Jullie mening: Liter sterke drank 1 avond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:52

Hij heeft het er ook wel eens met zijn ouders over gehad, die vinden ook dat ik overdrijf. Wat mij het meest heeft gekwetst, is dat hij het wél kon begrijpen als zijn moeder zich zorgen zou maken, maar van mijn kant vond hij dat heel 'anders' (overdreven dus).
Notabene een psycholoog heeft ooit tegen hem gezegd dat hij op zijn leeftijd zelf wel kon bepalen hoeveel hij kon hebben. Met dat argument kwam hij toen ook. Kortom: ík zit fout.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:00

@lovelanga & Peanutbutter:
Heb je ooit 50/50 Beerenburg-cola geproefd? Ik drink het dan puur of met 7-up of dubbelfriss, maar 50/50 is echt niet te zuipen, behalve als je dronken bent en niet meer weet wat je drinkt.
Dit denk niet alleen ik, maar ook al mijn vroegere medestudenten (studeerde in Leeuwarden, dus Beerenburg all over the place en we dronken het ook vrijwel allemaal ;))

Edit: En inderdaad wat verootjoo zegt, BB wordt in kleine borrelglaasjes geschonken (gaan er niet meer dan 4 in een normaal bierglas? Ik drink alleen Amsterdammers of flesjes met bier dus ik zou het niet weten) en dus is het meer dan men denkt.

Edit2:Ik heb het even uitgerekend. 1liter=1000ml, er gaat 50ml in een borrelglas, dus er gaan 20borrelglaasjes (!) in een liter. Dus in normale verhoudingen zou iemand dus 20 mixglazen drinken. Kan iemand 20 glazen bier op? Dat is namelijk net zoveel!
TS: Dit is niet per se voor jou bedoelt, maar meer voor de mensen in dit topic die een liter BB of andere sterke drank normaal vinden. Na deze berekening kan je dus zien dat een liter bb in verhouding staat tot 20 stapelglazen bier, of 16 amsterdammers.

Everytime

Re: Jullie mening: Liter sterke drank 1 avond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:18

20 glazen bier is hier heel normaal met stappen hoor := 20 flesjes zelfs. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:47

Everytime schreef:

dat het normaal is, wil niet zeggen dat het niet schadelijk is. ;) Bovendien doet een mixdrankje meer met je dan bier, maar volgens mij (ik igg) wordt je van mixjes wel sneller dronken. Maar het is allebei even slecht. En dat half NL (studenten) wel zoveel drinkt, heb ik weinig boodschap aan. Er zijn ook zoveel mensen die elke week een xtcpilletje nemen, en je vertellen dat het goed voor je is :') Tja...

Ilzas schreef:
Afgezien van normen als "je sociale leven in de weg staan", zijn er ook gewoon absolute normen voor. Ik meen uit mijn hoofd twee a drie per dag en elke dag. Ik was er op aan het googlen. Link: http://www.alcoholdebaas.nl/Stoppen,-mi ... veel-.aspx. Het zijn er dus voor mannen maximaal 15 standaardglazen per week.

En inderdaad: drank maakt meer kapot dan je lief is, heb het helaas van vele kanten mogen aanschouwen.

Klopt, maar het hóeft niet per se dat je met 15 glazen per week een alcoholist bent. Het is niet goed voor je, maar verslaafd hoef je niet te zijn als je er zoveel drinkt. Iemand kan met 1 glaasje per dag ook afhankelijk zijn van alcohol, maar daar zal geen haan naar kraaien. Het is slecht om zoveel te drinken, maar pas als het je sociale leven gaat beïnvloeden, of je relationele sfeer wordt alcoholverslaving een groot probleem. Dat is wat ik bedoelde te zeggen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:49

Princesspres schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik dronk regelmatig 2 á 3 l jenever/baileys/oid op een avond. :o
Ben ik inmiddels al een hele tijd mee gestopt en was ook niet wekelijks, eerder om de maand ofzo.
Had er ook nooit last van, geen kater, weinig kotsen, werd niet irritant oid.

