Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:19

phormicola schreef:
Wat gebeurd er als jullie een tijdje heel weinig eten? (stofwisseling vertraagd met als gevolg dat de meeste mensen aankomen)
Ik zie idd dat jullie al behoorlijk wat eten. Jeetje zeg, lijkt mij echt heel erg lastig :(:)

Ik heb zelf nu een normaal gewicht, maar ik ben juist heel vaak te dik geweest. Ik vind het interessant om met jullie mee te puzzelen, als het mag :)

Val niet meteen heel erg veel af, tenminste voorheen niet, maar erna aankomen ook niet.
Als ik er weer gewoon 8 kilo aan heb zitten, en dus op mijn oude gewicht zit vind ik het wel weer best. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:24

Als ik minder eet, valt m'n buik helemaal in, m'n gezicht ook.
Daarna komt t er weer lastig bij.
Ik heb trouwens nooit zoveel gegeten als sommigen hier beschrijven.
Ik kan wel merken dat ik een snelle spijsvertering heb.
Als ik 's avonds (te) veel gegeten heb, heb ik na zo'n 2 uur een soort hongerklap.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:39

mika11 schreef:
Als ik minder eet, valt m'n buik helemaal in, m'n gezicht ook.
Daarna komt t er weer lastig bij.
Ik heb trouwens nooit zoveel gegeten als sommigen hier beschrijven.
Ik kan wel merken dat ik een snelle spijsvertering heb.
Als ik 's avonds (te) veel gegeten heb, heb ik na zo'n 2 uur een soort hongerklap.

Dat gebeurd bij iedereen denk ik wel hoor :) Hoe meer je eet, hoe sneller je weer honger krijgt.
Het hangt er ook een beetje af wat je eet op zo'n moment. Als ik ei en avocado eet 's ochtends, dan heb ik pas om 20:00 weer honger. Zou ik daar twee broodjes bij doen, dan zou ik na een uur al weer rammelen.
Ik heb gemerkt dat koolhydraten echt voor honger zorgen, maar naar wat ik zie eten jullie dat al heel erg veel. Het lijkt me ook geen oplossing om nog meer te gaan eten.

Hoe zit het met beweging? Doen jullie krachttraining erbij? Spieren wegen natuurlijk zwaarder dan vet. Nadeel is wel da je met meer spieren nog meer energie verbruikt :') en natuurlijk wil je er niet als een vrouwelijke Schwarzenegger bij lopen :P

gohya

Re: Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:44

Ik doe als sport voetballen,als ik daarmee zou stoppen kom ik wel weer wat aan.
Maar ik kan er niet mee stoppen vanwege mijn artrose.
Als ik wat aankom zie je dat direct aan mijn buik,das het enige wat dikker word.En daar baal ik van.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:53

Ik weet niet meer wat ik at op het moment dat ik echt probeerde aan te komen.
In ieder geval drie maaltijden en flink wat tussendoortjes (fruit of ontbijtkoek).
Laatste maanden at ik 's ochtends een of twee boterhammen met chocopasta, 's middags twee of drie boterhammen met beleg of wederom chocopasta, 's avonds gewoon warm avondeten (aardappel/rijst/pasta). En tussendoor nog fruit, koekjes en soms zakje chips of bakje vla met fruit erin :9

Ik kan na mijn avondeten gerust nog ijs eten of fruit. Zolang ik hartig en zoet afwissel, kan ik elk uur wel wat eten :=
Ik kan trouwens echt niet slapen op een lege maag, dus ik eet soms door tot een uur/half uur voordat ik ga slapen.
Afgelopen jaren heb ik niet gesport (sporadisch een keer op het paard), maar ben nu begonnen met 2 x in de week een uurtje (pole-fitness).

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:59

TS, heb precies hetzelfde als jou! En afgelopen weken val ik weer wat vaker flauw, heb ik al jaren last van. Deze dokter geeft ook aan dat mijn BMI veel te laag is en of dat ik een eetprobleem had, nou nee meneer, ik ben véél te gek op eten om het te laten, maar ik moet 6 kleine porties op een dag eten, puur omdat ik geen grote porties kán eten.

