[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:10

Anoniem schreef:
als mij gezegd wordt 'je kan alvast wel helemaal over je toeren gaan....en jezelf vermanen'. "roesje is onzin, hoe wil je dan ooit bevallen"".

dan kan ik dat weinig anders opvatten.

en dat vind ik vervelend, op deze manier krijg ik het idee dat ik me moet verantwoorden en daar heb ik geen zin in.
Mijn vraag is vrij simpel, ik ben echt oprecht jaloers op mensen die zo heerlijk nuchter ergens in kunnen stappen, ik kan dat meestal ook alleen hierbij niet. :)

Naproxen heb ik sowieso nog liggen...iets anders weet ik zo niet, wat goed helpt van tevoren?
Het is ook extra vervelend dat de assistente van tevoren al zegt 'het doet extra pijn als je niet menstrueert'.
Weinig kalmerend. 8)7

Grenzen aangeven lukt prima, sterker nog, 5 jaar terug wilde de huisarts halfweg stoppen. >;)
dat wilde ik niet, dan liever maar doorgaan ermee.
het is dus niet dat ik de confrontatie niet aanga, heb het alleen graag iets makkelijker

Wat maken die andere mensen jou nou uit, als jij maar weet hoe het zit ;)

Ik menstrueerde ook niet toen ze die spiraal bij mij gingen fixen maar ik vraag me af of dat extra vervelend was. Het was gewoon een rotgevoel maar het is allemaal goed gegaan. Ze zeggen dat je baarmoedermond soepeler is tijdens je periode en dat het daarom minder pijn doet. Probeer je er op in te stellen dat het even vervelend zal voelen, maar wel een 'noodzakelijk kwaad' is. En vooral dat het ook zo gedaan is, voor je het weet heb je je kleding weer aan. Neem een uur van tevoren Naproxen in, kijk even in de bijsluiter en als het mag zou ik er twee nemen. En misschien even langs de Tuinen voor iets rustgevends?

jetla

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:59

Ik heb vorige week mijn derde spiraal laten plaatsen en heb niets gevoeld, was net ongesteld geweest en in maart bevallen van mijn tweede kindje.
Heb een uurtje van tevoren 1 gram paracetamol en 50 mg diclofenac ingenomen.
Alleen het aanhaken van de cervix was even gevoelig verder niet, stond met 15 minuten alweer buiten.
Ps ik weet dat mijn vrouwelijke HA ervaring heeft in het plaatsen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:01

Het is voor iedereen gewoon anders, ik ga na de eerste keer 'out', zakte weg van de pijn en werd zwetend, trillend en half kotsend 'wakker'. En nee ik ben geen aansteller, maar mijn lichaam moest en zou dat ding eruit werken, dus abnormale reactie. Dus tsjah

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:04

Colway schreef:
Het eruit halen doet inderdaad even pijn, maar je moet 1 keer hard hoesten en onder die hoest roetsen ze hem eruit en dat valt echt wel mee, ik was ook bloednerveus en had pijnstilling en oxazepam genomen ;-) (maar ik liet ook meteen de nieuwe zetten)

Mijn tweede spiraal heb ik zelf thuis verwijderd.
Even iets krampen gehad verder geen pijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:08

Jezus ik zou het niet eens durven *lol* die 1e verwijderen was dus wel pijnlijk, maar te doen, 2e zetten was ook erg naar, maar ook vooral omdat ik zo gespannen was denk ik n.a.v. de 1e keer

Maar desalniettemin, heb er meer voordeel aan dan nadeel, dus straks gaat nummer 3 er gewoon in ;-)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:12

Yep ik zou ook niet anders willen.
Geen hoofdpijn meer en niet meer ongesteld en gewoon 5 jaar nergens aan denken!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:13

Hebben jullie geen last van je huid nav je spiraal Colway/jetla?

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:17

ja heb iets last van pukkeltjes op de kin, maar dat weegt niet op tegen de voordelen voor mij dan

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:46

Ik was vorige week bij de HA om mijn mirena te laten verwijderen, maar na allemaal doemsenario's gelezen te hebben zag ik er behoorlijk tegenop :=

Eenmaal bij de HA bleek het niet zo vlot te gaan als gehoopt... Hij zat vast -O-
nu moet ik een afspraak maken bij de gyneacoloog... pffft

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:39

Mas schreef:
Hebben jullie geen last van je huid nav je spiraal Colway/jetla?

Nee helemaal niets, heb zeer zelden een pukkeltje, maar heb altijd wel een kalme huid gehad ;-) Pubertiet wel altijd 2 dikke puisten ofzo :+ maar nooit echt puistenkop gehad ;-) Wel erg eczeem gehad en psoriases op mn hoofdhuid, dat is na plaatsen 2e Mirena zo goed als weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:45

Hier wel een ietsjes onrustigere huid, maar dat is vooral rond eisprongtijd zeg maar. Dan krijg ik wat pukkeltjes.
Verder iets meer last van haargroei(iew)
en verder 5 jaar vrijwel nergens last van.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:44

Help!

