Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Ik loop niets op te hitsen.
Ik weet hoe belangrijk het is juist geen druk op het eten te zetten.
Maar het eten rustig en gezellig te houden.
Juist door er druk op te zetten wordt het een stressig gedoe en heb je kans dat ze eten als negatief gaan zien.
Dat bedoelde ik ermee, straf geven (erg op gaan dringen/laten zitten/op de gang zetten/) geeft juist nog meer negatieve lading aan het eten. En eten moet gezellig zijn.
Pentax schreef:Die neemt jou flink in de maling!![]()
Mijn zoontje is jonger, maar wanneer hij een bepaald voedsel weigert, blijf ik het net zo lang aanbieden tot hij het eet, en mocht het niet lukken krijgt hij daarna niks anders. Zodra hij honger krijgt bied ik het "vieze" eten weer aan. Vaak helpt het ook als ik mee eet zodat hij er vertrouwen in krijgt.
Klinkt misschien hard,maar mijn zoontje eet nu wel echt alles. in het begin kan het misschien even moeilijk zijn om je kind met honger te laten zitten, maar als je consequent bent hoeft dat niet lang te duren.
chevax schreef:Nou Quellian, mocht je mij daarmee bedoelen: mijn dochtertje heeft vorig jaar lange tijd met een maagsonde in het ziekenhuis gelegen en daarna thuis nog erg lang met een sonde gelopen. Dit wilde ik hier niet plaatsen om de TS geen schrik aan te jagen, maar doe het nu toch doordat jij wel op een erg akelige manier mensen wegzet.
chevax schreef:phormicola, dat kan een kind wél!
Soms een klein prikkeltje (klein hapje), soms MEGAveel prikkeltjes (mega van MegaMindy, Vinden ze een leuke associatie).
chevax schreef:Pentax, klinkt leuk, maar soms zijn er uitzonderingen.

chevax schreef:Ook ik val onder de nuchtere moeders en er zijn zat kinderen die misbruik maken/macht proberen uit te oefenen. En daar ging ik ook altijd vanuit; je gaat er ook immers vanuit dat het cb en je ha wel zullen weten waar ze over praten? Maar als je het niet vertrouwt, zorgen dat je bij de kinderarts terecht komt. Van daaruit kun je weer verder kijken: is het niks, weet je dat je "op je strepen kunt staan", is het wel iets, dan kan dat worden aangepakt.
Brainless schreef:@Quellian
Het heeft helemaal niet met bang maken te maken, wel dat straffen juist vaak tegenstrijdig werkt en je het probleem (die er mss nog helemaal niet is) groter maakt.