Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hhilde schreef:DaniBanani schreef:Ik vind reacties als 'nou, da's heel normaal, stel je niet zo aan' écht niet kunnen..van afstand is níet te beoordelen of een klap gerechtvaardigd is of onnodig en veel te hard, of dreigementen een enkele keer voorkomen of regelmatig.
TS, ik ga je even een pbtje sturen.
We horen een verhaal maar van één kant en wat je zegt is waar. Andersom is dat ook zo; van afstand is níet te beoordelen of de situatie echt zo is als TS omschrijft. Ik ken genoeg pubers die van zichzelf vinden dat ze een enorm nare thuissituatie hebben en ook zeker weten dat ze het heel goed doen (daar zijn ze op dat moment zelf écht van overtuigd) en achteraf is het meestal toch niet zo erg. Vind het ook verschrikkelijk naar dat ze dit soort dingen over haar eigen ouders op internet zet
Hhilde schreef:Vind het ook verschrikkelijk naar dat ze dit soort dingen over haar eigen ouders op internet zet
VivaLaVida schreef:Jij kan het weten, je bent zelf ook maar pas 16..... snap niet waar jij zo over oordeelt zeg.
En nee, slaan is NIET normaal. Misschien een "pak voor je broek" als je 5 bent, maar als je 16 bent niet. En het huis uitgezet worden OOK niet!
Ik hou me nu nog in, ik vind het echt belachelijk, en kan er heel kwaad om worden dat je dit zegt:
Ts kan het blijkbaar nergens anders kwijt. Wordt gepest, heeft haar mentor benaderd (wat moeilijk is!) en vraagt hier om adviezen. Niet om of een mede puber haar wel of niet wil geloven!!!
En ik zeg niet dat ze liegt. Ik geloof haar op haar woord. Maar houdt wel in m'n achterhoofd dat dit verhaal maar van een kant is. Brainless schreef:@Xantaatje
Ik vind ook normaal dat ouders dat willen weten hoor.
Maar het hoeft niet in te houden dat ze van je houden/ om je geven.
Het kan ook veroorzaakt worden omdat ze te veel controle willen houden.
Citaat:Nou dat ze het adres+Telefoon nummer willen weten vin ik een beetje overdreven

Hhilde schreef:Sorry hoor, maar ik vind dit best normaal. Mijn ouders willen ook altijd een adres weten en een telefoonnummer als ik ergens heen ga. En mijn moeder heeft me ook wel eens geslagen. En m'n vader is ook wel eens zo boos geweest dat hij me eruit wou en me klappen wilde verkopen. Komop zeg, je bent niet van suiker en waarschijnlijk ook nog puber.
We horen dit verhaal maar van een kant en misschien ben jij er van overtuigd dat je het slecht hebt; ik twijfel daaraan.
manfredie schreef:Ik geloof niet dat jouw moeder een alcolist is!!
Iedereen heeft wel eens een confrontatie met zijn ouders maar ook hier zit een groot verschil in...
dus kom op zeg niet oordelen voor je iets meer weet
Hhilde schreef:VivaLaVida schreef:Jij kan het weten, je bent zelf ook maar pas 16..... snap niet waar jij zo over oordeelt zeg.
En nee, slaan is NIET normaal. Misschien een "pak voor je broek" als je 5 bent, maar als je 16 bent niet. En het huis uitgezet worden OOK niet!
Ik hou me nu nog in, ik vind het echt belachelijk, en kan er heel kwaad om worden dat je dit zegt:
Ts kan het blijkbaar nergens anders kwijt. Wordt gepest, heeft haar mentor benaderd (wat moeilijk is!) en vraagt hier om adviezen. Niet om of een mede puber haar wel of niet wil geloven!!!
TS wordt niet het huis uitgezet. Zoals ik het lees niet frequent geslagen. Dat jij alles aanneemt wat je leest zegt wat over jou, niet over mij. Misschien dat jij het wel leuk vindt als je kind over je schrijft (op internet NB!) dat je alcoholist bent en dat je woedeaanvallen hebt.. Maar dan ben je denk ik een van de weinigenEn ik zeg niet dat ze liegt. Ik geloof haar op haar woord. Maar houdt wel in m'n achterhoofd dat dit verhaal maar van een kant is.

Electra63 schreef:Hhilde,
Je draagt nu niet echt bij aan een goed advies voor TS.
TS wil graag haar verhaal kwijt, jij hoeft niet te reageren.

manfredie schreef:Ik geloof niet dat jouw moeder een alcolist is!!
Iedereen heeft wel eens een confrontatie met zijn ouders maar ook hier zit een groot verschil in...

Love099 schreef:manfredie schreef:Ik geloof niet dat jouw moeder een alcolist is!!
Dus jij gelooft niet dat mijn moeder alcolist is ? Nou sorry hoor maar dat jij niet ken geloven dat mensen dat kunnen zijn.
ik weet wel veel minder van mijn moeder an dat jij nu weet je kent der niet eens dus ik wil dat jij niet zomaar komt oordelen hier
Iemand zegt het niet zomaar

Cayenne schreef:Het enige wat je op dit moment kunt doen en wat wijs is, is professionele hulp zoeken.
Klop aan bij jeugdzorg of de kinderbescherming. Dat is ook al meerdere malen opgenoemd hier.
Zij kunnen je verder helpen.
Sterkte