Rode vlekken op lichaam. Jeukt, wordt erger...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:49

Ik heb inderdaad veel allergien (daarom ook geen zin om dit weer uit te zoeken), heb zo ongeveer de sterkste pillen en nog komt het af en toe opzetten. Wat de TS heeft lijkt erg op de uitslag die ik heb, inclusief de plaatsen. Daar waar de huid dun is, is het wel gevoelig, andere plaatsen niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:50

Ik kreeg van de pil precies zo'n zelfde uitslag.
men wat een hel was dat. maar moest eerst m'n strip afmaken van de dokter. god wat heb ik hem toen vervloekt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:50

LovingTweety schreef:
IndianLady schreef:

Ga toch weg :') Dit is geen gordelroos.
Denk dat het (stress)eczeem is en doordat de stress niet weggaat blijft de eczeem ook ;)

Ten eerste kennen wij de TS alleen van bokt, dus je kan ook vriendelijk reageren ipv 'ga toch weg'. Ten tweede heb ik hier op mijn werk ook gevallen gezien waarbij het op erg veel verschillende plekken op het lichaam zit.. Ik ben gelukkig geen complete idioot ;)

Gelukkig maar dan.

Er staat toch een smiley achter de: ga toch weg :')
Niet alles hoef je letterlijk te nemen ;)

LovingTweety

Re: Rode vlekken op lichaam. Jeukt, wordt erger...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:59

Gezien we er vanaf een beeldscherm echt niet wijzer van zullen worden, zou ik zeggen, ga naar het ziekenhuis en vraag een second opinion aan een dermatoloog. Dat is de tip die ik hier van de artsen meekrijg.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:59

...en gelijk hebben ze!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:02

Bellatrix schreef:
Waarom hielp de eczeem zalf dan niet? :+

Omdat je dus ook exceem kan krijgen van stress en daar helpen zalfjes echt niet tegen :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 15:21

Als de dokter het niet weet wil ik idd een verwijzing naar een dermatoloog.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:27

fargo schreef:
Ik heb ook wel eens onder mijn oksel zo'n soort irritatie gehad, kreeg daar een zalf voor van de dokter toen was het zo weg.
Ging om een bacterie of schimmel. Betreft meestal talgklieren en/of haarzakjes.

Heb nu op mijn bovenbenen ook weer last van vlekjes/plekjes, ben weer met de zelfde zalf aan de gang gegaan en dat lijkt te helpen.

Verzamelnaam van dit soort zaken en een site met wat toelichtingen, misschien heb je er wat aan
http://www.huidinfo.nl/folliculitis.html

Belangrijk om je nagels kort te houden, niet te krabben, want dan verspreid je inderdaad het probleem.
EDIT En inderdaad liefst elke dag een schone handdoek of deze regelmatig verversen!
Heb het idee dat je rond paarden (en/of katten) wat makkelijker met bacterieën, etc in aanraking komt

Ik had toen ook last van voetschimmel op 1 voet en dat lijkt ook een besmettingsbron of start voor dit soort zaken te kunnen zijn. Overigens kun je ook 2 dingen naast elkaar hebben natuurlijk :j

TS: Mijn post was een beetje ondergegraven, misschien dat je nog iets aan de link hebt??

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:25

Oei.. ziet er niet prettig uit! Tips die eerder genoemd zijn van geen geparfumeerde bad/douchespullen gebruik etc. zijn erg goed!

Ik heb ook zoiets gehad (lijkt er heel erg op) en dat was een schimmelinfectie.. heb er helaas een halfjaar mee rondgelopen tot m'n huisarts eindelijk wist wat het was.. dus was m'n pigment in die plekken volledig aangevreten (was net een koe in de zomer..) heeft anderhalf jaar geduurd voor ik weer egaal was :+

Ik heb blauw met roze capsules gekregen en toen kreeg ik na een maand geen nieuwe vlekken meer en gingen ze langzaam weg..
Sterkte ermee..

