Vaginale schimmelinfecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

iloonaa__

Re: Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:45

Voor zover ik weet is ph neutraal 7 hoor :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 15:03

Oo 7 je hebt helemaal gelijk ja!!! Scheikunde heb ik ooit na laatste proefwerk zo snel mogelijk proberen te vergeten :+
Nou kan je nagaan 4 is ideaal, 7 als je met Lactacyd wast..

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:20

Volgens mij ook!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:25

Hier nog een slachtoffer. Ik heb ook jaren lang tenminste 2x per jaar last van een schimmelinfectie gehad.

Nadat ik 6! weken antibiotica heb geslikt voor mijn exceem ben ik gelukkig ook grotendeels van het probleem af. Mooie bijkomstigheid.

Mocht ik het op voelen komen kan ik het op het moment 9 van de 10 keer voorzijn door Gyno Daktarin te gebruiken. Mocht het echt mis gaan dan haal ik idd een tablet bij de HA op. Daar hoeft ik niet eens meer voor langs te komen, belletje is genoeg.

Misschien kunnen ze eens in je bloed testen of je heel veel onzuiverheden en in hebt zitten. Wat precies weet ik ook niet maar zo werd het mij verteld. Ik had daardoor erg veel last van exceem op benen en armen, tot bloedens toe. En sinds mijn 'reiniginskuur' antiobiotica is dat zo goed als over.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:47

Dat klopt idd niet.
7 is een neutrale PH. Van 0 tot 7 is zuur, van 7 tot 14 is base.
En de vagina is van nature zuur ja (4, 4.5). Dus als lactacyd 7 is, neutraal dan zou dat niks mogen veranderen in de vagina...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:51

DaisNBenj schreef:
Dat klopt idd niet.
7 is een neutrale PH. Van 0 tot 7 is zuur, van 7 tot 14 is base.
En de vagina is van nature zuur ja (4, 4.5). Dus als lactacyd 7 is, neutraal dan zou dat niks mogen veranderen in de vagina...

Dan wordt je vagina toch minder zuur?

Als jij een citroensap hebt (ph ca 2) en je doet daar water bij (ph 7) dan wordt je mengsel echt wel minder zuur toch?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:53

Ja dat klopt...

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:16

Je kunt het ook van zeep krijgen, sinds ik me niet meer met de zeep voor je lichaam daar was, en daar gewoon dagelijks met lactacyd heb ik er geen last van.
Je kunt het ook van wasverzachter krijgen. Ik zou zeggen probeer een langere periode lactacyd, ik ga er nooit meer vanaf in ieder geval! Succes het lijkt mij erg vervelend om het zó vaak te hebben!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:17

Ik mag juist van mijn HA geen Lactacyd of aanverwante producten gebruiken omdat deze de ph waarde nog minder zuur maken! Maar toch bedankt voor de tip!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:23

Okee, dan zal ik eens goed uitkijken met je wasverzachter ofzo, of weet niet of je steeds dezelfde producten voor de was gebruikt? Heeft je HA geen enkel idee hoe dit kan komen keer op keer?

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:09

Mesitran tube 15 gram.
Mesitran Soft, goed smeerbare, antibacteriële wondgel op basis van honing, voor de effectieve bestrijding van bacteriën en schimmels en optimalisering van het wondgenezingsproces.

De wondgel bestaat uit honing, lanoline, glycol en is verrijkt met vitamine C en E. Als de gel in contact komt met de wond, wordt er wondvocht onttrokken aan de omliggende weefsels, hierdoor wordt een vochtig wondhelingsklimaat gecreëerd. Dat klimaat zorgt samen met de honing voor een ontstekingsremmende werking, voor afname van zwelling en pijn, reinigt de wond (lost necrose op) en zorgt voor een snelle wondgenezing. De gel verdunt geleidelijk en is gemakkelijk verwijderbaar met een wondreiniger. De wondgel kan afgedekt worden met de meeste afdekkende wondverbanden. De osmotische werking van honing zorgt voor een antibacterieel wondverband.