Maar als jij je zorgen maakt om het drinkgedrag van diegene, zou ik dat toch gaan bespreken, ook al vind hij(?) dat niet leuk.
En dan niet gaan betuttelen, maar gewoon op een volwassen manier met elkaar in gesprek.

lijkt me een beetje veel? :Y) 3 liter pure jenever op een avondje en geen kater/minimaal doodziek zijn geloof ik niet zo in....
zelfs een aardige alcoholist zou daar enigzins moeite mee hebben om dat probleemloos weg te werken

Mja, mij lukte dat dus wel, kotste hooguit 1x tussendoor dan, maar kon daarna gewoon weer alles drinken wat ik wou. :j
Blijkbaar ben ik niet zo gevoelig voor katers ed, heb ze nl nog nooit gehad.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:07

verootjoo schreef:
wilde net zeggen... dat is echt onmogelijk. Of je bent de hele avond aan het kotsen geweest en weer opnieuw begonnen. Op z'n minst zou je daar een coma aan overhouden...

Nope, hooguit 1x tussendoor kotsen en dan vrolijk weer verder gaan. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:10

phormicola schreef:
Ja of je moet echt 400 kilo wegen :=

Ben mss wel te zwaar, maar de 400kg haal ik echt bij lange na niet hoor. :')
En deed dit ook niet wekelijks oid, eerder om de maand, maar ook toen ik het 1x per jaar deed nergens last van.
Mits ik het bij 1 soort drank hield dan, ging ik er wat anders bij drinken, al was het maar een paar slokken, dan lag ik binnen no-time k.o.
Maar zoals ik in m'n 1e post al zei, is dat alweer even geleden en drink ik nu zelden meer, geloof dat de laatste keer met pasen was, 2 rosébiertjes.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:15

lor1_1984 schreef:
verootjoo schreef:
wilde net zeggen... dat is echt onmogelijk. Of je bent de hele avond aan het kotsen geweest en weer opnieuw begonnen. Op z'n minst zou je daar een coma aan overhouden...

Nope, hooguit 1x tussendoor kotsen en dan vrolijk weer verder gaan. :j

:')

Jij liever dan ik %)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:53

@ TS: Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Helemaal als het je vriend is.

Ik vind het moeilijk dat hij niet met je wil praten. Juist omdat je zegt dat jullie al twee jaar een relatie hebben en dit niet te bespreken is. Mij lijkt het belangrijk dat hij inziet dat jij je alleen maar zorgen maakt. Niet om hem te 'pesten', maar omdat het niet gezond is wat hij doet.

Misschien kan je het opschrijven? Mensen kunnen het dan rustig doorlezen en soms komt dat beter over.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:45

Everytime schreef:

Hier is dat ook normaal. Ik woon in het comazuipende gebied wat West-Friesland heet (Noord-Holland, tussen Hoorn, Enkhuizen en Alkmaar). Maar als je ziet hoeveel mensen er op de Spoedeisende Hulp belanden, elk weekend weer in Hoorn, zou ik toch echt gaan denken dat het niet zo heel erg goed voor je kan zijn.. ;)

Ja, en 15 glazen bier gaan er bij mij ook zeer gemakkelijk in, meer misschien ook nog meer (ik stop altijd met tellen bij zes, dan weet ik het niet meer. Best slecht als je het nu zo leest := Vooral in dit topic) en ik weet dat het niet goed voor je is, maar ik kan ook gerust de bob zijn tijdens carnaval. Vind dat geen probleem. IK wil er heen, ben de enige met én een rijbewijs, én een auto, dus ja, dan doe ik dat maar. En ik heb er echt niet minder lol om. Ik kan dus ook prima een avondje zonder.

Ik weet niet meer wie het zei, maar er zei iemand dat je van sterke drank sneller dronken wordt. Ik ervaar dat ook, maar komt meer denk ik omdat je een shotje of een puur glas (zoals ik met Beerenburg) sneller leegdrinkt dan een glas bier, omdat de hoeveelheid minder is. En dus haal je sneller een nieuw glas. Daarbij is een mixje af en toe net limonade dus dat drink je ook sneller dan bier.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:18