Vliegangst..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Vliegangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:09

Het boek 'Over vliegangst' van Nicolaas Gerwen. Ik heb zelf ook vliegangst, maar het wordt steeds minder :). Alleen het opstijgen en landen vind ik nog steeds niks.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:35

Hoi allemaal.. Ook ik lees hier ff mee.. Zojuist hebben we (mn beste vriendin en ik) eindelijk ons ticket voor maleisie geboekt, 6 september is het zover.. Ik kijk er ontzettend naar uit.. EN zie er ontzettend tegenop, en dan doel ik op de vliegreis. Het is nog niet zo erg dat ik er niet in zal stappen maar ik krijg met gemak een paniekaanval. Gek genoeg ligt het bij mij niet aan hoogtevrees of neerstort angst, ik ben alleen maar PANISCH voor luchtzakkingen (het achtbaangevoel) Ik wil de huisarts gaan bellen voor medicijnen. Een vriend van mij slikt Xanax tijdens vliegreizen en zegt dat dat enorm helpt tegen angst.. Benieuwd naar jullie ervaringen met medicijnen?!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:48

Hoi,
ik heb er zelf ook erge last van gehad.
Ik vloog al mijn hele leven, en ineens vertikte ik het, voor geen miljoen kreeg je mij in zo'n ding.
na zes jaar de vakantie in Nederland doorbrengen, heeft mijn moeder me op een keer toch overgehaalt tegaan...
In de auto naar schiphol, ging allemaal goed. Op schiphol begon ik toch wel aardig nerveus te worden. Mam mij volgepropt met pillen, omdat ik op een gegeven moment het hele vliegveld bij elkaar gilde :d (als kind van 10)
Toen we in de bus naar het vliegtuig zaten, trok ik het niet meer. Ik heb gegild, geschopt, geslagen, gehuild, gekrijst.
nauw, huppakeej, nog twee pillen der in :D
Nauw, toen stonden we bij de vertrekhal, of dat gedoe waar je je ticket moet laten zien.
Ik was heel kalm, ofja de tranen liepen over mijn wangen, maar ik maakte geen herrie :o
Tot dat ik gewoonn van angst, moest overgeven :(
Toen zaten we eindelijk in het vliegtuig, ik ging zitten, doe mijn gordel vast. En in een keer flip ik um me toch :O
IK MOEST EN ZOU ERUIT ! Mijn moeder heeft zich nog erg geschaamd volgens mij :o
Toen had ik de oplossing! Ik ging slapen, danwerd ik pas wakker als we in Turkije waren :D
ik val ik slaap, wordt wakker. ik zie dat we op de grond staan, YES, WE ZIJN IN TURKIJE! 'uhm, nee we moeten nog opstijgen "-,-'
trouwens mijn moeder had me ondertussen zoveel pillen gegeven, toen ik in het vliegtuig zat zei ik "wat is dit saai, kunnen we niet neerstorte ofseu, ik verveel me :( ' Ik kan me er ook niks meer van herrineren, mijn moeder enzo zeggen alleen maar dat het leek alsof ik behoorlijk stoned was :') :+

ik zal eens aan mijn moeder voor je vragen wat voor pillen ze mij had gegeven :)

En trouwens, zo spontaan mijn vliegangst kwam, zo spontaan verdween hij ook weer :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:54

Wat herkenbaar! Ik heb nou 11x gevlogen en vind het steeds minder leuk :') Afgelopen keer was een tripje van een dag naar Dublin en ik was er heilig van overtuigd tijdens de 1.15 uur durende vlucht dat ik het niet ging overleven.

Eerder had ik er helemaal geen last van, de lol in het vliegen is me vergaan na een vier uur durende vlucht vanuit Marrakech. Vliegtuig landde 2 uur te laat, werd volgetankt terwijl we instapten en we moesten vlugvlugvlug weg anders mochten we niet meer op Dusseldorf landen. Dan zit je al niet lekker, hadden we ook nog eens vier uur lang turbulentie #) Ik was niet zo blij :')
Keer daarna vanuit Londen, zakt dat takke vliegtuig ineens een halve meter naar beneden. Bleef er bijna in _O-

Die homeopathische middeltjes klinken helemaal niet gek, ik vlieg met een beetje geluk dit najaar weer naar Londen voor een korte vakantie en zou dan ook wel graag relaxed in het vliegtuig willen zitten.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:03

Ik heb niet echt vliegangst, ik kan me er wel overheen zetten in het vliegtuig meestal maar ik vind het toch spannennd. Best vervelend, maar net zoals CtjeLief ben ik niet bang voor het neerstorten maar de G-krachten die dan in je buik komen. Vréééselijk.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:06

Ja dat vind ik het allerergste gevoel wat er is....