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 06:06

de uitdroging kwam van te vaak douchen 2x per dag met te warm water, en de verkeerde zeep
nu heb al wel een hele droge huid en smeer er nu na het douchen altijd in, anders is het zo weer terug

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 10:01

Ze denkt aan een schimmel infectie dus ik heb daar zalf voor gekregen en moet 2x daags smeren. Volgende week vrijdag zelfe tijd terug om te kijken of het geholpen heeft.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:04

Hopelijk werkt dit zalfje wel! Van jeuk kan je echt knettergek worden he! Ben jaren allergisch geweest voor van alles en nog wat, gelukkig overheen gegroeid. Succes, ik duim voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:05

Ik duim dat het werkt Bella!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:12

Ik hoop dat het werkt Marlies :j Waar denkt ze dat de schimmel infectie vandaan komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:17

Hopelijk werkt het Marlies.

Je plekken lijken erg op mijn uitslag, vooral op de benen en je gezicht.
Ik heb hier echt jaren last van gehad, zag er niet uit.. al die hromonezalf ed hielp niets.
Arts wist niet wat het was en gooide het op eczeem. 11 jaar geleden als uiterste poging naar homeophaat geweest. accupunctuur en speciale olie mee en druppeltjes. Na een half jaar was ik helemaal schoon.

Ik heb het nog wel, maar in veel mindere mate. en vooral 's winters. Mijn huid is ook extreem droog.
Heb nu creme van dr. van der hoog die erg fijn helpt.

Bij mij staat het ook in verband met mijn darmen. Verkeerd eten of drinken of stress slaat op mijn darmen en binnen 1 a 2 dagen zie ik dan meteen het gevolg met de uitslag ^)
voor mijn gezicht heb ik biodermal p-cl-e crème gekocht en die werkt echt geweldig!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:25

Bellatrix schreef:
Ze denkt aan een schimmel infectie dus ik heb daar zalf voor gekregen en moet 2x daags smeren. Volgende week vrijdag zelfe tijd terug om te kijken of het geholpen heeft.

Ah dat dacht ik al. Ben benieuwd wat voor soort zalf je hebt gekregen? Mag ook via PB.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 10:51

Ik heb Miconazolnitraat/Hydrocortison Sandoz crème 20/10 gekregen. :+

En ik hoop ook heel erg dat het helpt.
Waar de schimmelinfectie (als dat het is) vandaan komt weet ze niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:22

Niet stiekem af en toe aan de binnenkant/onderkant van je voet ook kleine plekjes? Daar is het bij mij vlgs mij begonnen ;-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 11:22

Nee, daar zit helemaal niets.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:30

Hopen dat de zalf helpt Bella, dat je er gauw vanaf komt.

De reactie waar ik je gister van vertelde is duidelijk; mijn huis reageerd nu op houtstof van (houtsoort) gestoomd beuken :\ laat ik daar nou de komende tijd mee moeten werken ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:07

Ohhhhh ik hoop dat dat spul gaat werken!!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 12:11

Ja, ik ook. :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:56

Hopelijk helpt het! Het is in elk geval 'sterk' spul, met corticosteroiden! :j :(:)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:26

Bellatrix schreef:

Ik heb inderdaad ook erge last van schimmelinfectie, en dit ziet er soortgelijk uit, alleen dan wel erger.
(Heb ik dit ook niet al eerder gemeld? o, gosh, ik val ik herhaling ben ik bang..)

Maar ik ben nu onder behandeling van een dermatoloog, omdat de schimmelzalfjes niet hielpen. is ook altijd nog een optie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:46

Sharon_Jims schreef:
Het lijkt een beetje op Pityriasis Rosea... Jeukt vreselijk en je kan er behalve smeren met menthol creme, scrubben en invetten met een hydrocortison erg weinig aan doen... Ik zou zeggen laat je HA er nog een keer naar kijken.

Dacht ik ook direct aan.

Is het toevallig met 1 grote plek die daar 1 a 2 weken eerder zat voordat de uitslag echt begon?

Heb het afgelopen herfst toevallig gehad...