Ingrijpen of niet mee bemoeien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:49

Het is dus helaas niet positief veranderd...... Wel super fijn dat ze bij jou terecht kunnen!

gohya

Re: Ingrijpen of niet mee bemoeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 13:39

Ik heb besloten me er niet meer mee te bemoeien.Moeder en zoon zijn weer terug bij vader in huis.
Dochter mocht niet terug komen,het was beter van niet had moeder gezegd!
Ik blijf dochter helpen,maar de rest zoekt het maar uit.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:45

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:58

Wat vervelend zeg! Zo'n herkenbaar patroon helaas....... (dat ze weer terug zijn gegaan bedoel ik... :P )
Gelukkig heeft de dochter jou!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:08

Kostolany schreef:
Lees dit eens en misschien kunnen zij jou helpen: http://www.stophuiselijkgeweld.nl/

Dank je voor de link,maar ik trek me helemaal terug van deze mensen.
Ik heb ooit eerder een melding gemaakt van kinder mishandeling en het enige wat ik te horen kreeg van die instantie was: kunt u niet even met die mensen gaan praten!
Ik stond perplex,daar zijn hun toch voor?
Het is écht waar,zo zei die man me dat,ik verzin er niets over.
Ik heb ze ook nooit meer gebelt.

@Kentaro
Ik vind het zó erg voor de dochter.ZIJ krijgt van alles de schuld!
Onbegrijpelijk hoe sommige ouders kúnnen zijn tegen hun kind.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:31

Gohya: Wat je zegt over kindermeldlijn herken ik wel hoor ooit ook eens gehad van regel het maar. Die instanties hebben nog wat te leren en worden waarschijnlijk zovaak met moeilijke dingen geconfronteerd dat ze afstompen inplaats van juist nog meer motivatie te krijgen;) Maar dacht hieraan kwa reclame wat ik ooit tegen gekomen was en of het werkt geen idee:) Geen ervaring mee.

EN groot gelijk dat je je terug trekt!! Je kan niet iedereen helpen, maar je probeerd het in de eerste instantie toch altijd. Mensen hebben ook een eigen mening waar dieren geen keuze krijgen;) Dus gewoon los laten. En begreep dat je dochterlief nog wel opvangt? En probeerd op weg te helpen! Hoop dat zij het uiteindelijk wel kan waarderen en is het niet nu is het ooit later wel:) Voor de dochter misschien niet onbelangerijk wel hulp te zoeken bij verwerking want het is hard en moeilijk vaak! Geeft het nu weinig probleem dan later wel!

Zat net trouwens op je site te kijken! Goed werk doe je! Als je ooit een probleem hebt dat je een paard niet ondergebracht krijgt en de nood wel hoog is mag dit altijd tijdelijk bij mij. Ik kan ze ophalen en voer enz is dan wel voor mijn kosten;).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:45

@Kostolany
Kijk je kan wel blijven helpen,maar als niemand luisterd en alles in de wind slaat,dan houd het voor mij ook op. Ik weet wel dat ik er niet meer kom daar,zeker zolang de dochter niet naar huis mag komen,zien ze mij daar niet.

Dank je,ik zal eraan denken als ik in nood zit met een paardje, omdat ik zeg maar vol zit.

Dochter heeft vanavond[alweer] een gesprek met beide ouders zucht.
Ik weet nu al waar dat op uitloopt.
Ik ga nu voor haar geschikte woonruimte zoeken,want de kamer waar ze nu zit kan ze niet koken en is nix voor haar.
Laatst bijgewerkt door gohya op 06-07-11 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:03

Gohya: Zo moet je het ook doen. Want je kan niet het leed van andere mensen allemaal aantrekken. Dan loopt je zelf straks nog over.

Al is het 3 jaar later altijd goed als je in nood zit;) En donatie ben ik nog aan het regelen of het lukt kan ik nog niet beloven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:06

Kostolany schreef:
Gohya: Zo moet je het ook doen. Want je kan niet het leed van andere mensen allemaal aantrekken. Dan loopt je zelf straks nog over.

Al is het 3 jaar later altijd goed als je in nood zit;) En donatie ben ik nog aan het regelen of het lukt kan ik nog niet beloven.

Klopt ik liep er zelf al mee over en moest ermee stoppen van me psychologe.
Het punt is,ik kan niet tegen onrecht en help iedereen dan.Ben vaak genoeg op me b*k gegaan hoor en toch blijf ik het doen.Nou ja dit meisje blijf ik wel helpen,die ouders niet meer.

