Verstandskiezen trekken, Wat kan ik verwachten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: Verstandskiezen trekken, Wat kan ik verwachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:55

Yel heeft het al goed uitgelegd. Waarschijnlijk moet je voor die tijd nog langs de anesthesist. Wat je dus kunt hebben na de narcose is dat je je inderdaad erg moe kunt voelen (dit kan nog een hele tijd duren) en ook kun je behoorlijk vergeetachtig zijn na de narcose.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:46

heel erg bedankt voor de uitleg :D

Toch vind ik dit ook wel spannend hoor. ik ben panies voor infuusen. maar ik heb liever dit dan dat andere ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:24

Heb je wel eens bloed moeten laten prikken? Want het infuus zetten is hetzelfde gevoel, kijk even de andere kant op en t infuusje zit al!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:27

yep heb wel is bloed laten prikken ;) al een paar keer. al die keren flauw gevallen na de tijd :j ach ik heb liever dit en dan de rest niet mee krijgen dan anders om ;)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:28

Nadat er geprikt is? Nou meestal kun je wel iets rustgevends krijgen in het ziekenhuis hoor, dus als je voelt dat je erg gespannen bent of angstig bent moet je daar gewoon om vragen, en dan krijg je dat gewoon. :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:36

Wietsje92 schreef:
Nadat er geprikt is? Nou meestal kun je wel iets rustgevends krijgen in het ziekenhuis hoor, dus als je voelt dat je erg gespannen bent of angstig bent moet je daar gewoon om vragen, en dan krijg je dat gewoon. :j

ja meestal als er al geprikt is. vaak kan ik me tijdens de prik wel op de been houden. maar na de tijd is het een kriem
ik weet nog heel goed, dat ik bloed had laten prikken. en dat ik toen ik klaar was naar de wc ben gegaan. en daar dus ben flauw gevallen.
en toen ik bij kwam lag ik weer in de stoel waar ik geprikt was :')

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:43

Mijn tandarts wil alle 4 verstandskiezen er bij mij ook hebben, maar dat gebeurt niet ;) Heb ook tegen der gezegd dat ze er pas uit gaan zodra ik er last van krijg. Ben al 4 kiezen kwijt en zo hou ik niks over haha en ze zegt zelf dat ze niet in de weg zitten.
Die verdovingen die ik had bij het kiezen trekken waren geen pretje en de napijn ook niet vandaar dat ik het uitstel :')

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:56

Ach als ze je infuus prikken lig je vaak toch al op bed :')

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:57

monica08 schreef:
Mijn tandarts wil alle 4 verstandskiezen er bij mij ook hebben, maar dat gebeurt niet ;) Heb ook tegen der gezegd dat ze er pas uit gaan zodra ik er last van krijg. Ben al 4 kiezen kwijt en zo hou ik niks over haha en ze zegt zelf dat ze niet in de weg zitten.
Die verdovingen die ik had bij het kiezen trekken waren geen pretje en de napijn ook niet vandaar dat ik het uitstel :')

Ik had dat dus van de week, net voor 3 kiezen en een verstandskies naar de kaakchirurg geweest, begint ze van de week oh der komt weer een kiesje door, ik zeg nou laat die maar ff zitten :') Heb nu toch genoeg ruimte.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 19:33

Wietsje92 schreef:
Ach als ze je infuus prikken lig je vaak toch al op bed :')

ja daarom ;) zowiezo al willen ze het zittend doen, dan vraag ik toch of ik er bij mag liggen ;)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:20

ik ben afgelopen dinsdag bij de kaakchirurg geweest voor 2 verstandskiezen, rechts. Boven en onder.
Boven was al een stukje door (bleef ook steeds eten achter hangen, erg vervelend) onder was niet door, lag onder het tandvlees.

Ik was doodsbang.. heb het ook aangegeven toen ik de stoel in ging dat ik echt bang was.. verdovingen vond ik niet spannend want waren niet de eerste die ik ehb gehad ;) alleen in me gehemelte was niet erg fijn maar dat is 1 sec.
Ze begonnen beneden, die moest gesneden en geboort worden.. maar ook werd hij gebroken in mijn kaak. hierdoor waren ze er ff mee bezig en ging hij in delen eruit zegmaar. Alleen ik ken erg slecht tegen dingen achterin mijn mond, ik ga snel kokhalzen.. moet bij de TA ook veel slikken ook al zit er niets.
Maar met die kies (was hij er voor 3/4e uit) kon ik het niet meer ophouden en begon ik dus te kokhalzen (probeer daar dan bewust tegen te vechten maar juist daardoor maak ik het erger :') ) en paar x moest dat achter elkaar. Hierdoor kreeg ik zowat een paniekaanval. Mijn tong voelde enorm dik waardoor ik bang was er in te stikken (je kan je zelf zo gek maken) hij hielp me even door mijn neus dicht te houden waardoor ik weer normaal ging ademen (mond/neus etc) Toen was hij er daarna uit, werd gehecht.
Boven was er binnen 10 sec. zowat uit..
Nu is het vrijdag en ik heb nog erg last van napijn.. heb 600 mg ibuprofen pillen gekregen 3x daags maar daarbij slik ik nog 6 tot 8 finimal op een dag.. ze zeggen dat je de pijn voor moet zijn maar mijn pijnstiller neemt soms de pijn niet weg of is met 2 u alweer uitgewerkt..
Heb nu om 17u een ibu genomen en die begint eigenlijk nu pas te werken..
Ook slaap ik al 2 nachten niet. dit is héél vervelend mede doordat de pijn je juist uitput..

