+0.75 & 0.5
Heb hem alleen voor als mijn ogen moe zijn, mijn spiertjes zijn namelijk te kort, waardoor ik hoofdpijn krijg bij veel inspanning.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(vond het eerst verschrikkelijk, een bril)
Mijn vorige bril was gewoontjes en ik vond er dus ook niks aan, maarja, je kan weinig anders. Mijn nieuwe RB kostte €380. Maar het was het waard

Nu heb ik toevallig voor afgelopen vakantie een set daglenzen gekocht, dit ging wel goed dus tijdens het uitgaan draag ik nu meestal daglenzen.

ik krijg deze
haha Wendy schreef:Ik zie vrij weinigMaar daar ben ik aan gewend.
Met lenzen zit ik op -14 en -14,5, mijn bril zit rond de -20 maar die draag ik alleen 's avonds.
Ik weet niet anders dan dat ik een bril had, ik denk dat het zo rond mijn 6e jaar duidelijk werd dat ik niet voldoende zag. Mijn moeder vertelde dat ik heel verbaasd was dat ik met bril de blaadjes in de boom kon zien!
Ik kan lezen zonder lenzen (ik kan niet lezen met bril, vreemd genoeg) maar dan zit ik letterlijk met mijn neus in mijn boek. De neus raakt dan nog net niet de bladzijde.
Die sterkte is heel normaal voor een bril en/of lenzen TS! En te veel om zonder bril/lenzen rond te lopen.