Ik ben 20 jaar, 1.57 en weeg nu 46 kilo. Terwijl je het aan mijn lichaam opzich niet ziet. Voor mijn lengte kloppen mijn maten verder weer wel. Ik probeer naar de 50 te gaan. 2 jaar terug zat ik aan de 50, tot dat ik flink ziek werd, toen is dat weer gedaald naar 44, en zit nu vrij stabiel op de 46/47.

Ook ik kan zo de hele dag door eten en voor ik ga slapen eet ik altijd nog wat, zelfde als URselin, omdat ik anders niet kan slapen!

Ga dit topic even meevolgen!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:10

wat herken ik me verschrikkelijk in de verhalen hier zeg!
ik sport niet veel, eet heel de dag door.. aankomen ho maar.. ;(
na een week ziek zijn en weinig eten ben ik meteen een aantal kilo's kwijt, die er niet meer aan te krijgen zijn..

inmiddels ben 1.73 meter en zit ik rond de 53 kilo..

mensen willen altijd ruilen met me, tot ik vertel dat mijn benen te dun zijn voor normale broeken en je op dure merkbroeken uitkomt. wordt anorexia naar me geroepen.. :+

nou ik kan verzekeren dat ik geen anorexia heb!
ontbijt met minimaal 2 of 3 boterhammen, tussendoor een koek, tussen de middag 2 of 3 boterhammen, dan weer schaaltje vla of iets, meestal nog wel iets, in de avond gewoon fatsoenlijke maaltijd. later in de avond meestal ook nog wel iets, en uiteindelijk heb ik weer zo een honger dat ik brood pak :Y)

vind inderdaad dat het altijd om afvallen gaat, en dat is ook een groot probleem, maar te dun zijn is ook niet alles :n

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:18

Heb nu niet zoveel tijd om het hel topic te lezen ...
Heb je er weleens aan gedacht om 2 eiwitshakes (wel die met koolhydraten en kort en langwerkende eiwitten) per dag te drinken naast je gewone voeding? Het helpt om je spieren op te bouwen(neem aan dat je wel groter wilt worden maar niet per se vetter) en te zorgen dat als je een keer wat minder eet dat je niet /minder afvalt.. Vooral als je je zo nu en dan zo slap voelt geeft dat een extra boost.!
Ik kom gauw terug om het topic verder door te lezen..

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:36

Even kort een stipje, vanavond even reageren :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:02

mika11 schreef:
Snadrem:
Echt gezond ziet jouw menu er niet uit :)
Eet je dat nu nog altijd of is dat van 2 a 3 jaar geleden?

Dat is van 2 of 3 jaar geleden. Ik eet nu wel wat gezonder :') Al blijft mijn voorkeur wel uitgaan naar ongezond eten, slecht genoeg. Dat compenseer ik meestal door tussendoor dan eens wat gezonds te pakken en er met het avondeten ook wat op te letten (tomaatje of komkommer er bij, etc.)

Het fijne is, nu ik op een normaal gewicht zit voor mijn lengte, dat ik ook niet meer zoveel hoef te eten. Het is niet erg als ik geen tussendoortjes pak, want het is nu ook niet zo'n ramp als er weer een kilo minder aan zit. Ik circuleer nu een beetje tussen de 64 en de 70 kilo. Dat kan in korte tijd aardig wat verschillen.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:04

phormicola schreef:
Wat jullie nodig hebben zijn koolhydraten :j Vet eten betekend idd meer verbranding.
Dus veel pasta, brood, rijst, aardappelen, fruit etc.

