Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:35

Ik vind het ook heel knap! Ik had precies hetzelfde gedaan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:36

In jouw geval was een abortus een verstandige keuze maar ik zou wat zorgvuldiger zijn met je anticonceptie. Spelen met een leven is geen grapje.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:37

Alet74 schreef:
Het feit dat TS dit in eerste instantie onder een SA wilde posten en haar verhaal wel kwijt wil, vertelt mij dat ze er meer moeite mee heeft dan ze doet voorkomen. Ik kan het verkeerd zien, maar zo komt het op mij over in ieder geval.
Het is haar eigen keuze, het is niet aan ons hierover te oordelen. Vaak zegt een oordeel meer over de oordelen dan over de veroordeelde...

Amen _/-\o_

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:38

Suzanne F. schreef:
In jouw geval was een abortus een verstandige keuze maar ik zou wat zorgvuldiger zijn met je anticonceptie. Spelen met een leven is geen grapje.

Mee eens, vind abortus een goede keus, maar de beste keus is om alles te doen om het te voorkomen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:40

JunkDeLuxe schreef:
Kattenbak schreef:
In je OP noem je dat je vriend niet één keer heeft gezegd dat je g*dverdomme je pil normaal had moeten innemen. Dat suggereert toch echt in mijn ogen dat je onzorgvuldig bent geweest.

Dat je het dubbel safe doet en dan nog zwanger raakt heb ik niet kunnen opmaken, maar mocht dit wel het geval zijn geweest dan neem ik mijn woorden terug.

Helaas is dit het geval, we doen het altijd met condoom. Ik wil niet alleen niet zwanger geraken (wat een zin), maar heb ook geen zin in ziektes. Vandaar dus ook het condoom. Ondertussen dus ook een spiraaltje, en de condooms, die blijven gewoon mee doen!

Ben ik nou de enige met twijfels hierbij :?

Je vergeet eenmaal de pil, doet het met condoom en toch ben je zwanger :?
Superzaad met master ei? Of een scheur van 5 cm in het condoom?
Schiet mij maar lek :?

Ik vind dat ts een goede keuze heeft gemaakt wat betreft de abortus, als je geen kinderen wilt moet je ze ook niet laten komen,worden ouders en kind allebei niet gelukkig van!
Maar idd de schrijfwijze valt een vraagteken achter te zetten.....klinkt alsof je een wratje hebt laten weg halen

Uitermate dom vind ik het dat als je geen kids wilt, je toch zwanger raakt.......
Want daarmee verwijs ik dan weer naar mijn eerste zinnen van deze post.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:42

Ik ben zelf zo iemand die niet gemakkelijk zwanger raakte. En natuurlijk doet het zeer wanneer je ziet dat anderen wel in een zucht een kind meedragen, soms zelfs ongewenst!

Maar dat kun je toch niemand kwalijk nemen?! Dat is juist het nare aan zo'n verhaal, er ís niemand verantwoordelijk voor het verdriet wat erbij komt kijken. Er ís niemand die je daarover kunt aanspreken.

TS, fijn dat je deze keuze kon maken en dat het je heeft opgelucht. Ook 'fijn' dat de ingreep je tegenviel en je met dat stuk beseft en uitdraagt dat abortus géén voorbehoedsmiddel is.

Ik moest wel ff lachen bij je opmerking dat je nu weer lekker kaas kunt eten, want je mag geen rauwmelkse kazen of rauw vlees omdat het ongeboren kindje daardoor ziek kan worden... In jouw geval had je dus gewoon door kunnen gaan met rauwe kaas, vlees, nicotine, alcohol en dergelijke!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:44

Chubby schreef:
Ik moest wel ff lachen bij je opmerking dat je nu weer lekker kaas kunt eten, want je mag geen rauwmelkse kazen of rauw vlees omdat het ongeboren kindje daardoor ziek kan worden... In jouw geval had je dus gewoon door kunnen gaan met rauwe kaas, vlees, nicotine, alcohol en dergelijke!

Ja idd, had allemaal niks uitgemaakt.

IMJ

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:47

Volgens mij doelde ze erop dat ze het vond stinken! Althans, zo las ik het!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:50

Ik snap nooit zo goed waarom iemand niet blij en luchtig mag doen over een abortus. Als zij dat nou zo voelt... Maar nee, we moeten rekening houden met mensen die ontzettend graag een kindje willen, en waarbij het misschien niet lukt...
Heel vervelend, absoluut, van dichtbij mee gemaakt, maar goed, ik vind "daar rekening mee houden" nogal over de top. Mensen die voor abortus kiezen moeten wel rekening met mensen die graag een kindje willen houden, maar andersom hoeft kennelijk niet?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:57

In dit soort situaties vind ik het niet gepast om met vingertjes te gaan wijzen, er zijn geen winnaars en er zijn geen verliezers.
Jezelf beter voelen omdat een ander iets heeft gedaan wat jij niet juist vindt, siert niemand.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:58

Ojajoh schreef:
Schiet mij maar lek :?

