odetteke schreef:Anderzijds hoor ik juist heel vaak dat een onzekere moeder (en elke moeder is met haar eerste kind onzeker) aan het twijfelen wordt gebracht door de omgeving die aan raad voor de fles te kiezen, want borstvoeding is zo'n gedoe. Vervolgens kloven doordat er niet goed geleerd wordt hoe een kind precies aan moet happen. Ziekenhuis personeel dat de eerste dagen vrolijk 's nachts een fles gaat geven zodat de zuigreflex in de war raakt en de bv niet goed op gang komt. En als het consternatiebureau daarnaast ook nog eens onzinadviezen gaat geven (nee er moet minstens zoveel uur tussen de voedingen zitten, vaker mag niet want dan creëer je een huilbaby. De baby groeit niet zo hard meer, ga maar beginnen met fruithap want hij is toch al 4 maanden. Je kindje groeit en eet niet volgens het schema...nee, duh, dat is een flesvoedingsschema) dan kan ik me voorstellen dat je daarvan in een depressie schiet en opgeeft. Dat is absoluut geen fout van de moeder, dat is een fout van hoe alle zorg georganiseerd is.
Echt précies zoals het gaat... HELAAS.
Ik ben iemand die nergens naar luisterd en alles zelf uit zoekt in boeken en op internet.
Niet iedere moeder doet dat, en dan ben je erg vatbaar voor dit soort dingen.