Ik ga even kijken hoe ik me er morgen bij voel maar anders bel ik ze even op of het allemaal goed zit ;) maar hoor her en der dat dit ook normaal is. Ben blij als het over is.

Weet iig wel dat als ze bedenken dat die andere 2 (links) eruit moeten, het alleen gebeurt als ik er last van krijg en evt. onder narcose. Die onder ligt namelijk schuin en hij vermoedde nu al dat daar tijdens verdoving nog pijn bij kan komen! :oo mij niet gezien dus hahaha met mijn paniekaanvallen en kokhalzen := :')

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:16

BBMarin, de pijn die jij beschrijft heb ik begin van dit jaar ook gehad
ben nu alle 4 me kiezen kwijt
ook onder moest bij mij gesneden en geboord worden omdat hij er anders niet uit kon en is daarna ook gehecht, kreeg alleen na die week van die vervelende kloppingen.
tijdens het proces er na heb ik gewoon ibu geslikt, de gewone paracetamol krijg ik niet weg

heel veel succes

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 21:56

Ik ben vandaag bij de anestesist geweest. het is een beetje langs elkaar heen gelopen. omdat ik natuurlijk gezegt heb dat ik het zelf wel zou betalen. en vervolgens gebeld heb dat het wel vergoed wert dus moest ik weer in gesprek met dokter ...... van de kaakchirurg,
dit gesprek is aankomende dinsdag. en als er goedkeuring komt ( ik heb alleen de goedkeuring nog nodig, maar aangezien het wel vergoed wordt, en ik anders toch wel onder narcose ga, verwacht ik dat die goedkeuring er wel gaat komen )
Dan wordt ik vrijdag al geopereerd zoals hun dat zeggen.

dus het is echt heel spannend. omdat het al zo dichtbij is ineens.
En ik ben panies voor naalden. dus die infuus baart mij al zorgen. maar als dat is geweest dan zal de rest wel mee vallen.

Na de tijd ga ik met met moeder mee naar huis. dus dat komt wel goed, aangezien je 24 uur niet alleen mag zijn na de narcose.

EDIT: ik ben een tijdje terug voor mijn hartkloppingen onder een MRI scan geweest, en hebben ze een echo en een hartfilmpje van mijn hart gemaakt.
Maar op 1 of andere manier staat dit niet bij het ziekenhuis in de comp :? terwijl het in het zelfde ziekenhuis is geweest, en zolang die uitslag niet boven water is mag ik niet geopereerd worden |o
Dus de anestesist zou vanmiddag mijn HA op bellen, en nu maar hopen dat het goed gaat komen

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 22:03

tamara16 schreef:
BBMarin, de pijn die jij beschrijft heb ik begin van dit jaar ook gehad
ben nu alle 4 me kiezen kwijt
ook onder moest bij mij gesneden en geboord worden omdat hij er anders niet uit kon en is daarna ook gehecht, kreeg alleen na die week van die vervelende kloppingen.
tijdens het proces er na heb ik gewoon ibu geslikt, de gewone paracetamol krijg ik niet weg

heel veel succes

ik heb zo het idee dat ze alle 4 er gelijk uit halen. want daar hadden ze het vanmorgen over.
ze las het op van een papiertje. 4 verstandskiezen! zei ze. en toen legde ze uit dat ik wakker ga worden met 2 ijscompressen aan mijn wangen.

dus ik heb het idee dat ze alles te gelijk doen. ze hebben een half uur geplent voor mij. dus weet niet hoelang ze normaal bezig zijn.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:06

als je toch onder narcose gaat doe het dan maar alles in een x.. ben je er vanaf haha

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 11:21

Spannend !!!!!

Morgen gaat het allemaal gebeuren. Ik heb net gebeld en ik moet me om 9:45 melden bij patienenregistratie.
En dan wordt ik tegen de middag geholpen.

Ik ben hartstikke Zenuwachtig. maar gelukkig slaapt mijn moeder vanavond bij mij.
Ze woond in groningen en gaat morgen mee. Dus is het makkelijker dat ze vanavond gezellig hier slaapt :P
Nou ja ik vind het ook wel fijner. Dan heb ik iemand om tegen aan te kletsen. :D
als ik alleen ben gaat mijn hoofd de hele tijd malen en doen. ;)

Na de tijd ga ik met mijn moeder mee naar groningen. omdat je 24 uur niet alleen mag zijn na de tijd.

