Eindelijk, mijn vriend wil afkicken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AapjeAstrid

Re: Eindelijk, mijn vriend wil afkicken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:33

Ik ben ook erg benieuwd hoe het inmiddels gaat, zijn er al stappen in de goede richting gezet?

snippertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 02:12

Excuses voor het late bericht.
Identiteitskaart kan na pinksteren worden opgehaald. Zijn moeder is meegeweest en ze hebben dit samen geregeld.
Afspraak voor schuldsanering staat over 2 maanden :? Dat kon niet eerder. Over 3 weken gaat hij naar het uwv en moet opzoek naar een kamer/ woning.
En het afkicken :n
Vanaf de dag dat ik dit topic heb gepost is hij niet meer dronken geweest dat vind ik heel knap van hem.
Hij denkt het op eigen houtje te kunnen en ik denk dat dat niet gaat lukken en wacht op de terugval. Ik kan hem wel dwingen om naar een dokter te gaan maar doe dit niet hij moet het zelf willen.
Een klein beetje goed nieuws dus := Iedereen heeft goede hoop zelf ben ik wat terughoudend, eerst zien en dan geloven :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 06:08

Jammer dat hij het op eigen houtje wil doen maar wel heel realistisch hoe je erover denkt!
Ben benieuwd! Goed dat ie 'droog staat'!
Hij kan zich ook melden bij de AA he? Kan hij een buddy krijgen en toch gewoon thuis wonen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:06

Niet meer dronken in de zin dat hij helemaal geen drank meer neemt?En nog steeds drugs?
Dat hij het alleen wil doen is voor mij een teken dat hij het eigenlijk niet wil.
Sterkte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:07

Daar ben ik ook benieuwd naar. Heeft hij uberhaupt nog wel gedronken?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:32

Ben het met Kohtje eens.. Dat hij nu terug krabbelt is geen goed teken imo.. Sterkte er mee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:41

Let zeker op tekenen van geheim drinken, dus flessen die verstopt zijn rond het huis.
Schuldsanering binnen twee maand pfff wat een wachttijd!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:42

Ik wens je heel veel sterkte in de toekomst en hoop voor jouw en voor je vriend dat het allemaal goed gaat komen.

Zelf meegmaakt met een ex vriendje, verslaafd aan de wiet en een berg met schulden. En hoe naief kan je zijn en zijn schulden betaald en het geld dat hij terug zou betalen heb ik tot op de dag van vandaag niet terug gekregen (ga hier ook niet vanuit dat ik het ooit nog krijg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:26

Er zit een groot verschil tussen niet meer dronken zijn geweest, of niet meer gedronken hebben. Zeker voor een alcoholist. Ik vind het zorgwekkend dat hij nu terugkrabbelt. Maar goed, het is ZIJN keuze allemaal. Alleen wel jammer dat zijn keuzes enorme invloed op jouw leven en geluk hebben.
Sterkte!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:27

Er zit voor zo'n jongen natuurlijk een hoop angst achter deze veranderingen. Dat kun je zeker niet te licht nemen. Wat komt er allemaal na de drugs en drank? hoe zit de wereld er dan uit? en het uit handen geven van de controle hierover waardoor je er zelf nauwelijks tot niks over te zeggen hebt? Na mijn idee schuilt hij nog teveel achter zijn familie en geeft hij over het werkelijke probleem niet de controle uit handen. Wat hij nu doet is of erg dapper of erg dom en egoistisch . Alleen afkicken? moeten jullie hem dan opvangen als het even niet gaat? wie moet hem dan de steun geven die hij nodig is of de harde werkelijkheid als hij dat even nodig is?

Ik wens jullie echt een hoop sterkte, en de lef om hem weg te sturen als het nodig is. Zorg eerst voor jezelf, dan pas voor hem.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:54

Er zijn in ieder geval stappen gezet in de goede richting, dat is al veelbelovend. Jammer dat die instellingen het ook altijd zo druk hebben en er een lange wachttijd is. Goed dat je zelf terughoudend bent, van een verslaving afkomen is heel erg moeilijk en er zullen ook zeker tegenslagen komen. Het is juist de kunst om dan door te zetten, hopelijk doet je vriend dat ook.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:28

Het gaat in ieder geval al een stuk beter van tot de beginpost en nu.

Jammer inderdaad dat hij er geen hulp bij zoekt, maar dit hoeft niet te betekenen dat hij het niet wil.
Misschien schaamt hij zich? Ook door/voor zijn schulden misschien.

Ik ben zelf ook van het eerst zien dan geloven-verhaal.

Toen ik de OP las, vond ik het knap dat je zelfs nog maar bij hem durft te zijn.. Geen id, geen vast werk, verslaving, schulden.. Pfoeh, ik zou het op een rennen hebben gezet.
Gelukkig is de id kaart nu aangevraagd en worden ook de schulden op de kaart gezet. Knap hoor!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:41

Hoe gaat het nu?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:20

kohtje schreef:
Hoe gaat het nu?

lang niks gehoord???

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:26

Goof schreef:
Logisch toch dat er loonbeslag wordt gelegd, vind ik niet meer dan normaal. Hij heeft zelf zijn schulden zo ver laten komen.
Hij zal er toch niet zijn leven lang voor weg kunnen blijven rennen.

Weet je, ik zit zelf ook achter iemand aan die nog flinke schulden bij mij heeft en door mensen als jouw vriend ben ik de dupe en heb ik problemen.

Schop onder zijn kont, naaar de politie, ziekenfonds aanvragen en een baan zoeken.
En helaas.... zitten op de blaren!

hier ben ik het mee eens je vriend heeft hier zelf schuld aan hoe hard het ook klinkt.
ook jij bent hier de dupe van en hij zal echt op zijn blaren moeten gaan zitten.
en die blaren zullen pijnlijk zijn. en het zal heel lang duren voordat zijn schuld is afgelost,
dus als ik jou was zou ik in elk geval niet trouwen of iets in die richting want dan draai jij er ook voor op
mog je die plannen hebben :o ;)

en wat ik me dus ook bedenk wat moet je met zo`n kerel
ik heb een ex die ook schulden had en veel en drugs gebruikte en daar heb ik snel afscheid van genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:46

Altijd nuttig, orakelen tegen iemand die hier al een half jaar niet is geweest... ;)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:34

Hihihi............