Ook wil ik graag weten wat jullie dan zoal eten per dag. Maak eens een lijstje :) Vaak zie je dat dunne mensen toch systematisch minder eten dan dikke mensen. Dikke mensen dénken dat ze minder eten, maar ze eten voornamelijk kleine hapjes die je makkelijk weer vergeet. Dunne mensen doen dit over het algemeen niet :)

Ik ben benieuwd naar jullie lijstjes :j

Komt ie:
Gisteren
* 4 boterhammen, 2 met roomboter en hagelslag, 2x beenham met boter
* 12 bitterkoekjes,
* 2 diepe borden pasta met lekker veel roomsaus, hamblokjes, lente uitjes en champignons,
* 1 Cornetto Chocolade/Caramel
* 3 handjes dropjes
* 3 koppen koffie, 2 glazen rode wijn, 1 glas water en 1 beker Milk&Fruit
* 1 zak M&M's (blauw, gepofte rijst)
* 2 schaaltjes vers fruit (ananas, aardbei, appel, meloen en druif)
* stuk of 10 kaasblokjes (bij de wijn)
* 1 boterham met pindakaas
* 1 punt appeltaart
* halve zak naturel chips
* kom noodles met kip

Resultaat, 1.65m en 48 kg en maat 164 van de kinder Hennes of een XXS..

Ik graas.. Er gaat de gehele dag van alles in wat ik kan vinden, eet ik "normaal" dan val ik flauw.
Bloedsuikerspiegel is vrijwel altijd "nuchter" dus constant honger gevoel, rommelende buik en letterlijk misselijk van de honger.
Sporten elke dag is not done (elke dag uurtje paardrijden is dus geen optie), en moe. Vaak moe en futloos.

Fijn ook die zomer, "Kijk, dat meisje heeft anorexia.."
Thanks man :+ :D

101 onderzoeken (ziekenhuis, dietist, etc) leveren niets op behalve dat ik blijkbaar een mega-stofwisseling heb, het is gelijk weer weg.
Weekje flinke griep? 3 kilo lichter.. En krijg die er maar weer eens aan :+

En idd, na het avondeten heb ik na een half uur weer honger en sta ik brood te smeren, daarna wijntje bij de film, maar dan heb ik al weer trek dus chips, kaas, etc..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:11

ik weet niet of het hier al eens gezegd is, maar je kan eventueel wel krachttraining doen, dus om spier op te bouwen, spieren wegen meer als vet, geven een "mooier" resultaat ( als je niet doorslaagt dan hé ;) )
en als je dit wat langere tijd doet dan komt je conditie vanzelf mee op peil, alleen veel trager dan met cardio.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:15

Klopt, daarom ben ik ook zwaarder dan je zou verwachten, heb ook behoorlijke buikspieren etc. Maar ja, dan is de boel nog strakker en slanker :')

Ach weet je, het is ook zoals het is. Ik ben klein. Ik ben licht. En ik ben dun.
So be it. :)

Mag alleen niet naar buiten van mijn vriend(en) als het stormt maar vooruit :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:17

Gister.. :

5 boterhammen met dikke boter erop en melk hagelslag
2 glazen ijskoffie
Zakje naturel chips
Witte kitkat chunky
Pakje LU continu koekjes
Blikje cola
Halve reep chocolade
Aardappelen, sojahamburger en een paar stronkjes broccoli
Nog meer chips..
En tussendoor heel veel vitaminewater, cola etc.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:42

Wow jullie eten best veel,veel meer dan ik eet.
Maar ik krijg gewoon niet meer naar binnen,ik denk dat ik een super kleine maag heb.
Ze zeggen: van suiker word je dik.Was het maar zo,ik krijg kilo's suiker binnen,maar het zet nix aan.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:49

Leuk dit topic! Door een ziekte ben ik 10 kg afgevallen. Ik woog nooit al heel veel met mijn 18 jaar, 1.75 meter lang en 56 kg, maar het was wel gewoon een goed gewicht. Niet te mager en niet te zwaar. Een half jaar geleden woog ik dus zo'n 45 kg en ik kreeg allerlei opmerkingen 'Heb je anorexia? Eet je wel genoeg?' Het werd me bijna dagelijks gevraagd. Ik was ook gewoon echt te mager, dat zag ik zelf ook wel, maar het is ontzettend moeilijk om aan te komen. Maar daar weten jullie natuurlijk alles van :Y) Inmiddels weeg ik 50 kg. M'n arts vindt het nog steeds te licht en ik krijg nog steeds al die opmerkingen van mensen, maar het gaat gewoon niet sneller. Ik sta wel onder controle bij een diëtiste. Als het een paar dagen niet goed gaat, dan val ik gelijk weer een paar kilo af dus het schommelt nogal.

