Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:01

BraveSpots schreef:
Lindy1982 schreef:
Klopt omdat het op mij werd gericht terwijl dat niet mijn intensie was..
Heb zelf ook een topic van mijn overleden paard..
alleen zou bijv mijn hypotheek gegeven oid niet op het internet zetten dat gaat mij echt veelste ver..
Net als over iemand anders kletsen of zwart maken..
Dat gaat mij te ver..
Ikzie mijn paard niet als een intens prive leven ..
Bedoel geld zorgen oid zou in mijn beleving tussen 4 muren horen en bij de bank ..
maar er zijn ook mensen die er anders over denken..

Ben dan gewoon benieuwd hoezo ze dat wel op het i-net gooien etc

Jij vind dat tever gaan, een ander niet. Wat heeft dat nu met aandacht willen te maken?

Het gaat over grenzen van je privéleven. Alleen heeft iedereen andere grenzen en ben jij niet degene die hoort te oordelen waar die precies liggen.

juist dat is hetzelfde als dat je mensen hebt die altijd hun ramen open hebben (geen gordijnen of iets) zowel overdag ALS in de avond (en in de avond met licht aan zie je nu eenmaal alles) je hebt ook mensen die een open tuin hebben, een ander heeft hem liever afgesloten zodat niet alles zichtbaar is voor voorbijgangers...

tis maar net wat je prettig vind ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:04

Wen_en_Jelle schreef:
rocymax schreef:
Nee, geldgegevens, ruzie, familiegeheimen zou ik niet op internet zetten. Maar onze belevingswereld is toch iets anders, ik zie een paard en hond nl wel als intens priveleven, en misschien ligt daar wel juist het verschilletje in benaderen :)
Oh mensen, Ik wil wel nog even openlijk mijn excuus aan Lindy aanbieden,want wat ik schreef was iig echt niet persoonlijk bedoeld of een aanval, ben een beetje emotioneel :+ Sorry Lindy

Tendance, ik wist helemaal niet dat sommige dingen wettelijk helemaal niet op internet mogen staan. :o? Wat voor dingen zijn dat dan?

Ik denk ook dat Lindy een beetje bedoelt dat het verlies van een dier of bv familielid natuurlijk wel onderdeel uitmaakt van je priveleven en dat dat ook heel je leven op zijn kop zet, maar als bijvoorbeeld iemand op zoek is naar werk en een werkgever trekt die persoon na en vindt dat op internet, dan is dat niet 'schadelijk'.
Dat kan wel als daar zou staan dat je zware psychische problemen hebt of geldproblemen oid.
Dat bedoelt ze denk ik met de term intens priveleven :)

Ja , ik snap het , ik denk dat ik iets te snel gelezen heb en omdat ik een beetje emo ben mezelf aangesproken voelde. :) Gewoon verkeerd begrepen :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:08

Mensen vinden vaak van nature iets vreemd als anderen het anders doen als zij.
Sommige mensen hebben altijd een noodpakket (water kaarsen enz) in huis deze mensen vinden het raar dat anderen dat niet hebben en mensen die het niet hebben vinden het raar dat anderen wel zo'n pakket in huis hebben.
Maar omdat anderen iets anders doen is het niet meteen raar.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:16

zonnebloem18 schreef:
Mensen vinden vaak van nature iets vreemd als anderen het anders doen als zij.
Sommige mensen hebben altijd een noodpakket (water kaarsen enz) in huis deze mensen vinden het raar dat anderen dat niet hebben en mensen die het niet hebben vinden het raar dat anderen wel zo'n pakket in huis hebben.
Maar omdat anderen iets anders doen is het niet meteen raar.

