Afvallen zonder dieet of sport, kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:23

Ik las laatst overigens wel dat je als vervanger van pindakaas ook amandelpasta kon gebruiken... Dat was om de 1 of andere reden dan weer gezonder :Y)

Maar Tara, pindakaas is zo ongeveer het meest calorierijke broodbeleg wat er is (jaa, je zult vast uitzonderingen hebben, kokosbrood ofzo. Maar niet wat je op de dagelijkse ontbijt- en lunchtafel van gemiddelde Nederlander vindt ) .
Maar dan komen we weer uit op de calorieen-discussie ... :)

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:23

"Het Pindakaas-Dieet" ;)
Schrijf een boek, wordt je rijk :P

Grapjasjes12

Re: Afvallen zonder dieet of sport, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:33

Ik ga aan de slag, poen kan ik wel gebruiken :Y) (voor meer pindakaas natuurlijk :9 :D )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:34

Menino schreef:
Ik las laatst overigens wel dat je als vervanger van pindakaas ook amandelpasta kon gebruiken... Dat was om de 1 of andere reden dan weer gezonder :Y)

Maar Tara, pindakaas is zo ongeveer het meest calorierijke broodbeleg wat er is (jaa, je zult vast uitzonderingen hebben, kokosbrood ofzo. Maar niet wat je op de dagelijkse ontbijt- en lunchtafel van gemiddelde Nederlander vindt ) .

ik eet dan weer geen brood. Zal het dáár aan liggen? :P

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:36

phormicola schreef:
Ik ga aan de slag, poen kan ik wel gebruiken :Y) (voor meer pindakaas natuurlijk :9 :D )

Dan wordt ik je Manager *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:41

Nou, wie weet :P Maar mijn punt was meer dat pindakaas veel kcal bevat...
Want persoonlijk eet ik ook geen brood :D ... Eigenlijk besef ik me nu dat ik sowieso maar heel weinig koolhydraten eet, alleen ben ik een pastajunkie.
Maar ik kan het eens een week proberen :D ? En dan eet ik iedere dag 2 lepels pindakaas :') (die halve pot vind ik toch lichtelijk overdreven _O- ) Denk dat mijn moeder me vreemd aan gaat zitten kijken. Maar als het werkt spreek ik je nooit meer tegen (op dit punt dan :') ) ! :D En ben ik ook weer blij, want er mag wel weer wat van af :') .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:48

we zullen zien :P Straks blijkt dat ik de enige ter wereld ben die afvalt van een berg pindakaas en ben je boos op me :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:52

Menino schreef:

Mijn idee is een beetje van, eet geen dingen waarvan je niet weet wat er in zit als je op de ingrediëntenlijst kijkt. Dan hou je gewoon puur eten over en naar mijn mening kan je lichaam daar 't beste mee omgaan en is dat dus het gezondst.
Geen verkeerd beeld van me krijgen overigens, ik eet ook ontzettend graag M&M's bv en weet ik 't wat voor dingen met ingrediënten die ik niet eens uit kan spreken. Maar dat hou ik allemaal wel binnen de perken. Door sites als www.suikerwijzer.nl en http://debakparade.blogspot.com/ kun je heel makkelijk toch lekkere koekjes enzo eten maar dan wel met ingrediënten die je er zelf in gestopt hebt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:54

Patriesja schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bijvoorbeeld van een snack-a-jack idd nooit vol zit, maar ik laat het wel bij die ene. Maar ik snap wel wat jij bedoeld!!!
Dank je wel :)

Je zit er ook zeker niet vol van, maar het is wel een heel lekker tussendoortje en als je wilt hoef je echt de komende uren niks te eten hoor. :)

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:57

Jorienn schreef:
Patriesja schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bijvoorbeeld van een snack-a-jack idd nooit vol zit, maar ik laat het wel bij die ene. Maar ik snap wel wat jij bedoeld!!!
Dank je wel :)