Te gebruiken bij:

chronische wonden (o.a. Ulcus cruris en Decubitus)
oncologische wonden
acute wonden (o.a. schaaf- en snijwonden, ontvellingen en 1e en 2e graads brandwonden)
diverse schimmelinfecties (o.a. voet- en vaginale schimmels)

wond zo goed mogelijk reinigen en drogen
wondgel op het gewenste wondverband aanbrengen
verband op de wond leggen
Vervang de wondgel zodra deze is opgelost in de wond. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid wondvocht. Bij voorkeur eenmaal daags of eenmaal in de twee dagen een nieuwe laag op de wond aanbrengen.

Wondbedverbeterend; werking : Geurneutraliserend

Wondbedverbeterend; werking : Necrose oplossend

Wondbedverbeterend; werking : Anti-bacterieel/-microbieel/-septisch

"anti-bacterieel/-microbieel/-septisch"; tijdsduur : Lang (max. dagen)

"anti-bacterieel/-microbieel/-septisch"; op basis van : Honing

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:13

Voor alle soorten wonden dus een geschikt middel. En nu zelfs op de beschrijving ook voor vaginale schimmelinfecties.
Ik zou zeggen koop een tubetje van rond een tientje en probeer het eens (ook inwendig). Je kunt het onderzoek onder een aantal vrouwen vinden op google. Stel dat je een van de weinigen bent bij wie het niet over gaat, dan kun je de zalf voor tal van andere verwondingen gebruiken.
Succes.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:09

weet iemand hoelang zo infectie blijft heb het nu al een week en 3 capsules geslikt vangyno daktarin 400 mg en nu een vaginale zalf 2x daag op smeren en na 3 dagen moet je wat merken maar het is nog steeds opgezwolle, de rest is al verdwenen door de pillen vorige week..

iemand ervaring? heb het al 2x eerder gehad en toen ging het met 3 pillen weg binnen 4 dagen

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:16

Kuurtje voor je darmen bij de natuurwinkel, dan is het zo weg! Die schimmel komt omdat je darmen in de war zijn, als je die weer op orde hebt gaat het weg en komt het niet meer terug :)

In de natuurwinkel uitleggen dat je een vaginale schimmel hebt en daar een kuur voor je darmen voor zoekt, dan weten ze precies wat je bedoelt!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 22:20

hazel schreef:
Kuurtje voor je darmen bij de natuurwinkel, dan is het zo weg! Die schimmel komt omdat je darmen in de war zijn, als je die weer op orde hebt gaat het weg en komt het niet meer terug :)

In de natuurwinkel uitleggen dat je een vaginale schimmel hebt en daar een kuur voor je darmen voor zoekt, dan weten ze precies wat je bedoelt!

En daar ga je flink de mist in... Niet iedere schimmelinfectie heeft deze oorzaak... Dus dan kun je wel de natuurwinkel spekken maar een doeltreffend medicijn lijkt me dan toch een beter alternatief.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:36

Nou, ik zou mesitran niEt erin willen hebben hoor..
Is een hartstikke dikke, vette zalf (die súper is voor wonden), maar wat je er volgens mij nooit meer uit gaat krijgen. Behalve op de natuurlijke manier. Daarbij is het ook een soort van plakkerig, dus het lijkt mij persoonlijk echt alles behalve fijn?

Dan kan je beter zo'n vaginale gel gebruiken, als je toch iets erin wilt hebben. Klinkt ech heel stom zo :') ..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:50

Ik word op dit moment ook (alweer) behandeld voor schimmelinfectie.
Ben nu inmiddeks ruim een jaar onder behandeling, heb mn huisarts, 2 gynaecologen, 3 dermatologen en een bekkenfysio gezien( en een stuk of 4 artsassistenten/co's). Tot nu komen ze elke keer dat ik daar ben met een nieuwe diagnose.
Nu weer een schimmelinfectie. Moet een kuur van 4 weken, 2 capsules (100mg) per dag nemen. Maar ze denken niet dat dit de volledige oplossing is.
Wat t wel is: geen idee.