Die opmerkingen vind ik zelf wel heel raar. Ik ga toch ook niet tegen een wat dikker persoon zeggen 'Zou je die taart nou wel kopen, je bent al dik genoeg'. Dat zeg je toch ook niet? Waarom dan wel tegen dunne mensen?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:50

Alina schreef:
phormicola schreef:
Wat jullie nodig hebben zijn koolhydraten :j Vet eten betekend idd meer verbranding.
Dus veel pasta, brood, rijst, aardappelen, fruit etc.

Ook wil ik graag weten wat jullie dan zoal eten per dag. Maak eens een lijstje :) Vaak zie je dat dunne mensen toch systematisch minder eten dan dikke mensen. Dikke mensen dénken dat ze minder eten, maar ze eten voornamelijk kleine hapjes die je makkelijk weer vergeet. Dunne mensen doen dit over het algemeen niet :)

Ik ben benieuwd naar jullie lijstjes :j

Komt ie:
Gisteren
* 4 boterhammen, 2 met roomboter en hagelslag, 2x beenham met boter
* 12 bitterkoekjes,
* 2 diepe borden pasta met lekker veel roomsaus, hamblokjes, lente uitjes en champignons,
* 1 Cornetto Chocolade/Caramel
* 3 handjes dropjes
* 3 koppen koffie, 2 glazen rode wijn, 1 glas water en 1 beker Milk&Fruit
* 1 zak M&M's (blauw, gepofte rijst)
* 2 schaaltjes vers fruit (ananas, aardbei, appel, meloen en druif)
* stuk of 10 kaasblokjes (bij de wijn)
* 1 boterham met pindakaas
* 1 punt appeltaart
* halve zak naturel chips
* kom noodles met kip

Resultaat, 1.65m en 48 kg en maat 164 van de kinder Hennes of een XXS..

Ik graas.. Er gaat de gehele dag van alles in wat ik kan vinden, eet ik "normaal" dan val ik flauw.
Bloedsuikerspiegel is vrijwel altijd "nuchter" dus constant honger gevoel, rommelende buik en letterlijk misselijk van de honger.
Sporten elke dag is not done (elke dag uurtje paardrijden is dus geen optie), en moe. Vaak moe en futloos.

Fijn ook die zomer, "Kijk, dat meisje heeft anorexia.."
Thanks man :+ :D

101 onderzoeken (ziekenhuis, dietist, etc) leveren niets op behalve dat ik blijkbaar een mega-stofwisseling heb, het is gelijk weer weg.
Weekje flinke griep? 3 kilo lichter.. En krijg die er maar weer eens aan :+

En idd, na het avondeten heb ik na een half uur weer honger en sta ik brood te smeren, daarna wijntje bij de film, maar dan heb ik al weer trek dus chips, kaas, etc..

Who jij eet veel! :+ En dan nog niet aankomen. Dan heb je wel een extreem snelle stofwisseling ja.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:51

Ik ben (bijna) 36, 1m83 en weeg nu eindelijk 60 kilo. Zat daar altijd nog een kilo of drie onder.

Als je op google zoekt op "ik wil aankomen" krijg je veel sites met tips.
http://www.google.nl/search?q=ik+wil+aa ... =firefox-a

Rook je? Die drie kilo erbij is bij mij eraan gekomen toen ik stopte met roken en ik rookte zelfs maar 4 a 5 sigaretten per dag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:52

Ahhhhh een Topic waar ik mezelf ook kan toevoegen. 178 en 59 kilo.
Vroeger dachten mensen dat ik anorexia had...woog dan ook maar 54 kilo. Ik ben dus wel aan gekomen.... Maar daar heb ik 20 jaar over gedaan voor die 5 kilo.....
Ik heb alles om tot boven de 63 te komen opgegeven...ik ben lang en dun...tis niet anders.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:56

