Paardenvd schreef:Ik heb een vraagje of jullie ervaringen hebben mbt afwijzingen van een rolstoel.
Wij hebben hem aangevraagd, maar afgewezen omdat hij vond dat er niet genoeg onderzoek bij mij was gedaan omdat ik een rest diagnose heb gekregen; ME en CRPS.
Nu is het dus zo dat ze deze week mijn rolstoel op komen halen omdat ik al 2 keer 6 maanden een rolstoel heb geleend, en ik dan afhankelijk word van mn krukken waar ik niet al te ver mee kan lopen.
Wat vervelend dat je rolstoel is afgewezen. Wanneer heb je de beschikking gekregen (de brief waarin de afwijzing staat)? Binnen 6 weken zou je bezwaar aan kunnen tekenen. Heeft een arts van een adviesbureau je gezien ivm de aanvraag voor de rolstoel?
Het klopt dat er bij aandoeningen als ME en CRPS wat meer gekeken wordt naar welke onderzoeken en behandelingen er zijn geweest. Dat komt omdat deze aandoeningen wat moeilijker aantoonbaar zijn. Voorwaarde voor het toekennen van voorzieningen bij dergelijke aandoeningen is idd dat er een multidisciplinair behandeltraject is doorlopen.
Als je de beschikking minder dan 6 weken geleden hebt gehad kun je bezwaar aantekenen. Is het langer geleden dan kan dat helaas niet meer. Misschien kunnen jullie zelf een rolstoel aanschaffen? De modellen die ze oa bij de thuiszorg uitlenen zijn niet heel duur.
Als je wat meer informatie wilt over hoe de gemeente tot deze beslissing komt en hoe je eventueel bezwaar zou kunnen aantekenen kun je altijd PB-en!