Nou goed. Laten we hopen dat t een schimmelinfectie is die nu wel juist behandeld wordt want ik loop nu al zo lang non stop met klachten...
(Maar ik zou t wel schandalig vinden als t echt alleen een schimmelinfectie is en ik al een jaar lang behandeld word voor allerlei dingen terwijl t dus binnen 2 weken over had kunnen zijn)

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:21

. (verkeerd gegaan met quote, nieuwe bericht zie hieronder)
Laatst bijgewerkt door liekevb op 30-09-11 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:22

Tamara schreef:
Ik herken het ook, een aantal jaar om de haverklap schimmelinfecties gehad. Om gek van te worden, was inderdaad in staat om met een schuursponsje aan de slag te gaan van alle jeuk _-:( Tig keer naar de huisarts geweest en heb toen ook alle tips opgevolgd: geen strings meer, geen zwart ondergoed (schijnt een prikkelend stofje in te zitten), zo min mogelijk inlegkruisjes gebruiken, van voren naar achteren afvegen (een bacterie in je darmen, de streptokok, kan ook irritatie geven), na de sex spoelen met lauwwarm water (in zo'n flesje van Lactacyd, maar het spul zelf raadde de huisarts me juist af) of met een condoom vanwege een mogelijke allergie op sperma... Niets hielp. Heb diverse antibioticakuren gehad, de vaginale capsules en de creme van Miconazol gebruikt en dat werkte eigenlijk altijd wel goed. Maar ja, na een tijdje was het dan weer terug... Het was zelfs zo dat de HA op een gegeven moment ook geen idee meer had wat er nog aan gedaan kon worden...

!

Hier hetzelfde als bokker tamara.
Ook al 4 keer een schimmelinfectie gehad in 2 jaar.
Je wordt er helemaal gek van, dezelfde tips van de huisarts gekregen. En vooral de mededeling GEEN lactacyd en dergelijke gebruiken aangezien deze de zuurgraat kunnen aantasten....

Ik heb ook de vaginale capsules (eieren noem ik ze) gehad.
VERSCHRIKKELIJK vond ik ze, wat een jeuk!!! heb er serieus 1 nacht gewoon van gehuild zo gek werd ik...
Maar ze helpen wel!!

De huisarts zegt tegen mij dat bepaalde mensen rond de leeftijd van 18 -22 er gewoon vaker last van hebben dan anderen.
En dat het gedeeltelijk ook erfelijk is...
(Mijn moeder had er vroeger ook erg veel last van)

Maar hoe ouder je wordt hoe minder het moet worden...

Succes in ieder geval ermee, want het is erg vervelend....

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:04

Bah zeg.. vind maar niks val liever 1x goed hard van me paard.
Krijg vanavond een 1 zware pil van de dokter. Ben benieuwd.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:22

Hallo bokkers, ik heb de afgelopen jaren het ook meerdere keren gehad. Zelfs afgelopen weekend nog (ben naar de hap gegaan). Had al die 'eieren' gehad maar nog steeds erge last. Maar denk dat het er toch ook veel mee te maken hebt met hormoonschommelingen en stress. Ik heb nu geen anticonseptie meer? Behalve latex vrije condooms) dus daar kan t niet aanliggen. Maar heb t iederex als ik stress heb gehad dus mindere weerstand.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:27

Een paar keertjes per dag heel dun insmeren met Hametum zalf van VSM werkt voor mij ook heel goed!!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:24

Ik heb het nu al 3 weken en ik ben er nog steeds niet van af. Het ergste is weg, maar alleen nog opgezwolle. Heb zalf gekregen, nu inmiddels op, heb 3 vaginale pillen gehad en 1 zware pil maar niks helpt...

Iemand verder een idee wat er op smeren of er in?

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:48

Bij mij helpt vaseline .....

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:32

Heb niet alles gelezen, maar door hier en daar te "struinen" op internet heb ik deze tips gevonden:

- stoppen met suiker eten
- veel fruit en extra vitamine C eten
- vagina spoelen/wassen met water en wat natuurazijn
- zonder ondergoed slapen (vanwege het "broeien")
- natuurlijk geen inlegkruisjes gebruiken
- geen wasverzachter gebruiken, maar natuurazijn in het wasverzachterbakje doen om alle zeepresten uit de was te halen en het maakt de was ook zacht (je ruikt het echt niet)
- geen wasmiddel voor de donkere was gebruiken
- sowieso geparfumeerde spullen voorlopig niet gebruiken, maar bijvoorbeeld Neutral
- zelf heb ik baat bij Multi-Gyn Actigel http://www.multi-gyn.nl/