Dat is gewoon het verschil tussen normen en waarden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:06

rocymax schreef:
Nee, geldgegevens, ruzie, familiegeheimen zou ik niet op internet zetten. Maar onze belevingswereld is toch iets anders, ik zie een paard en hond nl wel als intens priveleven, en misschien ligt daar wel juist het verschilletje in benaderen :)
Oh mensen, Ik wil wel nog even openlijk mijn excuus aan Lindy aanbieden,want wat ik schreef was iig echt niet persoonlijk bedoeld of een aanval, ben een beetje emotioneel :+ Sorry Lindy

Tendance, ik wist helemaal niet dat sommige dingen wettelijk helemaal niet op internet mogen staan. :o? Wat voor dingen zijn dat dan?

Dingen waaruit smaad blijkt.

Voorbeeld: Je hebt met iemand een bedrijf en krijgt daar ruzie mee. Jullie gaan uit elkaar en jij gaat dat verhaal op internet zetten, maar dat niet alleen, je verteld er ook nog even bij, dat diegene geld heeft meegenomen uit het bedrijf, of mensen heeft opgelicht, terwijl het niet zo is.
Dat is smaad en daar kan iemand je voor aanklagen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:32

Eigenlijk is dit toch niks nieuws onder de zon. Als je in een klein dorpje woonde vroeger (of nu nog eigenlijk) dan gaan de roddels ook overal rond. Mensen hebben nu eenmaal behoefte om dingen met anderen te delen en zijn sociale wezens. Je vertelde je verhaal in vertrouwen aan de buurvrouw en na 2 dagen weet de slager het ook, bij wijze van. En iedereen heeft daar weer zijn mening over.

Het geven van aandacht en krijgen van aandacht zijn twee eigenschappen die vanaf de geboorte aan al aanwezig zijn en gewoon heel menselijk.

Wat wel zo is, is dat door het internet nieuws gewoon veel sneller rondgaat, en de anonimiteit vaak toch al minder is dan dat mensen denken. Evenals het gebruik van een mobieltje, klantenkaarten e.d. er wordt overal informatie verzameld, en ik denk dat veel mensen daar toch niet zo bij stilstaan.

Maar de kern van het verhaal, aandacht vragen hoort gewoon bij de mens en gelukkig kun je dan altijd zelf weer kiezen of je er aandacht aan besteedt! :D

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:45

ik erbaas mij soms ook over de meest vreemde intieme dingen die mensen op internet zetten en ik vind het belachelijk. had zelfs iemand in mijn hyves staan die tot op de cent precies opschreef wat zijn salaris was, hoe hoog zijn rekeningen waren en alles met een rekensom erbij dat hij nog net een ipad kon kopen als hij geen boodschappen zou doen echt absurd gewoon

dejavu

Re: Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:00

Ik begrijp niet dat uitgerekend jij dit vindt.

Met alle respect, maar volgens mij was jij het die een foto van zichzelf op 'MW Kleine borsten' postte van je blote borsten. Over je hele hebben en houden op internet gooien gesproken...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:15

Tsja ik denk dat mensen (net als ik soms) hun verhaal kwijt willen bij een onbekende, gewoon iemand die je niet kent en dat het oplucht.

Toch even een persoonlijke opmerking hoor TS, hoe wil je het dan noemen toen jij alles rondom je bevalling en de maanden erna deelde op bokt? Ik heb het met plezier gelezen daar niet van, maar dat vind ik toch even wat intenser dan een probleem oid

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 19:15

How, ik geef hier verder gen mening oid. Ik sta ook in een boek met mijn bevalling.. Mar elr
Zijn grenzen. Zoals bijv. Je hypotheek oid. Er sttat nergens dat ik geen hyves heb of dat ik nooit wat op het internet zet.. Ik vraag alleen een mening.. Of hoe jullie er over denken.. En mijn lichaam vind ik persoonlijk geen prive gezien ik in het verleden modellen werk heb gedaan en dat mij dus niet boeit..Op het strand lig ik ook gewoon toples..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:39

Nee ik bedoelde het ook niet als aanval hoor! Sorry als ik het zo over liet komen :o maar ik wilde even weten waar het verschil voor jou lag :) Maar ik snap wat je bedoeld nu :) Dank je voor de uitleg

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:40

ik zet er ook van alles op hoor, maar niet perse een roep om aandacht hoor!