Fijn dat je dat probeert! het zou de eerste donatie worden dan.
Mensen zit nog steeds in de crisis denk ik.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:10

Gohya: Oh zo ben ik ook. Als ik iemand denk op weg te kunnen helpen en ze willen(dat heb ik nu wel geleerd) probeer ik het toch en ook ik ben helaas vaak genoeg onderuit gegaan. En vond het verschrikkelijk dat het dan zo ging. Gevoelsmens hoor ik al:) ben ik ook. Vind het super dat je het meisje helpt al. en hoop ook dat ze goed terecht gaat komen!

Crisis is ook nog niet over merk ik..maar elk klein beetje wat wel kan moet je proberen als je maar zeker weet dat het goed terecht komt en jou doel lijkt me goed te zijn en zichbaar wat je doet met dat soort dingen:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:12

En dan zeg ik nog een keer, dat het meisje echt blij mag zijn dat ze jou heeft!!! Wat een verhaal zeg!
Kan me er gewoon geen voorstelling van maken.... En als ik het allemaal goed begrijp, mag ze juist blij zijn dat ze daar niet meer binnen mag! Als ze zo met dat arme kind omgaan, is ze nu veel beter af!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:32

Ze gaan ook op vakantie,vader zou in eerste instantie niet mee gaan [als dochter mee ging dan bleef hij thuis],toen moeder en zoon uit huis waren.
Nu zijn ze weer bij elkaar en mag dochter miss. wel me,maar dan zou ze wel normaal moeten doen.Ik zeg tegen haar:JIJ normaal doen?er is er maar 1 die normaal moet doen.
Ik zeg: ik zou niet eens meer mee willen op vakantie.Mja ze wil wel graag op vakantie en dat snap ik best.Ze heeft het hele jaar hard gewerkt en had zich verheugd op deze vakantie.
Zulke mensen kan je toch geen ouders meer noemen?ik snap dat echt niet.
Ze is nog jong en alles is nieuw voor haar,het alleen wonen,alles zelf regelen,zelf voor je eten zorgen enz.
Ze word vanuit het veilige wereldje zo ineens in het diepe gegooit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:44

Ik snap wel dat ze graag op vakantie wil, maar zou een jongeren reis dan niet véél beter voor haar zijn!?!
Dan zit ze daar straks alleen met die lui, heeft ze niet jou om op terug te vallen, en wie weet hoe ze haar dan weer de grond in trappen....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 10:48

Er is weer een hoop gebeurt,vandaar dat ik een update plaats.
Het is even goed gegaan,maar na een paar weken weer hetzelfde.
Dochter moest het huis uit,ze heeft een huisje gevonden en woont daar nu vanaf sept.
Moeder is met vader op vakantie geweest en daar begon het weer.Hij wilde niet dat dochter nog thuis kwam [op bezoek] of kwam eten,enz.enz.Moeder was het er niet mee eens,wat er verder gebeurt is weet ik niet en hoef ik niet te weten.Moeder heeft nu écht de knoop door gehakt,is bij dochter gaan wonen [tijdelijk] en broertje woont er nu ook tijdelijk.Het gaat heel erg slecht met het broertje,hij zal waarschijnlijk ergens anders gaan wonen [begeleiding].

Vader zit nu alleen in het huis,slikt veel slaap pillen,pijnstillers en drinkt.
Hij ziet gewoon niet dat hij hulp nodig heeft,vele familieleden en kennissen hebben het al gezegd,maar nee,hij heeft geen hulp nodig.Iedereen doet slecht tegen hem en is tegen hem zei die.

Nu belde hij me gister,ik zag het aan nr. melder dus nam niet op.Hij sprak me voicemail in,of ik boodschappen wilde halen voor hem, 2 liter jenever.
Ik heb niet gereageerd,ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Aan de ene kant heb ik medelijden met hem en wil hem helpen [niet met drank hoor],maar ik denk dat hij ook van mij nix aan neemt.

Ik sta tussen 2 vuren in,ik help moeder en dochter en kan dan toch niet ook vader helpen?
Maar ik ben bang dat het helemaal fout gaat aflopen met vader.
H.A. is op de hoogte maar kan ook niets doen als vader zelf niet geholpen wil worden.