Je zit er ook zeker niet vol van, maar het is wel een heel lekker tussendoortje en als je wilt hoef je echt de komende uren niks te eten hoor. :)

Hahaha dat hoef je mij niet te vertellen hoor :Y)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:52

Snack a Jacks zijn voor mij niet goed :n Ik vreet zo een hele rol achter elkaar op :o Zeker de chocolade variant :9

Wat ik doe om het "leuk" te houden is mezelf belonen. Ik ben gek op de gele zak M&M's, 1 keer per maand mag ik van mezelf zo'n zak leeg eten. Meestal is dat tegelijk met mijn ongesteldheid, dan heb ik van die aanvallen 8)7

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:53

_O- Herkenbaar hoor Bom!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:13

Ik ben dit jaar al 18kg afgevallen, waarvan 15kg sinds ik mijn knieschijf uit de kom heb gehad. Bij mij was het toen 4 weken zitten met been omhoog en ben toen al vijf kg afgevallen. Dit is gebeurd door minder te eten en vooral ook afwisselend te eten. Dus niet elke dag met brood of yoghurt ontbijten, maar dan weer eens brood, dan weer eens crackers, dan weer eens yoghurt, dan weer eens fruit. Dit dus lekker afwisselen. Dan in de loop van de ochtend klein tussendoortje. Toverwoord is hier ook weer afwisselen. Dus eens plakje ontbijtkoek, 1 liga, appel, biscuitje, zo'n klein yoghurtje, ander fruit.
Dan weer je lunch, ook hier afwisselen. Evt op een vrije dag al avondeten tussen de middag, heeft je lichaam meer tijd om die zwaardere maaltijd te verteren. 's middags tussendoortje en dan je avondeten. 1x per week pasta en verder aardappels of rijst. Kleine portie. Ik weeg voor mezelf zo'n 20 tot 25 ongekookt af en dit is zat als gekookte portie. Eet eigenlijk voornamelijk vleesvervangers en dan eet ik een halve valess of groenteburger, de andere porties vries ik in. Altijd wat op voorraad.

Toen ik weer meer kon mobiliseren, ben ik iets gaan uitbreiden met de hoeveelheden, maar niet heel veel. Doe intensief werk, ben verpleegkundige, maar heb eigenlijk nooit echt honger. In het begin wel, maar vrat echt alles wat los en vast zat zeg maar. Maag is behoorlijk gekrompen sinds die tijd, krijg eerder het seintje en gevoel dat ik verzadigd ben en eet langzamer, allemaal dingen die ook meehelpen. Nu een tijdje stilgestaan qua gewicht en daardoor alles weer even scherper gezet qua hoeveelheden en de weegschaal was al weer heel lief voor mij. Wil in iedergeval nog 7kg kwijt, misschien nog iets meer, afhankelijk van hoe het gaat.

Belangrijk om je voor te houden. Bovenstaande is gewoon een levensstijl. In het begin moet je er aan wennen, maar na twee weken is dit gebeurd. Ip vind ik het ook geen diëten. Ik mag alles van mezelf, maar met mate. 1 handje chips en niet de hele zak, 1 koekje en niet de hele trommel, klein stukje taart en geen megapunt.

~Danseresje

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:27

@danseresje, nam je echt als je aardappels at 20-25 gram per keer? Of lees ik het verkeerd en bedoel je rijst?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:50

MightyJoe schreef:
@danseresje, nam je echt als je aardappels at 20-25 gram per keer? Of lees ik het verkeerd en bedoel je rijst?

Ik bedoelde ongekookte pasta/rijst. Staat er idd beetje onduidelijk. Aardappels pak ik er twee, afhankelijk van formaat.

~Danseresje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:02

Gezien we op MW nog 4 centrale topics over hebben, en dieten en afvallen er daar eentje van is, plaats ik hier een slotje. [MW] [Centraal] Diëten en afvallen

het centrale topic is in het leven geroepen om alle tips mbt afvallen centraal te houden.