Ben door een Teek gebeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:46

Froukje1993 schreef:
verootjoo schreef:
dat doe je toch in principe je hele leven? :o

Op zich ga je niet gelijk dood van lyme.

Lyme kun je trouwens niet alleen krijgen van teken, maar ook van andere beesten waaronder katten.

Nee.. Maar wil je leven zoals juudii5??
Niks meer kunnen omdat je te moe bent om je bed uit te komen...

Is je laten testen dan zoveel gevraagd??

Sorry, maar hier kan ik echt niet bij.

Bloedprikken is voor mij wel degelijk erger dan alles, maar dat terzijde :+

Ik kan ook wel eens ergens niet bij :) Bijvoorbeeld dat er nog steeds mensen zijn die roken, terwijl ik dagelijks met copd'ers werk. Maar ja, anders heb ik straks geen werk meer. Of dat er jongeren zijn die veel drinken, terwijl ik op mijn werk korsakov patiënten tegenkom. Tja... dat zijn keuzes die mensen maken toch? Ondanks dat ze weten dat het slecht voor ze is. En ja, je gaat dood.

En natuurlijk wil ik niet leven zoals juudii5. Maar moeten we hier paniek zaaien omdat hier iemand van de 8% zit die met lyme is besmet? Ik ontken niet dat lyme ernstig is. Ik ontken niet dat juudii5 het moeilijk heeft, ze zal ongetwijfeld heel zielig zijn.
Ik bedoel alleen maar dat paniek zaaien, en ABkuren adviseren niet zo nodig is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:47

shilady schreef:
Jeetje ik ben een jaar geleden ook door een daaz geprikt en ik kreeg een hele grote rode schijf ervan
en ik kom al heel lang best moeilijk mn bed uit... Zou het dan kunnen dat ik al daarvan lyme heb ?

Ik ga me toch maar gauw laten testen dan...

Dat zou kunnen ja..
Maarja, meeste HA's hebben er geen verstand van, dus krijg je dat niet te horen.

Testen is zeer verstandig..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:47

Dat betekend dus 1 op de 5. Colway was 6 keer gebeten.... You do the math ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:48

Citaat:
Als een besmette teek Je gebeten hebt maakt tijd niet meer uit ;)
Dan ben je al besmet... En bijna alle teken zijn besmet
Alleen wanneer het tot uiting komt is de vraag.. Bij sommigen niet, bij sommigen wel..

da's niet waar, het is wel degelijk van grote invloed hoe snel je een teek signaleert en (goed) verwijdert, de eerste 24uur zijn wel degelijk van belang

als ik die post lees moet ik al jaren hartstikke besmet zijn, het barst hier van de teken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:48

Kwanyin schreef:
juudii5 schreef:
Alleen wanneer het tot uiting komt is de vraag.. Bij sommigen niet, bij sommigen wel..

Waar heb je die info vandaan? Hier staat 18% in 2009
http://www.gezonderworden.nl/2010/03/pe ... nde-jaren/

en 56% van de nederlandse katten is besmet... lijkt me een grotere bron van lyme dan teken dan opzich.

En van een besmette teek HOEF je geen lyme te krijgen. Sommige mensen hebben ook een sterk genoeg afweersysteem, en als je hem er snel genoeg uittrekt en hem niet plet hoef je ook niet besmet te raken. Als je lyme krijgt heb je gewoon domme pech. Net zoals alle andere ziektes.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:49

djuulsie schreef:
Dat betekend dus 1 op de 5. Colway was 6 keer gebeten.... You do the math ;)

Ik zal mailen als ik m'n strippenkaart vol heb

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:49

Colway schreef:
Citaat:

da's niet waar, het is wel degelijk van grote invloed hoe snel je een teek signaleert en (goed) verwijdert, de eerste 24uur zijn wel degelijk van belang

als ik die post lees moet ik al jaren hartstikke besmet zijn, het barst hier van de teken

ik ook, teken vinden mij lekker. Boswandeling met mij en gegarandeerd dat ik een teek heb gevangen :j

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:50

Froukje1993 schreef:
shilady schreef:
Jeetje ik ben een jaar geleden ook door een daaz geprikt en ik kreeg een hele grote rode schijf ervan
en ik kom al heel lang best moeilijk mn bed uit... Zou het dan kunnen dat ik al daarvan lyme heb ?