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:08

Ik ook, ik ga ook amper in achtbanen. Bijna nooit, volgensmij was de laatste keer 5 jaar geleden toen ik een weddenschap met mijn zus had, maar daar kwam ik ook weer groen uit.. :+

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:11

Nou daar ga ik al voor geen miljoen in haha (nou ja.. Miljoen... *ziet zichzelf jacht kopen en shoppen in Milan) maar goed.. Misschien dat met medicijnen de spanning in je lijf afneemt waardoor je ook minder last hebt van het achtbaan gevoel.. Want juist door die spanning denk ik dat je bij ieder hobbeltje al dat gevoel in je buik krijgt...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:14

Ja waarschijnlijk wel, en de hele reis de gedachtes aan dat gevoel leveren ook weer extra stress op idd.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:15

Mij krijg je echt niet in een achtbaan, ik durf niet eens in de droomvlucht :o

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:21

Achtbanen krijg je mij niet in, 2 jaar geleden naar Walibi geweest. Allemaal achtbanen daar, vreselijk!
Opstijgen is ook zo'n naar gevoel, vooral als dan net de wielen van de grond zijn... brrr

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:30

Ik was afgelopen jaar met de klas naar Leuven, waren we ook naar Walibi geweest en klasgenoten hielden wel van achtbanen. Ik heb daar 1,5 uur zitten wachten voor een achtbaan omdat ik echt niet mee wilde. Ik was blij dat ik niet mee was gegaan, aangezien een meisje er helemaal groen uitkwam _O-

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:31

Gek genoeg vond het ik het opstijgen dan weer wel leuk...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:37

Pfoeh nou ik heb het ook weer overleefd, maar vond het vreselijker dan de vorige keer.
Denk dat ik de volgende keer toch ga voor de kalmeringsmiddelen. De heenweg vooral erg bang na het
opstijgen. Ik zat ontzettend te janken in de armen van mijn . Niet dat ik heel veel lawaai maakte ofzo. Maar ik dacht echt we gaan nooit de lucht in.

Terug weg was helemaal een hel. Toen vond ik het opstijgen wel leuk, maar jezus onderweg was vreselijk. Tijd turbelentie, en je hoort mij steeds: OH MY GOD wat doet ie? Waar is de vleugel? Werd ook nog eens ontzettend beroerd van die geweldige scherpe bochten. (Voor je gevoel dan) Vlakbij schiphol konden we nog niet direct landen dus bleven we steeds wat over NL vliegen. Verschrikkelijk...

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:37

Ik ga eind september ook voor het eerst vliegen en zie er nu al gigantisch tegenop! Dus ik lees even mee.

Zijn er ook mensen met slechthorendheid hier die ervaring hebben met vliegen? Ik heb namelijk maar aan één kant een gehoor en daardoor ben ik bang dat ik erge last krijg van oorpijn door drukverschil.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:40

gewoon: NIET vliegen!
Dan loop je ook niet het risico om neer te storten!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:58

Voor je oren, gewoon heel veel slikken. En een kauwgompje ofseu,
maar of dat ook help als je gehoorproblemen hebt, weet ik niet...
@44myrthe44 , maar dan zie je ook weinig van de wereld....

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:58

Myrthe: Als je ergens heen wil gaan dat niet met de auto te doen is zul je toch moeten vliegen he. ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:08

@ Ster, ik heb gelezen dat je bij het kruidvat speciale oordopjes kan halen om de druk wat te verminderen.. Misschien kun je daar eens naar informeren?

Ik heb slechts 1 x gevlogen, op de heenweg was het superleuk, geen turbulentie of wat dan ook.. alleen de terugweg bijna hele weg (3,5 uur) turbulentie, ik heb in stilte zitten huilen van angst, maar er was niets aan de hand! Vliegtuig hobbelde beetje net als je soms in de trein/auto kunt hebben, maar ik zat mezelf para te maken voor het geval dat er luchtzakkingen zouden komen.. (wat nooit is gebeurd pfff) Dus daarom wil ik dmv medicijnen gewoon die spanning uit mn lijf hebben...

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:12

Ik heb wel eens, nog voor ik vliegangst kreeg, was een jaar of vier ofseu...
Kwamen wijj in zo'n luchtzakking, ik lachde me dood, mam was doodsbang, en omdat ik nog zo klein was, schoot ik onder de gordel door :') lach ik ineens onder de voete van een echtpaar voor ons, kan me die gezichte nog precies herrineren :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:02

Nou ik heb het overleefd en de terugreis zelfs zonder pilletjes/druppeltjes of wat dan ook. Heenreis moesten we eerst van Groningen naar Eindhoven met dikke turbulentie, jezus wat was ik bang en heb ook heel veel gehuild. Maar mijn vriend had het tegen de stewardess gezegd dus die kwam een paar keer langs om te vragen hoe het ging enzo, heel fijn!

Terugreis moesten we al 04:30 uit bed en eerst nog lange busreis enzo en daarna nog 2 uur wachten op het vliegveld dus toen wou ik zó graag naar huis. Vliegen kon me niets meer schelen en heb een hele poos geslapen. Ging dus veeeeeeeeeeeel beter dan ik had verwacht! :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:05

Wow, dan mag je heel trots op jezelf zijn.. ik hoop dat ik in september net zo dapper kan zijn als jij!

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:08

Mooi dat het zo goed ging! Die goede terugreis is een mooie afsluiter.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:35

Fijn hoor Juldau! En volgende keer weer?

Even off topic, hoi cynthia! Dat is lang geleden zeg alles goed?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:52

ff ook offtopic: Hey Joyce!! Ja alles prima... met jou en je paardjes ook?? Wist niet dat jij vliegen ook eng vond ;)