Het is meer om ervaringen uit te delen met andere mensen..
en informatie te verzamelen!

ITP of HAW vind ik wel leuk om te kijken wat mensen van ons vinden, en ik ben blij met mijn paard!

verder ben ik me er helemaal van bewust dat ik meelezers heb hoor, maakt me niks uit, heb juist niks te verbergen! :D
Als ze me niet accepteren, hebben diegenen pech!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:44

En dat vind ik dan zelf net iets weer wat ik niet begrijp, blote borsten op bokt zetten met of ze te klein zijn. Jij hebt daar echter geen problemen mee. Ik zou het nooit doen. Het is voor iedereen hartstikke verschillend, wat wel en niet kan qua delen. Sommigen gooien er alles uit, die hebben niet veel moeite met privé of moeten het echt even hard kwijt. Anderen laten niets los over hun leven. Het is maar waar je je prettig bij voelt toch en wat je normen en waarden zijn. Als de anderen denken van "Dat wil ik niet lezen of zien." Dan kan er altijd weg geklikt worden. Je hoeft niet perse aandacht te geven aan alles wat op internet voorbij komt.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:50

helemaal mee eens!
ik zou ook niet zo snel foto's van mezelf laten zien zoals TS doet (lelijk vind ik ze niet hoor) maar daar houd ik dan weer niet van!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:03

ElineS schreef:
En dat vind ik dan zelf net iets weer wat ik niet begrijp, blote borsten op bokt zetten met of ze te klein zijn. Jij hebt daar echter geen problemen mee. Ik zou het nooit doen. Het is voor iedereen hartstikke verschillend, wat wel en niet kan qua delen. Sommigen gooien er alles uit, die hebben niet veel moeite met privé of moeten het echt even hard kwijt. Anderen laten niets los over hun leven. Het is maar waar je je prettig bij voelt toch en wat je normen en waarden zijn. Als de anderen denken van "Dat wil ik niet lezen of zien." Dan kan er altijd weg geklikt worden. Je hoeft niet perse aandacht te geven aan alles wat op internet voorbij komt.

Er staan hier op bokt geen foto,s van mij met blote borsten. Dit is ruim een jaar terug en meen dat dat via pb is gegaan om het verschil te laten zien wat een zwangerschap kan doen met je lichaam en dus niet gewoon een blote borsten foto..
Ben tijdens mijn zwangerschap 6 kg aangekomen en na mijn bevalling 12 kg afgevallen en dat op een gewichtje van 53 kg is dat niet best.. En ben toen an een volle c naar een hele kleine a gegaan..
Er zit dus wel een heel verhaal achter en heb niet zomaar lukraak ergens foto's van mij geplaatst in het openbaar wat nu wel word gedaan alsof ik dat doe

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:18

Ik ben over het algemeen een vrij open boek.
Maar over mijn financieen ga ik niet openlijk op internet praten.
Wel over mijn gezondheid bijvoorbeeld.
Je zoekt vaak toch lotgenoten en gezien je als je chronisch ziek bent veel"vrienden" kwijt raakt en zelf veel aan huis gekluistert zit wil je toch je verhaal wel eens kwijt.
Dus daarom wil ik een deel van mijn leven wel eens op internet gooien.
Ik vind de topic titel een beetje negatief en dan hoofdzakelijk door dat laatste woord en die dikke uitroep tekens erachter.
vergeet niet dat dit medium voor veel mensen een stukje sociaal leven biedt wat vaak irl weg kan vallen door omstandigheden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:21

De titel niet te serieus nemen.. Haha
Ben gewoon benieuwd hoe andeten er over nken en vind het leuk om te zien hoe alle meningen verdeeld zijn en hoe iedereen er verschilend over denkt...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:24

Ts, ze staan wel gewoon online. Maakt mij verder niet uit, hoor, maar zelf geef je dus ook een hoop bloot. :+ Dat voor jou dat héél iets anders is dan over je psyche bijvoorbeeld praten, kan wel zo zijn, maar zo zullen er ook mensen zijn die zich over jouw posts verwonderen. Voor iedereen ligt dat blijkbaar anders, de een vindt dit te ver gaan en jij (zo blijkt) verhalen over je psyche en financiële zaken.

