Tanden bleachen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:00

Debbie schreef:
@Fred_kroket, het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind je toon binnen dit topic wel errug negatief.
TS heeft de keuze al gemaakt en vraagt alleen maar om tips en ervaringen.

Voor de mensen die het via een gebitje hebben gedaan. Hebben jullie dit via internet besteld?

Doe het maar niet via internet, zo'n bitje moet echt helemaal op jouw maat gemaakt zijn, om te voorkomen dat de vloeistof langs je tanden gaat lekken op bv je tandvlees en in je keelholte. Hier kun je lelijke blaren/wondjes van oplopen :=

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:14

dressagelady schreef:
Ik ga mee met mijn naamgenoot ;) tevens gaat je argument van preventief polijsten niet helemaal op aangezien de gele kleur vaak afkomstig is van het doorschemerende tandbeen en niet enkel aanslag toch?

Precies!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:27

LecyTinker schreef:
Ik poets al met whitener in mijn tandpasta. Ze worden er wel ietsje witter van, maar niet echt met een groot verschil. Maar mijn tanden zijn hyper gevoelig, dus ik durf ze niet echt te bleken. Ik kan nu vaak al dingen niet eten omdat er bijvoorbeeld een te groot temperatuur verschil tussen mijn eten en drinken zit.
Dus blijf idt topic wel even volgen om te zien wat iedereen zijn ervaringen zijn.

@Horseees, niet te best als in rotzooi waar je last van kreeg of als in dat het niet werkte?

Als je tanden al gevoelig zijn moet je vooral poetsen met een whitener. Dat slijpt. Weliswaar niet veel maar wel meer als een gewone tandpasta.

janderegelaa

Re: Tanden bleachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:31

@Fredkroket: ik heb de website al gegeven, zoek zelf de onderzoeken maar op.

Wellicht deden de tandarts en mondhygieniste iets verkeerd. Bijv. polijsten met verkeerde pasta. Sommige polijstpasta's leggen de tubeli juist dicht. En dan heb je inderdaad geen goed resultaat op termijn.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 04:23

Debbie schreef:
@Fred_kroket, het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind je toon binnen dit topic wel errug negatief.
TS heeft de keuze al gemaakt en vraagt alleen maar om tips en ervaringen.

Voor de mensen die het via een gebitje hebben gedaan. Hebben jullie dit via internet besteld?

nou sorry maar ik vind er niets negatiefs aan.
de TS kan haar keus gemaakt hebben maar weet ik het hoeveel andere bokkers lezen dit ook.
wel zo fijn te weten dat het niet allemaal rozegeur en manenschijn is maar er wel degelijk een keerzijde aan zit.

lees het,maak je afweging en maak dan een keus.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:44

Ik heb zelf Crest gekocht :)

TOP ! Kost je 25 euro via ebay. Je moet 14 dagen een kuurtje doen. 1x per dag een strip op je tanden en dat 30 minuten doen.
Binnen 3 dagen al resultaat :j

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:15

parouscha schreef:

TOP ! Kost je 25 euro via ebay. Je moet 14 dagen een kuurtje doen. 1x per dag een strip op je tanden en dat 30 minuten doen.

Nou dat had ik dan beter kunnen doen :D . Ik heb er 150 aan gespendeerd, via een niet verder te noemen bedrijf, en het heeft nog geen week geduurd. Eind van de maand moet ik naar de tandarts, zal eens vragen wat hij adviseert. Denk weinig, want hij is volgens mij niet zo van het bleken.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:34

parouscha schreef:

http://www.crestwhitestrips-voordeel.nl/ Ik zie veel verschillende soorten. Welke heb jij gebruikt?

Heb hier trouwens veel youtube filmpjes over gezien.. ziet er inderdaad veelbelovend uit :j

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:35

Ik heb de 3D Vivid gebruikt :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:45

parouscha schreef:

Het probleem is alleen dat het de aanslag op je tanden bleekt en niet je tanden....

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 16:40

Nog een dikke week en 't is zover :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:45

Ik kreeg een week of drie geleden zo een last van mijn tanden dat ik dus tot twee weken geleden gewoon echt niet meer kon eten. alles was verschrikkelijk gevoelig en op een gegeven moment kon ik echt niet meer kauwen. alles wat in contact kwam met mn tanden was al teveel.
Dus ik ben toen op een andere tandpasta over gestapt en sinds een paar dagen kan ik weer redelijk normaal eten. Dus het lag echt aan de tangpasta. Wat ik dus wil zeggen is dat je echt heel erg goed moet oppassen met wat je gebruikt. Het kan dus echt zoveel invloed hebben dat je zenuwen compleet op hol slaan.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:19

Nou ik ben na nu bijna een maand, nog steeds op & top blij met mijn witte tandjes!

