Ik heb nu een aantal keer gelezen dat als het niet in huis is, je ook niet kan eten..

Maar ben ik de enigste die een soort paniekgevoel krijgt bij het idee dat ik zonder die zak chips de supermarkt uit zou moeten? :x

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:32

Neehoor Nanne, ik ook.. Ik ga speciaal naar de supermarkt om dingen te halen.. dus die dingen van wat er niet is heeft geen nut voor mij. Of ik zet de frituur pan wel aan ofzo, we hebben altijd wel patat in huis en dat soort dingen..

Heb weer een vreetdag vandaag.. morgen vast ook want we gaan ijs halen en dan kan ik het daar niet bij laten. De dag er na maar weer ee npoging

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:35

Ik schaam me altijd als ik in de supermarkt weer eens m'n mandje vol met chocola heb zitten ofzo. :=

Heb nu eigenlijk al een paar goede dagen. :) Dus ben wel trots op mezelf.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 17:42

Ik haal dan één keer in de week boodschappen maar kan echt niet weg gaan zonder chips oid. Bij mij is vooral chips de boosdoener. :j

Maar wat ik dan niet heb is dat ik speciaal naar de supermarkt ga er voor.
Heel afentoe wil ik nog wel eens langs de pomp rijden voor het een of ander, maar dat heb ik redelijk onder controle.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:48

hm ik heb het de laatste tijd echt niet onder de controle. heb echt elke dag vreetbuien. Misschien omdat ik op vakantie ben.. en iedereen hier ongezond eet

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 17:58

Grappig, ik at op vakantie juist veel beter dan gewoon thuis. :j

Maar eet je wel genoeg over de hele dag gezien? Miss worden je eetbuien op dit moment getriggerd door dat je te weinig eet?

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:00

Astridhorse schreef:
Ik heb geen BED maar NAO. Zat in groepstherapie maar ik deed ook eindexamen waardoor ik 2 keer niet kon.
Dus toen had ik het daarmee gehad.. voelde zelfs een beetje alsof ik mn maatjes kwijtgeraakt was, mn eetstoornis ging met die therapie dan wel niet over, gaat ook lastig want vaak veranderen de symptomen ervan dus de symptomen (het VRETEN, nieteten, sporten, purgeren) aanpakken heeft eigenlijk ook geen zin. T was wel fijn dat je het aangaatpakken met zn allen.
Ik wil gewoon weer kunnen genieten zoals ik altijd deed, zelfs al was ik toe dikker dan nu lukte het me beter. Nu mag ik zo weinig van mezelf :( En door zolang bijna niks te eten en extreem te sporten kom ik ook aan van een paar crackers. En zijn er meer dingen maar ja ik ga bepaalde dingen niet op bokt zetten.. zit er wel over te denken nog zelf een forum op te starten voor mensen met eetproblemen, want ik zelf heb wel behoefte aan 'lotgenoten' alleen k heb nog niet echt ergens iets kunnen vinden. En bokt vind ik niet privé genoeg. Kan er wel over praten maar niet echt details geven.

Misschien dat de website Proud2Bme wat voor je is: http://www.proud2bme.nl . Hier hebben ze ook een forum en een chat. In ieder geval veel sterkte met het overwinnen van je eetstoornis.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:58

Die site ken ik al wel ja..
misschien nog maar eens op kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:34

Astridhorse schreef:

SABN.nl heeft ook een vrij serieus forum voor mensen met eetstoornissen

wat naar dat je uit je therapie gegooid bent. Lijkt me heel pijnlijk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:35

MightyJoe schreef:
hm ik heb het de laatste tijd echt niet onder de controle. heb echt elke dag vreetbuien. Misschien omdat ik op vakantie ben.. en iedereen hier ongezond eet

:(:) Geniet gewoon lekker van je vakantie joh! Druk maken om eten heb je nog genoeg tijd voor als je weer thuis bent. Je bent niet iedere dag op vakantie, en het maakt echt net uit als je een paar keer de fout ingaat. Probeer er iets moois van te maken :(:) :(:)

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:42

Astridhorse schreef:

Als je ooit behoefte hebt aan een luisterend oor mag je me altijd pben :)