Ik ga me toch maar gauw laten testen dan...

Dat zou kunnen ja..
Maarja, meeste HA's hebben er geen verstand van, dus krijg je dat niet te horen.

Testen is zeer verstandig..

Voor lyme moet je je echt laten testen in weert prohealth of in Keulen
Je vraagt een prinksetje op en stuurt het bloed er weer geen dat zij grondig onderzoeken
In een ziekenhuis is fabriekswerk, kwam bij mij negatief uit terwijl in weert echt positief
Sommigen krijgen negatief uitslag maar hebben wel lyme
Je zou ook een levend bloed onderzoek kunnen laten doen

Froukje
Forever young

verootjoo schreef:
Bloedprikken is voor mij wel degelijk erger dan alles, maar dat terzijde :+

Ik kan ook wel eens ergens niet bij :) Bijvoorbeeld dat er nog steeds mensen zijn die roken, terwijl ik dagelijks met copd'ers werk. Maar ja, anders heb ik straks geen werk meer. Of dat er jongeren zijn die veel drinken, terwijl ik op mijn werk korsakov patiënten tegenkom. Tja... dat zijn keuzes die mensen maken toch? Ondanks dat ze weten dat het slecht voor ze is. En ja, je gaat dood.

En natuurlijk wil ik niet leven zoals juudii5. Maar moeten we hier paniek zaaien omdat hier iemand van de 8% zit die met lyme is besmet? Ik ontken niet dat lyme ernstig is. Ik ontken niet dat juudii5 het moeilijk heeft, ze zal ongetwijfeld heel zielig zijn.

NEE..
Dat zeg ik toch ook niet.

Alleen die adviezen van afwachten tot je symtomen krijgt, is gewoon het domste wat je kunt doen...
En daar kan ik dus niet tegen..
Wil je ziek worden, helemaal zelf weten.. Mij een zorg, maar met zoiets adviezeren tot je symtomen krijgt vind ik heel dom.

djuulsie

verootjoo schreef:

Dit slaat ook echt weer nergens op! Roken en drinken KIES je zelf voor... Gebeten worden door een besmette teek NIET!!!

En Juudii5 is NIET zielig, ze wil alleen voorkomen dat andere zo door het leven moeten als zij! En ze heeft het niet eens over een ABkuur!!!! LEZEN!!!!!!

juudii5

Colway schreef:
Citaat:

Nops
Genog op internet over te lezen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:51

Citaat:
En van een besmette teek HOEF je geen lyme te krijgen. Sommige mensen hebben ook een sterk genoeg afweersysteem, en als je hem er snel genoeg uittrekt en hem niet plet hoef je ook niet besmet te raken. Als je lyme krijgt heb je gewoon domme pech. Net zoals alle andere ziektes

idd, vind de alertheid goed hoor en alle waarschuwingen die gegeven worden, maar ben blij dat niet alle huisartsen in de paniek meegaan...

Ik zie me iedere week al komen voor een test

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:51

verootjoo schreef:
Kwany
[quote="juudii5 schreef:

Waar heb je die info vandaan? Hier staat 18% in 2009
http://www.gezonderworden.nl/2010/03/pe ... nde-jaren/

en 56% van de nederlandse katten is besmet... lijkt me een grotere bron van lyme dan teken dan opzich.

En van een besmette teek HOEF je geen lyme te krijgen. Sommige mensen hebben ook een sterk genoeg afweersysteem, en als je hem er snel genoeg uittrekt en hem niet plet hoef je ook niet besmet te raken. Als je lyme krijgt heb je gewoon domme pech. Net zoals alle andere ziektes.[/quote]
Dat laatste klopt maar noemde ik ook al ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:52

djuulsie schreef:
verootjoo schreef:

Dit slaat ook echt weer nergens op! Roken en drinken KIES je zelf voor... Gebeten worden door een besmette teek NIET!!!
:j
En Juudii5 is NIET zielig, ze wil alleen voorkomen dat andere zo door het leven moeten als zij! En ze heeft het niet eens over een ABkuur!!!! LEZEN!!!!!!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:53

djuulsie schreef:
verootjoo schreef:

:j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:53

Juudje wij wonen in de buurt van weert
dus ik zie het dan wel zitten dus ik laat me daar dan wel testen :)

djuulsie

Re: Ben door een Teek gebeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:54

+:)+

Yviertje

verootjoo net melde iemand dat dat een andere vorm van Lyme is, die katten bij zich dragen.

verootjoo

djuulsie schreef:
En ze heeft het niet eens over een ABkuur!!!! LEZEN!!!!!!

zegt ze toch zelf :?:
juudii5 schreef:
Ab kuur zou je kunnen proberen... Maar voor korte dan een maand helpt het niet

ik snap best dat jullie willen waarschuwen, maar komop, na elke tekenbeet testen zeg... Ze zien me aankomen :=

Froukje
Forever young

shilady schreef:
Juudje wij wonen in de buurt van weert
dus ik zie het dan wel zitten dus ik laat me daar dan wel testen :)

Goedzo!
Als dan weet je het tenminste, en kunnen ze er wat aan doen, mocht het nodig zijn.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:55

Ben een paar dingen tegengekomen, heb het geruzie een beetje doorgescrolld... ;)

Over antibiotica: Wat men zegt over resistentie, klopt. Het is belangrijk dat er niet zomaar AB meegegeven wordt zonder dat er bewezen is dat er een bacteriële oorzaak is. Naast de kans op het opbouwen van een weerstand tegen de AB komt die boel ook in je darmen en daar zitten ook bacteriën die WEL goed voor je zijn. Daarom mag je het ook nooit te lang slikken - maar dus liever helemaal niet als het niet nodig is.

Daarnaast is Lyme ontzettend onbekend, en een behoorlijk hardnekkige ziekte waar je heel lang last van kunt hebben. Symptomen komen ook pas laat, dus als er een test bestaat en er mensen bestaan die willen testen, dan zou ik dat gewoon laten doen.

Ja, je kunt aan een griepje doodgaan, maar dan moet je wel al iets aan je longen hebben, of heel oud of heel jong zijn. Of een immuunsysteem waar je niet volledig op kunt rekenen, etc.

Paniekzaaien voor er ook echt wat aan de hand is zou ik ook zeker niet doen, maar voor de zekerheid testen kan geen kwaad toch? Voorkomen is in dit geval toch stukken beter dan genezen.

Waar Juud over struikelt snap ik zeker (voor jou is het een hel en ben je doodsbang van de ziekte en teken geworden door al dat knokken dat je er nu voor moet doen), en ik snap ook waar degene vandaan komt die over dat griepje begon (slecht voorbeeld met goede bedoelingen ;)).
Dus nu maar even niet meer bekvechten en naar tegen elkaar doen, ja?

Heeft TS ook niets aan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:56

verootjoo schreef:
djuulsie schreef:
En ze heeft het niet eens over een ABkuur!!!! LEZEN!!!!!!

zegt ze toch zelf :?:
juudii5 schreef:
Ab kuur zou je kunnen proberen... Maar voor korte dan een maand helpt het niet

ik snap best dat jullie willen waarschuwen, maar komop, na elke tekenbeet testen zeg... Ze zien me aankomen :=

Idd.. Dat het niet voor 1 maand werkt, en het dus eigenlijk zinloos is.

Dan doe je het niet..
Maar zo vaak gebeten worden kun je ook enig sinds voorkomen door lange broek/shirtjes aan te trekken..

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:56

Nee daar heb je gelijk in..
Na elke teken beet ab heeft geen zin
Verwoorde dat misshieb verkeerd
Daarom ook misschien erbij
Wil alleen waarschuwen dat lyme echt gevaarlijk is
Je laten testen kan geen kwaad...

juudii5

Re: Ben door een Teek gebeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:58

Ik heb 7 maanden lang 3 zware ab kuren geslikt.. Helaas alleen achter uit gegaan
Nu blijkt ook dat het niet helpt
Maar of ik ooit ab weer kan verdragen.. Geen idee

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:58

We zullen braaf zijn Nem O:)