Ik zit ermee dat hij me belde voor de boodschap,ik twijfel zo erg.
Kan ik nog iets doen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:53

Je moet jezelf gewoon goed afvragen of dat je hem WILT helpen of dat je je alleen maar verplicht voelt!?!
Als je wilt helpen, zie ik niet in waarom je niet beide partijen zou kunnen helpen!?
Als je je alleen maar verplicht voelt, zou ik het niet doen! Hoe moeilijk ook, ik zou dan wel de telefoon opnemen en ook aangeven dat wanneer hij weigerd geholpen (en dus niet alleen met boodschappen doen :P ) te willen worden, jij niets voor hem wilt betekenen. Dan is dat wel duidelijk.
Zolang iedereeen hem maar schoorvoetend te wille blijft, blijft hij er ook op zeker in hangen!
Vind het een ontzettend lastige situatie, maar wanneer iemand niet geholpen wil worden, is er werkelijk niets wat jij kunt doen!!!
Sterkte in het ieder geval!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:14

Met hem niet te helpen help je hem waarschijnlijk het meeste. Volgens mij moet hij gigantisch onderuit gaan voordat hij beseft dat hij degene is die moet veranderen.
Ik zou me er buiten houden als ik jou was en je aandacht richten op dochter en moeder en zoon. Maar ik kan je wel begrijpen dat het héél lastig is....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:23

Ik zou daar niet een op reageren en terugbellen en vermelden dat hij zelf maar boodschappen moet gaan doen.
Wel als advies geven 2 extra drankflessen te kopen en vooral nog wat extra pillen te slikken.

Je laat je toch niet manipuleren door zo'n vent. Denk dat je daar iets te groot voor bent.
Ik zou je aandacht idd richten op de moeder/zoonen dochter.

Succes.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 11:37

Kijk hij is psychisch niet in orde,dat staat vast!
En daarom beseft hij ook niet dat hij hulp nodig heeft.
Het gaat er mij om,straks doet hij zichzelf wat aan en dan zit ik ermee.Ik denk dat ik me dan heel erg schuldig ga voelen dat ik niets gedaan heb en hem links heb laten liggen.
Het is gewoon heel erg moeilijk.Ik kon áltijd heel goed opschieten met hem.
Pff lastig hoor.Snap niet dat een instantie hier niets mee doet.De H.A. is ook op de hoogte,dat die dan niet een instantie aanspreekt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:45

Je moet het aan de instanties overlaten dit is iets wat jij niet aankan.
en tuurlijk zal je je schuldig voelen maar je zal ook aan jezelf moeten denken hoor.
Hij doet het zichzelf aan en HIJ wil geen hulp.. nou prima zoek t uit hij heeft genoeg schade aangericht .. vind je niet

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:46

Houd heel goed in gedachten, dat werkelijk NIEMAND er iets aan kan doen wanneer iemand echt uit het leven wil stappen!!! Geloof me, ik heb het een paar keer van dichtbij meegemaakt, dus zeg het niet zomaar!
Hoe makkelijk het van hieruit ook zeggen is, dat moet je echt in je achterhoofd houden!!
(ik heb zelfs met de moeder van een vriend van m'n broer meegemaakt dat meerdere pogingen al waren mislukt. Haar man durfde haar geen moment alleen te laten. Toen hij een moment de huiskamer in liep, heeft zij zich in de keuken in een groot mes laten vallen........................ Ik bedoel hiermee te zeggen, dat wanneer iemand écht wil, het ook echt gebeurd!)
Dat van die instanties kan ik me ook zo druk over maken. Kan ook een paar gevallen opnoemen waarbij men hemel en aarde probeerd te bewegen om iemand op te laten nemen (in 1 geval zelfs dat de persoon in kwestie het ZELF ook heel graag wil!!)
Het is zo iets moeilijks. Zeker wanneer je het heel goed met iemand kan/kon vinden!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 12:01

Kan ik het er wel met de H.A. over hebben? hij heeft dezelfde als ik.H.A. weet dat ik vader heel goed ken,dat ik daar over de vloer kwam enzo.Ben met dochter n.l. ook bij hem geweest,dus hij weet er wel vanaf.
Iemand die psychisch in de war is weet dat zelf niet,en logisch zegt die dan;ik hoef geen hulp want er is nix mis met me.
Iemand die ' normaal' is en geen hulp wil? oke dan zou ik ook zeggen,zoek het dan maar uit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:10

Helaas niet......
(dat gelul met privacy......)
Uiteraard kun je het er wel met hem over hebben wat JIJ in dit geval kunt betekenen!