Oke mijn menu

Ochtend:
3x bruine boterham
4x glas water
Chocolademelk
mueslireep
2 stuks fruit
Koekjes/snoepjes

Middag:
4x bruine boterham
3x glas water
2x glas fris (dubbelfris, tintelfruit etc)
1 stuk fruit
snoepje/koekjes/pinda's tussen het werken door ;)

Avond:
een "normaal" bord eten. (bijv. 4 of 5 grote aardappels, met vlees, saus/jus en groente)
2x glas water
1x glas cola
Koekje bij de koffie
1x Koffie :P

Voordat ik ga slapen eet ik vaak nog:
2x bruine boterham met zalm/tonijn/makreel/krab
1x glas water

Als ik het zo neerzet lijkt het best veel :P

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:04

Hier nog een lotgenote!
Ik ben 22 jaar, 1m66 en 44kg.
Regelmatig krijg ik te horen "Jij mag wel wat meer eten" of "Dat koekje kan er echt nog wel bij", hoeveel keer ik dan denk "Je wilt niet weten wat ik vandaag al op heb :D ". En als je dan eens iets weigert omdat je echt geen honger hebt, krijg je onmiddelijk ongeruste blikken en uitgebreide gesprekken over ondergewicht. Die mensen hebben dan wel een probleem als ze horen dat ik voor diëtiste heb gestudeerd en er dus wel wat meer van afweet dan hun "vrouwen-boeken-tips" :p

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 17:40

Heeft er iemand hier dé tip of manier om ook écht snel wat meer gewicht te krijgen,dus dikker te worden?
Meer eten werkt niet,ik kan meer meer in me maag pompen dan erin past.
Sporten doe ik al,maar b.v. een voeding waar je echt snel dik van word.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:15

Meer dan je kan eten, kan ook niet :) Maar je kunt wel je maaltijd opsplitsen. Al sje bijv om het uur of om de 2 uur iets eet, ben me minder snel vol dan wanneer je diezelfde hoeveelheid in één keer opeet.

Moet van school toch al 7 dagen opschrijven wat ik precies eet en drink, dus hier komt mijn menu van giser:

1 broodje pindakaas + 1 kop warme chocolademelk
glas water en een koekje
stuk komkommer
1 glas chocolademelk en een koekje
1 broodje gebakken ei met uitjes
1 tosti hamkaas en een appel
1 kop thee
4 kleine crackers met smeerworst + 2 bekers limonade
rijst met gehakt en sperziebonenschotel
een koekje en een glas frisdrank
2 tosti hamkaas
1 glas limonade

Tips?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:45

IIk ga ook eens kijken wa tik op een dag eet. Begin morgen!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:56

Ik meld me! Ik ben 28, 1.66 en weeg zo'n 48 kilo. Ik eet als een bootwerker, maar aankomen gebeurt niet.
Zomaar een doordeweekse dag:
9 bruine boterhammen, waarvan 6 met vleeswaren en 3 met zoet
2,5 saucijzenbroodje
liga
appel
flink bord eten met aardappels, veel en groenten
paar handen chips
kitkat
veel thee
water
glas cola
warme chocomel

Goed, meestal zitten die saucijzenbroodjes er niet bij, maar volgens mij eet ik wel genoeg. Ik heb een zittend beroep en rijd zo'n 5 a 6 dagen in de week paard. Verder fiets ik zo'n 50km in de week.
Broeken kopen is een drama en shirtjes en blousjes begint ook al een probleem te worden. Maten zijn de afgelopen jaren alleen maar groter geworden. Zo heb ik een nog een shirtje in mijn kast liggen van Capsize in maat S, tegenwoordig valt hun XXS nog wat te groot.
Ook denken mensen vaak dat ik te weinig eet of zelfs een eetstoornis heb. Ik vind mijn lichaam prima, al zou wat aankomen wel praktisch zijn, puur vanwege het kopen van kleding. Paardrijbroeken koop ik altijd in een kindermaat (nog goedkoper ook :D ), maar ik ben nog geen nette broeken tegengekomen in maatje 164 - 170. Iemand daar nog goede tips voor?