Prik, jeuk, kriebel en alwéér stoppeltjes....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pieteritus

Re: Prik, jeuk, kriebel en alwéér stoppeltjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 20:13

Gelukkig heb ik alleen onderbenen die een epileerding nodig hebben, maar mijn bovenbenen zou ik er zeker niet aan wagen.
Het deed zeer, zeer! Maar het is gelukt en nu moet ik nog even nablussen (met een lekker wijntje en ham en meloen. Dat heb ik wel verdiend.
Ventlief heeft ook een klein stukje rughaar laten doen, maar die was heul snel genezen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:36

Mijn bovenbenen doe ik niet, die haartjes zijn heel dun en licht, dus die mogen lekker blijven zitten :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:05

die wijn kun je beter van te voren nemen heheh.
nee maar op mn onderbenen vond ik alleen de eerste keer niet aangenaam.

vriendin van me heeft een keer der bikinilijn geepileerd.. elk uitgetrokken haartje maakte plaats voor een druppel bloed := en daarna nog een week bultjes en irritatie.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:12

MelanieB schreef:
Boras schreef:
En 1 tip. Gebruik dit nooit op de gevoelige delen van je huid. Ik heb het voor mijn oksels gebruikt en het was als hel!
Midden in de nacht ben ik van ellende gaan rondrijden in mijn auto. Met de armen over het stuur gehangen en de luchtblazers met koude lucht gericht op mijn oksels, op volle kracht. Dat schuren met dat ding verbrandt je huid als je niet uitkijkt. Het was zo pijnlijk dat ik er nog geen nat washandje tegen kon verdragen, nog geen koud water. Vandaar die nachtelijke autorit. Ik kon wel janken. Edit: en heb dat ook gedaan :+

Haha ik herken nezelf helemaal hierin _O-

Arme jij :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:13

ow ik wou gaan vragen of dat ook op de bikinilijn werkte, maar als ik die reactie van Zwitsal lees denk ik.. hmm minder. iemand nog ervaringen hiermee?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:46

Niet echt de bikinilijn maar bij mij ging het wel redelijk, ongeveer 1 tot 2 druppels. Maar wel veel last van ingegroeide (o.i.d) haartjes.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:49

Heb ik nou zo'n hoge pijngrens of zijn jullie nou zo'n watjes? :D
Ik gebruik mijn (Braun) epilady voor zo'n beetje alles behalve mijn hoofdhaar. :D
Even nabehandelen met PFB Vanish (http://www.pfbvanish.nl/index.html) en laat die bikini maar komen. :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:54

:= Ik had ook zo'n ding van braun, en als ik dat ding iets harder over mijn huid heen duwde viel de pijn wel mee.. totdat dat rotding een hele lap vel van m'n been trok.. dat deed zo'n pijn dat ik het ding uit schrikreactie heel hard weg smeet waardoor hij in 2 stukken kapotviel :x

Mijn haartjes bleven wel langer weg dan na gewoon scheren, maar ik durf nooit meer zo'n apparaat te kopen.

En idd, volgens mij werkt zo'n ice-ding alleen maar averechts, je kunt beter een apparaat kopen wat je onder de douche kunt gebruiken en dan lekker warm douchen, dan ontspant je huid en doet het echt veel minder pijn (denk ik, de mijne moest verplicht in het stopcontact...). Ik merk dat iig wel met epileren van mijn werkbrauwen; na het douchen gaat beter dan wanneer ik mijn huid probeerde te verdoven met een ijsklontje.

Manen trekken gaat ook beter en pijnlozer na het rijden ipv ervoor.. :P :Y)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 00:06

liesje: au! dat klinkt niet fijn, lappen vel die van je benen af worden getrokken.
heb dat 1 keer gehad, toen mn enkel weken lang ingetaped was geweest en die muts van een HA assistente het niet nodig had gevonden om een 'onderlaag' te gebruiken. (ik had het nog zo gezegd dat ze dat wel moest doen)..
na 3 weken was die tape dus met geen mogelijkheid meer van mn been af te krijgen :S
heb een halve fles wijn naar achteren getikt en ben heeeel heet gaan douchen (in de hoop dat het los zou weken). daarna sprongen de tranen me nog in mn ogen als ik die tape 2 mm van mn been af trok. toen nog maar 2 ibuprofen genomen en mn kiezen op elkaar gezet. serieus.. die tape zat vast!
heb ook letterlijk een laag huid mee getrokken.. niet zo fijn ^^

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 01:15

Het was echt een hel :P Het bloedde ook als een rund.. zag er onwijs dramatisch uit en zo voelde het ook.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 07:13

Hmmm die bikinilijn laat ik maar zitten denk ik. Jammer, want het scheren daar vind ik ook altijd zo'n gedoe, en het moet best vaak.
Ik gebruik ook PFB vanish, gewéldig spul. Sinds ik dat gebruik bijna nooit meer jeuk en ingegroeide haartjes.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:28

Gebruik je dat pfb dan ook bij de bikinilijn?Ik heb er echt serieus nog nooit wat over gehoord!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:08

Ik gebruik het juist voor de bikinilijn! Elders heb ik nooit last van jeuk of irritatie, alleen daar. Direct na het scheren erop doen en ik heb nergens last van, ook niet meer van ingegroeide haartjes, die ik voorheen heel vaak had.
Ik koop het bij de DA, is lang niet overal te koop. Het is wel duur, maar ik doe er ongeveer een jaar mee.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:16

Ik ga er misschien ook eens naar opzoek :) bedankt voor de tip!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:44

Sjonge ga ik dan ook maar eens proberen. Even kijken of ze ergens een miniatuur hebben om te proberen!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:13

Waxstrips van de Etos. Heel fijn :)