Werkt super goed de Crest :j Aanrader!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 22:34

dat was niet met Crest hoor, het was gewoon met een bepaald soort whitning tandpasta...

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 20:16

Welke tandpasta was dat dan LecyTinker?? In plaats van al die (schadelijke) middeltjes die je probeert kun je misschien ook beter een bleaching overwegen, niet?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:18

deze heet Fluoflor, die ik gebruikte. was gewoon tandpasta met whitener. In de supermarkt gekocht, maar jemig, echt waar. Ik heb nog steeds moeite met eten hoor. Soms gaat het een heel maaltijd goed, maar soms moet ik gewoon halverwege stoppen. Voor mn gewicht is het goed, ben dus al twee kilo kwijt omdat ik echt heel erg veel moeite moet doen nu om te kunnen eten. Het rare is dat het eigenlijk binnen 3 dagen echt helemaal verkeerd is gegaan. Van gevoelig naar doorgeslagen pijnlijk. Dus nu poets ik weer trouw met mn oude tandpasta en gaat al iets beter, maar de overgevoeligheid zit er nog steeds. Kan nu wel weer yoghurt eten enzo, maar nog steeds geen biefstuk ofzo.
Ga nu even niets proberen qua andere producten, totdat dit weer een beetje gekalmeerd is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:18

LecyTinker schreef:
deze heet Fluoflor, die ik gebruikte. was gewoon tandpasta met whitener. In de supermarkt gekocht, maar jemig, echt waar. Ik heb nog steeds moeite met eten hoor. Soms gaat het een heel maaltijd goed, maar soms moet ik gewoon halverwege stoppen. Voor mn gewicht is het goed, ben dus al twee kilo kwijt omdat ik echt heel erg veel moeite moet doen nu om te kunnen eten. Het rare is dat het eigenlijk binnen 3 dagen echt helemaal verkeerd is gegaan. Van gevoelig naar doorgeslagen pijnlijk. Dus nu poets ik weer trouw met mn oude tandpasta en gaat al iets beter, maar de overgevoeligheid zit er nog steeds. Kan nu wel weer yoghurt eten enzo, maar nog steeds geen biefstuk ofzo.
Ga nu even niets proberen qua andere producten, totdat dit weer een beetje gekalmeerd is.

Spoelen met ACT fluoride, kun je kopen bij de apotheek.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:19

Jan... wat doet dat die act fluoride?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:03

LecyTinker schreef:

Het herstelt je glazuur waardoor de gevoeligheid afneemt.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:11

ECHT??? O, ik ga morgen gelijk kijken bij de kruidvat!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:18

LecyTinker schreef:
ECHT??? O, ik ga morgen gelijk kijken bij de kruidvat!

APOTHEEK....

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:19

oh, dan gaat het vast duur worden...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:23

LecyTinker schreef:
oh, dan gaat het vast duur worden...

Valt wel mee hoor. Maar liever een duurdere fluoride dan een zere mond toch?

Alleen ACT kopen, geen andere, die zijn aangezuurd.

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:31

janderegelaa schreef:
LecyTinker schreef:

Het herstelt je glazuur waardoor de gevoeligheid afneemt.

Hoe kan het je glazuur herstellen???
Ik studeer tandheelkunde en heb juist mijn examen van weefselleer afgelegd. Daar heb ik gezien dat de ameloblasten glazuur aanmaken... Maar deze gaan weg. Enkel dentine wordt verder aangemaakt heb ik geleerd, en het tertiair dentine is het dentine dat hersteld.
Hoe kan het dan herstellen? (puur uit intresse hoor, omdat wij dat (nog) niet gezien hebben)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:59

ACT fluoride versterkt het tandglazuur. Wij raden het mensen met gevoelige tanden aan een periode voordat we gaan bleken. Het resultaat is opmerkelijk. Het belangrijkste is dat je een niet of minimaal aangezuurde fluoride gebruikt. De wetenschappelijke onderbouwing heb ik hier niet zo bij de hand voor je maar die is wel te vinden op de website van ACT. Onze ervaringen zijn vooral evidence based.