Avond mens?? Ik wordt niet moe!!! Nog meer mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:49

:wave: hoi :D

ik kan echt de hele dag duf zijn en dan 's avonds ben ik opeens wakker...onwijs irritant

probeer altijd maar gewoon een soort van normaal ritme aan te houden, lukt niet altijd... maar ja
verder doe ik er weinig meer aan , want heb inmiddels alles al wel geprobeerd en wil niet aan de slaapmedicatie ivm bijwerkingen

Collie2008

Re: Avond mens?? Ik wordt niet moe!!! Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:29

Bij 'avondmensen' komt de aanmaak van melatonine later op gang dan bij andere mensen. Melatonine maakt je lichaam vanzelf aan als het buiten donker wordt. Maar bij sommige mensen komt dit dus te traag of te laat op gang. Je kan Melatonine halen bij de drogist of aanvragen via je huisarts. Bij de drogist is het een zeeeeeer lage dosis, bij de huisarts kan je 1, 2 of 3mg vragen :)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:40

Colway schreef:
Bij 'avondmensen' komt de aanmaak van melatonine later op gang dan bij andere mensen. Melatonine maakt je lichaam vanzelf aan als het buiten donker wordt. Maar bij sommige mensen komt dit dus te traag of te laat op gang. Je kan Melatonine halen bij de drogist of aanvragen via je huisarts. Bij de drogist is het een zeeeeeer lage dosis, bij de huisarts kan je 1, 2 of 3mg vragen :)

dat zal ik toch eens proberen. thanks voor de tip !

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:05

Haha, hier zit ik dan...Ik wil nog niet op bed... Morgenochtend weer moe, maar nu klaarwakker!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:17

helemaal het zelfde hier!!
en dan wel half 9 wakker worden he..
echt gewoon ge-wel-dig :D
aaaarghh

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:30

I know the feeling... Als ik de natuur zijn gang laat gaan slaap ik om 5 uur en kom ik er om een uur of 12 weer uit. Helaas is de baas het daar niet echt mee eens. Vorig jaar was het een tijd lang zo erg dat ik soms maar twee uur slaap op een nacht kreeg. Het was echt een drama. De hele dag zo suf als een konijn en vanaf elf uur 's avonds klaarwakker. Ik heb nog wel midden in de nacht de strijk staan doen en de ramen staan zemen. Het was echt belachelijk.
Ik slik nu melatonine tabletjes. Van 0,1 mg kun je ze gewoon zo kopen. Ik neem er elke avond vijf en daar slaap ik uitstekend op! Opstaan zal nooit mijn hobby worden, maar ik loop er overdag tenminste weer een beetje fris bij.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:36

Hier nog een avondmens. Ik ben voorde middag eigenlijk niets waard. Sta al vroeg in het weiland om mijn jaarling + pony te voeren voordat mijn moeder met de auto naar haar werk moet, maar verder ben ik hartstikke sloom. Totaal niet helder en heb nergens zin in. Nu is het half 1 's nachts en ik leef helemaal op. :P

Kan mezelf echt in een goed ritme krijgen. Toen ik stage liep, moest ik om 06.40 weg om de bus te halen. Ging prima. Ik ging ook eerder naar bed. (Normaal echt NOOIT voor 0.00u, toen het liefst al om 23.00u in bed.) Maar dat ik het er nou goed op deed.... :n Ik functioneer echt beter in mijn laat-naar-bed-ritme. Het verschil is duidelijk merkbaar bij een gelijk aantal slaapuren.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 08:41

Grace schreef:
aaaarghh

Dat heb ik dus ook. Ik ga het liefst laat er in, maar ben altijd rond half 8/8 uur wakker. Behalve wanneer ik de wekker zet, omdat ik eerder moet. Moet me zelf echt naar bed schoppen!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:21

Vulina schreef:
Grace schreef:
aaaarghh

Dat heb ik dus ook. Ik ga het liefst laat er in, maar ben altijd rond half 8/8 uur wakker. Behalve wanneer ik de wekker zet, omdat ik eerder moet. Moet me zelf echt naar bed schoppen!

ohhh nee dat heb ik dus weer niet hoor. Als ik mezelf gewoon laat slapen, wordt k rustig ergens 11 uur ofzo pas wakker. :P
Alleen van de week werd ik ineens om kwart voor 9 wakker maar dat was waarsch door tentamen-leer stress :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:56

Oow, haha, wou dat ik dat had! Lekker doorslapen! Ik voer altijd 's ochtends hier de jonge paardjes en zet ze buiten. En door mijn verantwoordelijkheidsgevoel móét ik er wel vroeg uit om ze te voeren. Moe of niet moe....

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:03

Vulina schreef:
Oow, haha, wou dat ik dat had! Lekker doorslapen! Ik voer altijd 's ochtends hier de jonge paardjes en zet ze buiten. En door mijn verantwoordelijkheidsgevoel móét ik er wel vroeg uit om ze te voeren. Moe of niet moe....

ik kan ook bijna nooit uit slapen, vaag 5 dagen per week wekker om kwart voor 7, op zaterdag 7 uur en dan zondag eindelijk uitslapen als ik dan niks heb :P Dus dan slaap ik vaak wel lang uit :P

Maar lijkt me wel vervelend als je altijd zo vroeg wakker wordt en pas laat in slaap kan komen

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:56

Hier nog iemand! Ik slaap meestal om 1 á 2 uur, en dan ga ik rond 11 uur naar boven omdat het van m'n ouders moet, maar ben gerust nog een paar uur wakker! En dan moet ik er om 6 uur uit voor de kranten...
overdag ben ik wel moe, maar savonds heb ik echt nergens last van... Beetje jammer.. uitslapen kan ik ook niet echt. Ben standaard voor mijn wekker al wakker.