Ik mocht van de dokter een lichte pil 3 strips doorslikken. Dat heb ik braaf gedaan en zondag zou mijn laatste strip opzijn, dus dan zou ik een stopweek houden. Maar ik heb vanaf gisteren enorme buikpijn in mijn onderbuik en vond ook wat bloed.. Wat moet ik doen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:00

Dat kan een doorbraakbloeding zijn of zgnd 'spotting', google daar maar eens op. Niks aan de hand hoor, dat kan gebeuren als je je pil wat langer doorslikt.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:02

Mmm, dan zal dat spotting zijn geweest. Dus ik kan zondag wel gewoon een stopweek nemen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:12

Ja hoor dat kan gewoon, nu je pil door blijven slikken zoals je van plan was en daarna gewoon stopweek inlassen. Spotting kan gewoon weleens voorkomen bij het langer doorslikken, ik heb het ook weleens gehad en dan voel ik idd ook krampen in mijn buik alsof ik ongesteld wordt. Niets om je zorgen over te maken in ieder geval :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:13

Oké, bedankt! :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:33

Even vraagje:
Ik heb mijn allereerste strip genomen, dus 1e pil begonnen op 1e dag van menstruatie, binnen enkele dagen heb ik mijn eerste stopweek, maar kan je daarin zwanger raken?
Want stel dat je onttrekkingsbloeding maar 2/3 dagen van de 7dagen van de stopweek duurt, kan je dan die andere dagen gewoon seks hebben?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:36

Ook nog een vraag: het blijkt bij mij een doorbraakbloeding te zijn. Moet ik nu de pil blijven slikken? Want op internet staat dit:

''Als je een doorbraakbloeding krijgt terwijl je de pil hebt doorgeslikt (dus langer dan 3 weken achter elkaar) is het raadzaam om meteen te stoppen met de strip. Je lichaam geeft aan dat het tijd is om ongesteld te worden, dus het is het beste om daaraan toe te geven.''

Dus ik moet het gewoon zo laten? En als het dan over is, moet ik dan weer beginnen? Pff lastig :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:37

__Astrid schreef:
Even vraagje:
Ik heb mijn allereerste strip genomen, dus 1e pil begonnen op 1e dag van menstruatie, binnen enkele dagen heb ik mijn eerste stopweek, maar kan je daarin zwanger raken?
Want stel dat je onttrekkingsbloeding maar 2/3 dagen van de 7dagen van de stopweek duurt, kan je dan die andere dagen gewoon seks hebben?

Nee uiteraard niet ;) dan had de pil nog geen zin.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:40

aha ok...
want ik dacht dat het nieuwe eitje zich zoiezo helemaal niet vast zou kunnen zetten aangezien je dan bloeding hebt en je daarna terug met nieuwe strip herbegint..
Althans dat leek me logisch :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:42

Als je de pil slikt heb je als het goed is geen eisprong :)

edit: quote van mezelf van jaren terug:
Citaat:
Pil verhindert zwangerschap op 3 manieren:
1) geen eisprong
2) dikke slijmlaag bij baarmoedermond zodat sperma nauwelijks binnenkomt
3) weinig slijmopbouw in je baarmoeder dus geen plek om in te nestelen mocht het ei toch gesprongen zijn en sperma toch binnen is gekomen en het ei bevrucht hebben

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:45

MyLittleLove: ik dacht dat er op mijn bijsluiter idd ook zoiets stond, denk wel zeker als je hem 2x hebt doorgeslikt je enkel dagen op t einde mocht skippen :j
ik heb ook al enkele dagen doorbraakbloeding, mr moet nog tot zaterdag & is eerste keer dat ik strip helemaal neem (heb al x 8 pilletjes van een strip genomen, maar moeten stoppen door omstandigheden...)
Dus denk dat t maar normaal is dat lichaam pilgedoe nog niet helemaal snapt :+

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:47

Yessy schreef:
Als je de pil slikt heb je als het goed is geen eisprong :)

edit: quote van mezelf van jaren terug:
Citaat:
Pil verhindert zwangerschap op 3 manieren:
1) geen eisprong
2) dikke slijmlaag bij baarmoedermond zodat sperma nauwelijks binnenkomt
3) weinig slijmopbouw in je baarmoeder dus geen plek om in te nestelen mocht het ei toch gesprongen zijn en sperma toch binnen is gekomen en het ei bevrucht hebben

zie je en daarom dacht ik dat als je gewoon netjes op tijd met je volgende strip begint je die dagen ook gewoon beschermd bent?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:50

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:52

Ja, die dagen ben je ook nog bescherm in je stopweek. De pil werkt volgens een 7dagen regel.
Dus als je je eerste week volledig goed neemt, zonder eentje te vergeten, ben je tijdens je 2de week
ook al 'beschermd'. En zo beschermt je derde week je tegen je stopweek om het zo te zeggen.
Beetje gecompliceerd, maar zo heb ik het geleerd tijdens mijn opleiding vroedkunde.