En toch is dit dubbelzinnig in dit geval :Y)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:59

Suzanne F. schreef:

Precies wat ik ook dacht..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:59

Iedereen is baas over eigen baak en heeft recht op een eigen beleving daarvan denk ik.
Ik denk dat het goed is dat je zo zeker bent van jezelf TS, hoewel het onderwerp daar voor mij niet luchtiger op word.

Ik hoop wel dat je beseft dat dit verhaal nu volldeig openbaar staat en dus vrij voor iedereen om te lezen. Niet alleen nu maar ook binnen vijf of tien jaar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:03

Nee ik vind het geen goede keuze.
Het kind heeft geen stem gehad, jij hebt bepaald of dat kindje bleef leven. Ik vind het regelrechte moord.
Dat jij geen kinderen wil is jouw 'probleem' het kind had hier geen stem, misschien wilde het kind wel heel graag leven. Had het dan afgestaan voor adoptie.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:06

H_Nalanta schreef:
Het kind heeft geen stem gehad, jij hebt bepaald of dat kindje bleef leven. Ik vind het regelrechte moord.
Dat jij geen kinderen wil is jouw 'probleem' het kind had hier geen stem, misschien wilde het kind wel heel graag leven. Had het dan afgestaan voor adoptie.

Technisch gezien was er nog geen kind, maar slechts een bevruchting. Dat klinkt heel hard en wetenschappelijk, maar daarom is het wettelijk gezien ook nog geen moord.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:06

Hé ja, ga d'r een complex aanpraten :+.
Er ís nog geen kind, nooit geweest ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:07

en hier kan ik dus pislink om worden, maar goed, wie ben ik....

Misschien wilde het kind graag leven? Een klompje cellen van een paar weken of paar maanden oud heeft nog geen wil... (waarin ik niet zeg dat het geen leven is, voor ik dat weer naar mijn hoofd krijg).
Afstaan ter adoptie, alsof dat zo eenvoudig is....

En dit bedoel ik dus he.... Je mag niet positief over abortus schrijven, maar negatief mag wel :?

Alet74

Het gaat er ook niet om of andere mensen het een goede keuze vinden.
TS deelt haar ervaring met ons, dat kun je ter kennisgeving aannemen. Ik denk dat het wel algemeen bekend is wat de diverse meningen en gevoelens zijn m.b.t. abortus.

IMJ

H_Nalanta schreef:

Iets genuanceerder zou prettig zijn..
Dit is JOUW mening.. en moord gaat wat mij betreft echt te ver.
Geen idee hoe lang ze nu zwanger was maar je bent bekend met de ontwikkeling van een foetus ga ik vanuit?

Captain

Een klompje cellen word ook een kind. Het groeit dus het leeft, klaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:08

H_Nalanta schreef:
Ik vind het regelrechte moord.

Van dit soort uitspraken gaan mijn haren dus omhoog staan. Moord vind ik hier niet aan de orde, kind was hoogstwaarschijnlijk nog niet eens levensvatbaar. Vind jij het dan juist om een kind ter wereld te brengen terwijl het niet gewenst is en de omgeving niet stabiel? En adoptie is ook lang niet altijd zo'n feest voor een kind hoor.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:08

stef schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom iemand niet blij en luchtig mag doen over een abortus. Als zij dat nou zo voelt... Maar nee, we moeten rekening houden met mensen die ontzettend graag een kindje willen, en waarbij het misschien niet lukt...
Heel vervelend, absoluut, van dichtbij mee gemaakt, maar goed, ik vind "daar rekening mee houden" nogal over de top. Mensen die voor abortus kiezen moeten wel rekening met mensen die graag een kindje willen houden, maar andersom hoeft kennelijk niet?

Je verwoord precies wat ik wil zeggen!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:09

H_Nalanta schreef:

H_Nalanta schreef:

Pfff en dan je onderschrift :n :n
Laatst bijgewerkt door manie op 15-06-11 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Als de TS aangeeft dat haar moeder haar beste vriendin is neem ik aan dat als ze een kind gekregen zou hebben dat die haar dan kan helpen. Je staat er echt niet helemaal alleen voor hoor.

IMJ

H_Nalanta schreef:

Kijk is naar je onderschrift?
Wie ben jij om te veroordelen?

edit: sorry, zie dat ik niet de enige was die dit op viel..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 15-06-11 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt