Zwanger...Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simone_Z

Re: Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:45

Wat lief van je vriend!! :D
Echt leuk dat hij er ook blij mee is!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:46

Ja hij begint er wat aan te wennen nu haha.. hij zat al.. papa tony... hahaha

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:53

Allereerst van harte gefeliciteerd!!!!
Als ik jou was, zou ik toch maar beginnen met het foliumzuur, dat is juist zo belangrijk tot 12 weken.
Geniet vooral van je zwangerschap. Ik raad je aan om het tegen je ouders/schoonouders te zeggen, als jullie er helemaal klaar voor zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:55

@wythlove Ik heb dinsdag de afspraak en de dokter weet ervan dat ik zwanger ben dus als de dokter het nodig vind bij ELKE zwangerschap, dan hoor ik het over de telefoon heel snel, want ze heeft mijn telefoonnummer. Innemen doe ik niks zonder de dokter haar melding, ik heb vroeger teveel problemen gehad en krijg nu al bij paracetamol problemen zonder maagbescherming. Ik ga zeker genieten of wij allebei ! haha en we gaan het ze vertellen over twee weekjes :D

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:57

Leuk! Nogmaals geniet ervan!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 12:58

dankje! :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:00

Wanneer kan het trouwens komen dat je buik gaat groeien? haha

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:01

Dat zal nu nog niet zo een vaart lopen hoor, je hebt alleen wel kans dat je darmen opgezet zijn.
Moet ik er nog wel even bij zetten, dat de buik bij de ene sneller groeit als bij een andere

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:08

Gefeliciteerd met je zwangerschap, erg leuk voor je! *\o/*
Ik kan me voorstellen dat je in het begin behoorlijk geschrokken bent.
Was je verder niet misselijk o.i.d.? Alleen erg moe?

Wat doe je nu voor een werk dan? Ga je ontslag nemen?
Omdat je schreef het 1e jaar thuis te willen blijven?
Ik hoop wel dat je hier goed over nadenkt..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:11

Hee TS, ik bedoelde met tipje dat ik dit ropic niet uit t oog zou verliezen.
Ik kan je nergens in adviseren maar ben super blij voor je, ik wil in dit topic graag meelezen over hoe alles werkt ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:15

@wythlove gelukkig haha dan kan ik hopelijkt ijdje me kleding nog aan !

@up_to_date dankje! ja wel geschrokken maar stiekem had ik een vermoeden aangezien ik al misselijk werd laatste dagen ! Dus tsja dat is er al, en erg moe, maar dat is ook weer normaal zag ik haha
Ik werk bij het GGZ in Amersfoort, en heb nu 1,5 week vrij (0.5 gekregen !) dus dat komt goed. Ik ga gewoon werken tot hoe lang het me toelaat. Me team leider weet het ook dus dat komt vast goed! ze leven erg mee daar! Het eerste jaar wil ik thuis blijven, mijn contract loopt in februari af en moet nog 8 maanden dragen zeg maar dus dat komt goed. Ik heb vakantiedagen die ik kan opnemen destijds! Ik heb altijd gezegd dat ik zelf degene wil zijn die me kind ziet leren praten en lopen etc, dus daar heb ik zeker over nagedacht :D

@amyII Dankjewel! ik wordt al steeds blijer bij het uur! en ben ook super benieuwd

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:16

Mijn buik groeide echt na de 20 - 22 weken. Ben nu ruim 31 weken en behoorlijk rond.. maar het scheelt wel per persoon.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:18

Zolang het nog een poosje duurt vind ik het goed haha :D Anders moet ik wéér gaan shoppen en heb net nieuwe kleding gehaald haha En oja.. er is in onze familie tweelingen.. dat is wel eng!

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:23

Ik heb zelf bijna geen buik gehad.
De buren (waar we alleen hoi en doei tegen zeggen) wisten niet eens dat ik zwanger was.
Terwijl ik toch vanaf mei zwanger was dus ook de hele zomer periode zeg maar.
Het verschilt per persoon!

Moe was ik ook tijdens mijn zwangerschap.
Ook had ik vrij vroeg al harde buiken, maar dat kwam omdat ik mezelf geen rust gaf.
Ik ben een actief persoon die niet goed stil kan zitten, dus dat was toen ook erg moeilijk!

Met jou komt het vast ook allemaal goed! :D
Gewoon je gevoel volgen, dat is heel belangrijk! En je zeker niet schamen als je ergens mee zit, gewoon vragen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:27

ik schaam me niet snel ;) We zijn tenslotte allemaal mensen toch ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:32

Mijn buikje begint ook nu pas te komen, en ik ben nu ruim 28 weken zwanger. Toch pas ik nog wel enkele van mn oude broeken dus dat scheelt. Bij mij zijn het vooral mn borsten waarbij het krap is geworden met jassen en blousejes haha! Maar het verschild heel erg per persoon, het gemiddelde is dat rond de 12 weken de kleren beginnen te knellen en de meeste zwangeren dan voorzichtig maar richting positiekledij gaan.

