. Maar ik wist al dat ik superhypermobiel ben. Ook die link met kindersymptomen is heel herkenbaar, zelfs de platvoeten heb ik
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar ik wist al dat ik superhypermobiel ben. Ook die link met kindersymptomen is heel herkenbaar, zelfs de platvoeten heb ik
.
. __PrinCes schreef:Hier nog iemand
Paar weekjes geleden kwam de fysio ermee dat alles toch wel iets verder boog dan bij een gemiddeld mens en dat ik daardoor zo vaak een "zeer" lijf heb omdat m'n spieren teveel moeten doen.
Blessure schouder liet zich ook weer even voelen, lekker branden in het gewricht.. vandaag mega spierpijn tussen mijn schouders in in mijn rug

Ik zal doorgaans ongetwijfeld wel verder buigen dan anderen maar maak geen freaky bewegingen (hoewel, ik betrap me er wel eens op dat ik met mijn benen gekruisd sta en mijn voeten tegen elkaar, of mijn ene voet omgekeerd tegen de andere
). Maar verder probeer ik ook niets te forceren. Want als een gewrichtje vast gaat zitten moet ik meteen weer naar de manueel therapeut.
Ook moet ik opletten dat ik niet in een aparte houding blijf zitten. Vooral als ik bijvoorbeeld zit en mijn bovenlichaam gedraaid heb komt het wel eens voor dat zich ergens iets vast zet waardoor ik echt even de manueel therapeut nodig heb om de boel weer in het gareel te krijgen. En er zullen wel veel meer dingen zijn die met de mobiliteit te maken hebben die ik wel of niet of anders doe. Maar dat gaat automatisch. Wat zeer doet, doe je niet.

sinds maart loop ik al met 'pijn in mijn gewrichten' wat van kwaad tot erger ging (en nog steeds erger word). Eerst kreeg ik de stempel RSI, maar dat verklaarde niet waarom de pijn van polsen naar ellebogen naar... ... ging.
In ieder geval, dus. Ze zijn er nog niet over uit of het het enigste is wat ik heb.
Wat natuurlijk niet werkt. Ook longboarden (als ik afzet draai ik voor mijn gevoel mijn heup uit de kom), paardrijden (getrek aan ellebogen), kickboksen (vul zelf maar in
) en hardlopen zou niet meer gaan of met veel moeite. Hardlopen heb ik niet op willen geven, en daar ben ik nu heel rustig mee bezig. Mijn spieren zullen toch sterker moeten worden, en ik blijf erbij dat hardlopen op den duur goed zal zijn en ook stevigheid zal geven. Paardrijden heb ik even een hard hoofd in, omdat het ergste in ellebogen en heupen zit. Maar mijn paardje is gelukkig nog niet zo oud, dus ik heb nog tijd 'om er over na te denken.' 
freak zijn, jippie, helaas heeft hypermobiel voor mij vergaande gevolgen. 

), kort knakje en dan is het weer voorbij (doet het vaak wel pijn
). Maar misschien ervaren anderen dat anders 
Maar of het onder 1 naam te vatten is .. ik weet het niet .. en ik weet ook niet of ik dat wel wil ... Denk dat het dan ofwel HMS is, ofwel fibromyalgie. Ofwel (en misschien zelfs eerder), een combinatie van beiden .. Ik weet het niet, maar die dingen geven voor mij de meeste herkenningspunten van wat ik tot nu toe ben tegengekomen, en aangezien mijn bloed & foto's verder niks zeggen ...