Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LovingTweety schreef:IndianLady schreef:
Ga toch wegDit is geen gordelroos.
Denk dat het (stress)eczeem is en doordat de stress niet weggaat blijft de eczeem ook
Ten eerste kennen wij de TS alleen van bokt, dus je kan ook vriendelijk reageren ipv 'ga toch weg'. Ten tweede heb ik hier op mijn werk ook gevallen gezien waarbij het op erg veel verschillende plekken op het lichaam zit.. Ik ben gelukkig geen complete idioot ;)

fargo schreef:Ik heb ook wel eens onder mijn oksel zo'n soort irritatie gehad, kreeg daar een zalf voor van de dokter toen was het zo weg.
Ging om een bacterie of schimmel. Betreft meestal talgklieren en/of haarzakjes.
Heb nu op mijn bovenbenen ook weer last van vlekjes/plekjes, ben weer met de zelfde zalf aan de gang gegaan en dat lijkt te helpen.
Verzamelnaam van dit soort zaken en een site met wat toelichtingen, misschien heb je er wat aan
http://www.huidinfo.nl/folliculitis.html
Belangrijk om je nagels kort te houden, niet te krabben, want dan verspreid je inderdaad het probleem.
EDIT En inderdaad liefst elke dag een schone handdoek of deze regelmatig verversen!
Heb het idee dat je rond paarden (en/of katten) wat makkelijker met bacterieën, etc in aanraking komt
Ik had toen ook last van voetschimmel op 1 voet en dat lijkt ook een besmettingsbron of start voor dit soort zaken te kunnen zijn. Overigens kun je ook 2 dingen naast elkaar hebben natuurlijk

laat ik daar nou de komende tijd mee moeten werken
Bellatrix schreef:Ze denkt aan een schimmel infectie dus ik heb daar zalf voor gekregen en moet 2x daags smeren. Volgende week vrijdag zelfe tijd terug om te kijken of het geholpen heeft.
Sharon_Jims schreef:Het lijkt een beetje op Pityriasis Rosea... Jeukt vreselijk en je kan er behalve smeren met menthol creme, scrubben en invetten met een hydrocortison erg weinig aan doen... Ik zou zeggen laat je HA er nog een keer naar kijken.