Anoniem schreef:als mij gezegd wordt 'je kan alvast wel helemaal over je toeren gaan....en jezelf vermanen'. "roesje is onzin, hoe wil je dan ooit bevallen"".
dan kan ik dat weinig anders opvatten.
en dat vind ik vervelend, op deze manier krijg ik het idee dat ik me moet verantwoorden en daar heb ik geen zin in.
Mijn vraag is vrij simpel, ik ben echt oprecht jaloers op mensen die zo heerlijk nuchter ergens in kunnen stappen, ik kan dat meestal ook alleen hierbij niet.![]()
Naproxen heb ik sowieso nog liggen...iets anders weet ik zo niet, wat goed helpt van tevoren?
Het is ook extra vervelend dat de assistente van tevoren al zegt 'het doet extra pijn als je niet menstrueert'.
Weinig kalmerend.![]()
Grenzen aangeven lukt prima, sterker nog, 5 jaar terug wilde de huisarts halfweg stoppen.![]()
dat wilde ik niet, dan liever maar doorgaan ermee.
het is dus niet dat ik de confrontatie niet aanga, heb het alleen graag iets makkelijker
Wat maken die andere mensen jou nou uit, als jij maar weet hoe het zit

Ik menstrueerde ook niet toen ze die spiraal bij mij gingen fixen maar ik vraag me af of dat extra vervelend was. Het was gewoon een rotgevoel maar het is allemaal goed gegaan. Ze zeggen dat je baarmoedermond soepeler is tijdens je periode en dat het daarom minder pijn doet. Probeer je er op in te stellen dat het even vervelend zal voelen, maar wel een 'noodzakelijk kwaad' is. En vooral dat het ook zo gedaan is, voor je het weet heb je je kleding weer aan. Neem een uur van tevoren Naproxen in, kijk even in de bijsluiter en als het mag zou ik er twee nemen. En misschien even langs de Tuinen voor iets rustgevends?