Dus dat word boel ijsjes eten en extra koud drinken. ( ik houd helemaal niet van veel ijs en koud drinken |o )

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:03

Heel veel succes morgen, fijn dat het allemaal zo snel geregeld is!
Komt allemaal goed!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 14:11

ik was dinsdag nog bij de kaakchirurg voor de goedkeuring voor de narcose.

dat ging heel gemakkelijk toen ik zei dat het wel vergoed word. ;)
ik heb toen gevraagt wat de plan van aanpak was

bij mijn onderkaak moeten ze waarschijnlijk boren omdat ze best diep weg gestopt zijn.
mijn bovenkaak daar zijn ze al door zei hij. dus die kunnen ze zo pakken met een tangetje.

Ik kon wel enige tijd een minder gevoel hebben in mijn onderlip. omdat de kiezen wel dicht bij de zenuw zitten ;)

Weet iemand hoelang je een dikke bek hebt na zon behandeling? ik moet namelijk maandag gewoon weer werken. en dinsdag ga ik misschien een hondje ophalen met mijn broer :D helemaal zin in.
Dus een leuk vooruitzicht.
Voel me net een klein kind die iets moet hebben om naar uit te kijken wat je leuk vind, als er iets moet gebeuren wat je niet leuk vind. :P

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:56

succes vandaag!!

Dikke wang is niet te zeggen. Bij mij onder moesten ze ook boren en breken en weet ik veel wat, maar ik heb nauwelijks een verdikking gehad, wel een week napijn.
Andere hebben 2 dagen last en hebben een mega wang en blauw etc.
Als je je maandag nog niet goed voelt moet je niet gaan werken hoor. Ik ben een week ziek geweest (van 2 kiezen)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:58

Succes en sterkte vandaag!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:07

BBMarin schreef:
Nu is het vrijdag en ik heb nog erg last van napijn.. heb 600 mg ibuprofen pillen gekregen 3x daags maar daarbij slik ik nog 6 tot 8 finimal op een dag.. ze zeggen dat je de pijn voor moet zijn maar mijn pijnstiller neemt soms de pijn niet weg of is met 2 u alweer uitgewerkt..
Heb nu om 17u een ibu genomen en die begint eigenlijk nu pas te werken..
Ook slaap ik al 2 nachten niet. dit is héél vervelend mede doordat de pijn je juist uitput..

Ik ga even kijken hoe ik me er morgen bij voel maar anders bel ik ze even op of het allemaal goed zit ;) maar hoor her en der dat dit ook normaal is. Ben blij als het over is.

Ik heb ook ontzettend veel last gehad nog na het trekken van de kiezen. Ik voelde me ook echt zwaar mishandeld toen ik klaar was bij de kaakchirurg. De eerste keer dat ik er was, heb ik aangegeven dat ik een soort van tandartsenfobie had, maar daar werd naar mijn idee weinig aandacht aan besteed. Hij deed er niet voorzichtiger om, laat ik het zo zeggen. Eenmaal thuis zat ik steeds tegen hevige jankbuien aan. Niet vanwege de vreselijke pijn, maar meer vanwege het gevoel wat er met je gebeurd is. Dat zal dan wel bij de "fobie" horen.

Toen ik een paar weken later weer terug moest voor de andere kant, kreeg ik een paniekaanval in de stoel. Gelukkig trof ik toen een kaakchirurg die wel wat voorzichtiger was, maar het mocht niet baten: de eerste had het al teveel verziekt. Ik heb nog dagenlang pijn en bloedingen gehad, maar geen haar op mijn hoofd die dacht aan terug gaan. Er moet een hoop gebeuren wil ik me ooit weer naar binnen laten jagen bij een kaakchirurg.

Normaal zou ik graag zeggen: het valt allemaal wel mee, het is maar even vervelend en het scheelt daarna een hoop ongemak, etc. Maar dit is me zo ontzettend tegengevallen. Er was door mijn tandarts ook al eens een verstandskies getrokken, en dat was wel keurig gegaan en was zo'n enorme verlossing omdat die kies ontstoken was. Maar voor de resterende drie moest ik dus naar de kaakchirurg, als het even kan: NOOIT MEER.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 09:13

wachten in het ziekenhuis. Om kwart voor 11 moet ik me omkleden in mijn operatie-pakje met een papieren onderbroek :LOL: zometeen krijg ik een zalfje op mijn handen voor het infuus. En om half 12 wort ik naar de OK gebracht

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:17

Heel veel succes!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:20

Succes vandaag!
Over die dikke wang. Daar heb ik zelf geen last van gehad doordat ik direct ben begonnen met koelen. En zo te lezen krijg je die ook direct dus dat is voordelig.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:23

Ik heb ook direct een coldpack op mijn wang gehad.. en heb dit eigenlijk de hele week volgehouden (ook omdat de pijn wegnam op dat moment)