Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:08

Magrathea schreef:
Oh en trouwens, als het zo slecht is, dan is dat beschermlaagje dus al niet bestand tegen een beetje water. Dan is dat toch ook weg de na eerste keer dat je iets eet of drinkt?

Je tanden en kiezen zelf kunnen maar een bepaalde hoeveelheid fluoride 'opnemen'. De fluoride die achterblijft als je niet spoelt kan een buffer vormen in de achtergebleven plaque in de mond (bijna altijd blijft er wel iets achter)

@Henrieke: mondwater heeft voor het grootste gedeelte van de bevolking geen enkele nut, het kan bijvoorbeeld bij mensen die veel gaatjes hebben wel een gunstige invloed hebben. Eigenlijk is het niet-spoelen dus net zo effectief als het naspoelen met een mondwater. Het verschil is alleen dat mondwater door de agressieve stoffen (voornamelijk in bijvoorbeeld Listerine) ongunstige neven effecten heeft voor je mond zoals uitdroging enz. Nog even ter verheldering: mondwater spoelt géén plaque weg, en komt ook niet tussen je tanden :) hiervoor zul je echt moeten gaan stokeren/flossen/rageren

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:10

Knoffer schreef:
Ieuw, ik vind het echt te ranzig om niet na te spoelen. Volgens mij krijg je er ook een gort droge bek van.

Ook lekker smerig om daarna te eten. Want hoe doen jullie dat dan? Want het is inmiddels wel algemeen bekend dat je beter eerst kan poetsen en dan ontbijten...zeker als je voedsel eet met veel zuren erin. Ik vind het met naspoelen eig al niet fijn om meteen na het poetsen te eten.

Toch maar ervoor poetsen, of anders een uur wachten na het eten voordat je gaat poetsen :j Ik vind het ook niet fijn hoor haha maar na een pa happen proef je er niets meer van

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:16

Ik heb heel lang last gehad van zeer gevoelige tanden,toen heeft de tandarts ook tegen mij gezegd dat ik beter niet kon spoelen na het poetsen,dan kan de tandpasta beter zijn werk doen.
Ik heb nu bijna geen last meer van gevoelige tanden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:20

Gadver zeg, ik moet er niet aan denken! Ik vind tandpasta echt walgelijk en het schuimt bij mij altijd heel erg. Moet er niet aan denken dat ik na het poetsen niet mag spoelen :n

Knoffer

Re: Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:22

@dressagelady
Dat is waar idd, met het meeste voedsel proef je het na een paar happen niet meer. Alleen fruit (vooral sinaasappelsap) en ice tea blijft een hele tijd smerig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:24

gaaadver.. ik spoel echt meteen ik sp**g niet eens zo goor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:27

Vraag aan de niet-spoelers: poetst er ook iemand met Parodontax?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:28

dressagelady schreef:
@Henrieke: mondwater heeft voor het grootste gedeelte van de bevolking geen enkele nut, het kan bijvoorbeeld bij mensen die veel gaatjes hebben wel een gunstige invloed hebben. Eigenlijk is het niet-spoelen dus net zo effectief als het naspoelen met een mondwater. Het verschil is alleen dat mondwater door de agressieve stoffen (voornamelijk in bijvoorbeeld Listerine) ongunstige neven effecten heeft voor je mond zoals uitdroging enz. Nog even ter verheldering: mondwater spoelt géén plaque weg, en komt ook niet tussen je tanden :) hiervoor zul je echt moeten gaan stokeren/flossen/rageren

Dankje voor de heldere uitleg! Ik gebruik het ook niet hoor.. heeft na mijn idee niet zoveel nut. Idd net wat jij zegt, goed en minimaal 2 keer poetsen en flossen/met een tandenstoker werkt imo beter en volgens mijn tandarts ook. Ik poets met Sensodyne (erg gevoelige tanden) of Aquafresh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:30

Hahaha als ik met Parodontax zou poetsen dan zou ik zéker blijven spoelen, wat is dat een ranzig spul zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:32

Rock schreef:
Hahaha als ik met Parodontax zou poetsen dan zou ik zéker blijven spoelen, wat is dat een ranzig spul zeg!!

Haha nee joh lekker juist! Ik vind 'gewone' tandpasta zo zoet en klef :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:33

Ik doe altijd: Poetsen, spoelen (ergste viezigheid eruit) dan nog even poetsen............en dan niet meer spoelen *D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:35

Ik gorgel vaak zelfs nog ff na het poetsen...extra slecht :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:35

Sonja schreef:

Nee, bleghhh! Ik leende het ooit van een vriendin van me. Ze waarschuwde me nog; het is wel een beetje anders dan gewone tandpasta hoor!
En ik dacht; jaaaaja blablabla

%)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:36

Respect voor de parodontax-poetsers die niet spoelen :') Dat is net zoiets als op aluminiumfolie kauwen: zo gruwelijk, alleen de echte die-hards durven dat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:38

Getsiederrie en ik ben dus zo'n stomkop die het straks dus uit gaat proberen...
IPad gaat altijd mee naar bed, dus ik laat straks weten hoe de bevindingen zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:39

Heel goed Sonja! :D Ben heel benieuwd :))

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:43

Ik spoel nooit na 't poetsen hoor, is niks vies aan hoor! :)

Ik poets (gelukkig) niet met Paradontax, maar gewoon met aquafresh.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:47

Heb het jaren geleden op de bbc gezien, maar ook ik spoel ik kan echt niet tegen de smaak.

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:50

Rock schreef:

Maar is naar het schijnt wel één van de betere tandpasta's, jammer van de ranzige smaak.

Maar ik studeer tandheelkunde (1ste jaar wel nog maar) , en ik moet eerlijk zijn, ik heb nog nooit gehoord dat je NIET mag spoelen nadat je je tanden hebt gepoetst...
Wanneer de lessen terug beginnen is dat toch wel mijn eerste vraag aan mijn docenten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:53

Oh ik ben heel benieuwd naar hun antwoord Veerle :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:58

Hier paradontax, en amper spoelen, even uitspugen soms nog een slokje water drinken ( en yep 38 jaar en NUL , zero nada etc gaatjes )
Zoontje houdt niet van spoelen dus dat komt mooi uit :)
wist alleen niet dat het beter was. Ben gewoon te lui en met paradontax heb je toch al geen bek vol schuim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:59

Op de site van Elmex staat dat het niet aangeraden wordt.
Die vanmijn tandpasta is helaas uit de lucht.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:01

Ik spoel ook altijd na het poetsen, proberen om het niet meer te doen, ben het nu zo gewennd

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:18

nou ik ga het vanavond niet proberen hahaha heb toevallig net een nieuwe tandenborstel gescoord en wil goed voelen hoe schoon hij poetst! Op de prodent site kan ik niet eens poets informatie vinden trouwens! Voor mijn gevoelige tanden gebruik ik desensin mondspoeling, die smaakt wel heel erg lekker!

elyse14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:32

Rock schreef:
Sonja schreef:

Nee, bleghhh! Ik leende het ooit van een vriendin van me. Ze waarschuwde me nog; het is wel een beetje anders dan gewone tandpasta hoor!
En ik dacht; jaaaaja blablabla

%)

hahahahahahh ''leende'' heb je het daarna weer van je tanden geschraapt en terug gegeven?!