Ik Pb je de link wel even met de borstenpost. :P

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:25

Sommige dingen zouden je in de toekomst tegen kunnen werken. Dat is voor iedereen anders. Maar als je goed nadenkt over wat andere mensen wel of niet zouden mogen weten, is er geen probleem.

Ik vind verder dat de TSer soms wordt aangevallen. Ze vraagt om jullie mening. Sommige dingen in de OP worden te letterlijk genomen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:31

justdiesel schreef:
Ik ben 1 van zo'n mensen die een depressie op Bokt pleurt...
Nee ik wil geen aandacht, nee ik zit niet te liegen, ik schrijf alleen wat ik kwijt wil en ook tegen jantje of pietje zou vertellen....Alleen zitten jantje en pietje er niet altijd op te wachten dat ik mijn verhaal tegen ze doe dus zoek ik lotgenoten op het internet...
Gewoon om van me af te schrijven omdat dat oplucht, ik weet dat er mensen mee lezen die mij kennen maar dat vind ik geen probleem. Juist omdat ik alleen dingen schrijf die voor mijn part de hele wereld mag lezen, dingen waar niemand iets mee te maken heeft die schrijf ik niet op.
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik zelf nog niks had ik ook zoiets had van mens stel je niet aan, nu is dat wel anders....

Zo gaat het altijd, Diesel.
Daarom vind ik de uitdrukking "zeg nooit nooit" een hele goede.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:35

Heb de link net gekregen.. Bijna allemasl zwangerschaps foto's met bh aan.. Niets schokkends en niet veel vlees haha.. En 1 foto van eem fotoshoot die hier ook gewoon in de woonkamer hangt.. Ben dus gewoon trost op die foto :p. Kon me. Ook al niet voorstellen dat ik plat naskt foto's had geplaatst. Soory zit op ipad en tikt erg beroerd

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:44

Ts heeft zelf over haar borsten geschreven op het internet en foto's per pb rondgestuurd?
Dan begrijp ik werkelijk niets van dit topic.

Wie kaatst kan de bal verwachten. Dat heeft niets te maken met aanvallen, wel met aanspreken op.
Laatst bijgewerkt door Boras op 28-05-11 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:47

Lindy1982 schreef:
Heb de link net gekregen.. Bijna allemasl zwangerschaps foto's met bh aan.. Niets schokkends en niet veel vlees haha.. En 1 foto van eem fotoshoot die hier ook gewoon in de woonkamer hangt.. Ben dus gewoon trost op die foto :p. Kon me. Ook al niet voorstellen dat ik plat naskt foto's had geplaatst. Soory zit op ipad en tikt erg beroerd

Daarmee geef je jouw grenzen aan. Een ander hanteert andere grenzen, vindt onderwerpen misschien minder snel een taboe. Kwestie van wederzijds respect.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:49

Lees aub de opening. Het gaat niet om mij.. Maar ben benieuwd naar hoe mrnsen er tegen over staan.. Internet en prive..
Het heeft helemaal niets met mij te maken..

Overdrijven is ook een vak met heb over borsten geschreven.. Lekkerkinderachtige opmerking...
En nee heb geen foto's rond gestuurd. Wel aan 1 iemand omdat mijn lichaam een oneijze klap heeft gehad van mijn zwangerschap wat veel medische met mijn lichaam heeft gedaan waar ik nu 3 jaar later nog steeds last van heb..

Dus niet zo plat door de bocht.. Er zit een heel verhaal achter en niet zomaar even hup foto's plaatsen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:50

En heb nergens geen respect voor iemand hier in het topic als je niet leest reageer dan niet