Mijn levenspad bewandel ik zoals mijn huisarts en ik er samen over gesproken hebben, nu zo'n 2 jaar geleden.
Rond die tijd is het paard dat ik een jaar geleased heb en waar ik op het punt stond hem te verkopen, achter mijn rug verkocht aan iemand anders. Op datzelfde moment speelden er ook nog heel veel andere factoren die voor mij het alleen maar moeilijker maakten. Ik zat er letterlijk helemaal onderdoor.
We hebben toen een gesprek gehad waaruit ik volgende dingen heb geleerd:
- Wat je uitstraalt, trek je ook aan. Ben je ongelukkig en stel je je kwetsbaar op? Dan zal je sneller mensen aantrekken die dit ook zijn. Straal je positiviteit uit, dan kom je ook meer positieve mensen tegen.
Aangezien ik een 'heler' ben (ik heb door mijn uitstraling gewoon de neiging om mensen met problemen aan te trekken en ik wil deze mensen ook altijd helpen), vergt dit veel energie van mij. Daarom probeer ik vanuit een ander uitgangspunt te gaan denken, bij mezelf te beginnen, en zo ook positiever naar buiten toe te worden. Zo hou ik misschien nog een beetje energie over voor mezelf, ipv ze alleen maar in anderen te steken
- Wil je van A naar B gaan, dan wil dit niet zeggen dat dit in een rechte lijn zal zijn. Soms moet je over C en D voordat je ooit bij B aankomt. Alles is op voorhand bepaald.
Bij dat paard dat toen verkocht is, was ik helemaal kapot. Want dát was hét paard. Maar nu heb ik 2 andere, nog fijnere pony's, staan, die ik voor geen goud van de wereld wil missen.
Dus denk altijd zo: Als het niet voor mij bedoeld was, dan is dat gewoon zo. Dit wil gewoon zeggen dat er nog iets beters op mijn pad zal komen

- Belangrijk: Karma. What goes around, comes back around. En dat komt allemaal weer door het 1e punt dat ik besproken heb. Wat je uitstraalt, trek je aan. Positieve dingen, komen bij positieve mensen.
Ik ben niet gelovig als in 'geloven in een God, hoger wezen, ...', maar energie, die is er en die is ook erg belangrijk bij ons (wij zijn gevoelige wezens).
Lange, moeilijke boterham om uit te leggen en ook om te lezen waarschijnlijk, maar ik kan hier uuuuren over doorpraten