Wat betreft babykamer, je kan het zo duur maken als je zelf wilt ;)

Wij hebben de complete babykamer van marktplaats gehaald voor 75 euro (kast, commode, ledikantje en plankje) en dit hebben we helemaal geschuurd en daarna zo gemaakt als wij het wouden hebben. Nu is het helemaal mooi en in totaal heeft het ons nog geen 100 euro gekost incl. verf materiaal e.d.! :D
Nieuwprijs voor zoiets in de winkel is toch al snel minimaal rond de 800/ 1000 euro, zoals wij het hebben..

Box net zo, komt uit een kringloopwinkel, ook geschuurd en geverfd, heeft totaal nog geen 10 euro gekost maar ziet er wel weer als nieuw uit helemaal zoals wij willen! Als we hem zouden hebben gekocht zoals wij willen, dan waren we meer dan 100 euro kwijt geweest..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:33

ik hebt gevoel dat me vriend t niet erg vind dat het feit is dat je borsten gaan groeien hahahaa Al zijn ze nu al een C. pff wordt wat!
75 euro O.o wow ! dat is serieus niet duur ja! we zullen kijken ik wil wel dat me baby dan alles heeft en goed is, het hoeft niet duur te zijn maar ook niet erg goedkoop :D ik zit zelf rond de 150-350 te denken, dan kan je ook alles bewaren eventueel voor als er ooit eentweede komt :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:37

Weet iemand ook hoeveel de ziekenhuiskosten etc gaan kosten ongeveer? (ben wel verzekerd hoor ! :D )

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:48

Gefeliciteerd! En maak je geen zorgen, het komt vast allemaal goed :) beetje bij beetje vallen de dingen meestal wel op z'n plaats, zo te lezen is je vriend er ook blij mee dus dat is het belangrijkste :D ik ben ook zwanger, was ook nog niet gepland eigenlijk.. Maar als het je eenmaal overkomt dan ga je er gewoon in mee he, het was hier ook wel even flink regelen en een hoop plannen moesten worden veranderd, maar dat ging gewoon geleidelijk..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:52

dankjewel lakshmi ! we zijn er beide ondanks de schrik even wel superblij mee! we gaan gewoon zien wat er gebeurd en alles op tijd regelen etc :D

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:56

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo te lezen gaat het wel goedkomen met jullie en het kindje. Erg veel succes gewenst nog met de zwangerschap en alles er omheen. Hopelijk vinden jullie snel goede woonruimte voor jullie 3en.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 13:58

ik hoop ook dat we snel op onszelf kunnen, en als het niet kan gaan we zeker bespreken of we met wat huur betaling, we bij mijn ouders terecht kunnen !

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:00

Haha ja het was natuurlijk wel even schrikken, helemaal als je nog aan de pil was ook.. Vind het wel een goed idee van je om nog even te wachten tot je ouders terug zijn van vakantie en het dan aan alle ouders tegelijk te vertellen, zo kan het bij jullie nog even goed inzinken en krijgt iedereen het gewoon tegelijk thuis te horen :) heel veel succes iig alvast! Van ziekenhuiskosten heb ik verder geen idee dus kan ik je niet mee helpen, hier is dat allemaal weer anders geregeld natuurlijk..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:02

Mioux, de kosten van je eigen bijdrage om in het ziekenhuis te bevallen is naar mijn weten verschillend.
Het hangt er ook vanaf of er een medische indicatie voor aanwezig is.
Bij een medische indicatie wordt het vergoed door je zorg verzekeraar en als je gewoon voor je eigen gevoel liever in het ziekenhuis bevalt dan moet je idd een eigen bijdrage betalen.
Een poliklinische bevalling is sowieso anders als bevallen in het z-huis met medische indicatie.
Bij een poliklinische bevalling dan ga je in principe een uur of 2 uur na de bevalling weer naar huis,mits alles goed is met moeder en kind.

Hier kost een poliklinische bevalling rond de 250 euro.
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 03-05-11 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:03

ja haha die pil is duidelijk niet 100% maar 99% haha en ik ben net die 1 % waarbij het erdoorheen zwemt ;) hartstikke bedankt! we gaan ons best doen en dan moet het bijna wel goedkomen ! :D

Dan valt de kosten mee! ik schrok want ik hoorde iets over 3000 euro ik denk pff dat is er nog bovenop haha