Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

CathCath schreef:Hoe komt iemand erbij dat dat zeer doet en dan met napijn? Kom op zeg, je kan toch wel ergens tegen. Probeer op je 26ste een flinke meid te worden en zijn, want anders gaat het nooit meer lukken.
Hierboven Miss Roxxyy, je hoeft helemaal niet als de dood te zijn. Die overdreven verhalen, bleeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhh
.
. Jammer maar helaas.
SuzannedG schreef:Wat een enge verhalen allemaal!
Ik heb juist helemaal geen slechte ervaringen (nog niet).
Linksboven en onder is er 2 maanden terug uitgehaald. Prikken deed geen pijn, trekken ook niet. Hij heeft niets hoeven hechten en ik stond binnen no time weer buiten. 1 dag niet mogen spoelen, omdat de wond dan weer kon gaan bloeden, 1 dag op een gaasje moeten bijten. Daarna een week vooral een vermoeide kaak gehad, maar niet echt heel veel pijn. Alleen eten is lastig met een open wond! Dus kauwen aan de rechterkant...
Moet nu over 2 maanden weer terug voor de rechter boven en onderkant. Alles word preventief verwijderd, ook al zijn ze alle 4 gewoon netjes doorgekomen. Na het lezen van jullie verhalen ben ik wel wat huiverig voor die andere twee!

CathCath schreef:SuzannedG schreef:Wat een enge verhalen allemaal!
Ik heb juist helemaal geen slechte ervaringen (nog niet).
Linksboven en onder is er 2 maanden terug uitgehaald. Prikken deed geen pijn, trekken ook niet. Hij heeft niets hoeven hechten en ik stond binnen no time weer buiten. 1 dag niet mogen spoelen, omdat de wond dan weer kon gaan bloeden, 1 dag op een gaasje moeten bijten. Daarna een week vooral een vermoeide kaak gehad, maar niet echt heel veel pijn. Alleen eten is lastig met een open wond! Dus kauwen aan de rechterkant...
Moet nu over 2 maanden weer terug voor de rechter boven en onderkant. Alles word preventief verwijderd, ook al zijn ze alle 4 gewoon netjes doorgekomen. Na het lezen van jullie verhalen ben ik wel wat huiverig voor die andere twee!
Ja, iedereen maakt zich zo druk. Ik ben een stukkie ouder dan de meesten, maar het trekken van een verstandkies daar voel je niets van. Idd, je moet even rustigjes aandoen, maar het doet echt geen pijn. Bij niemand. Ik vind die verdovingen, maar ik ben dan ook een beetje raar, spoor niet zelfs, wel lekker en ik word meteen rustiger in mijn hoofd.
Suzanne, sterkte, maar het enige wat je voelt is die druk. Zo niet, moet je meer verdoving vragen. Moet bij mij mijn rechter verstandskies nog getrokken worden. Natuurlijk sta ik niet te juichen, maar als ik weer geweest ben dan denk ik "Yes", gelukkig en ik ben ervan af.
Dus moet zelf even een afspraak maken met de kaakchirurg, want deze kies is aan het uitgroeien tot een mega.. Nee joh, niet bang hoor, want eigenlijk hoe groter die kies, des te meer houvast. En ik ben wel iemand, mijn pijngrens ligt hoog, dat ik wel effe een gil geef als het echt erg zou worden. Maar dat gebeurt niet.
Succes over 2 maanden en niet bang zijn. Slechte ervaringen komen er ook niet.
Citaat:Risico's van verwijderen
Er zijn een aantal complicaties die kunnen optreden na het verwijderen van een verstandskies. Met name als de verwijdering operatief moet geschieden. Er kan:
forse napijn optreden
een nabloeding optreden.
een pijnlijk ontstoken extractiewond (alveolitis) ontstaan of een vertraagde wondgenezing.
een dik gezicht (abces) ontstaan.
een beschadiging aan de zenuw met als gevolg een dove lip of tong ontstaan.
een kaakfractuur ontstaan.
Een of meer van deze complicaties kunnen zich voordoen. Een operatie is dus heel wat anders dan gewoon een kies trekken. Gemiddeld zijn patiënten er zo'n drie dagen behoorlijk ziek van. De operatie geeft een flinke zwelling in de kaak, omdat de chirurg in het bot moet boren om de kies eruit te halen. Voordat de zwelling helemaal verdwenen is, zijn er vaak enkele weken verstreken. Doordat de kaak is opgezet, gaat de mond moeilijk open. Eten is erg lastig en doet pijn. Alles is gevoelig en soms kan de wond gaan ontsteken. Meestal dient men rekening te houden dat men een aantal dagen “ziek” is en dus ook niet kan deelnemen aan het arbeidsproces. Het is belangrijk over deze zaken contact te houden met uw behandelaar.
Complicaties
Nabloedingen komen vrijwel alleen binnen 12 uur na de behandeling voor. Als U dit vermoedt, maak dan een prop van een steriel verbandgaas, of neem een schone zakdoek en maak daar een knoop in, leg deze op de wond en bijt daar een ½ uur stevig op dicht. Als dat niet helpt neemt u contact op met de polikliniek kaakchirurgie. Ook is het verstand contact op te nemen als een van de volgende situaties zich voordoet:
De klachten nemen na drie dagen toe in plaats van af.
De Zwelling blijft.
Koorts van 39,0 C of hoger.
Pijn is niet door pijnstillers te onderdrukken.
Andere verontrustende bijzonderheden.
Citaat:Risico's van verwijderen
Er zijn een aantal complicaties die kunnen optreden na het verwijderen van een verstandskies. Met name als de verwijdering operatief moet geschieden. Er kan:
forse napijn optreden
een nabloeding optreden.
een pijnlijk ontstoken extractiewond (alveolitis) ontstaan of een vertraagde wondgenezing.
een dik gezicht (abces) ontstaan.
een beschadiging aan de zenuw met als gevolg een dove lip of tong ontstaan.
een kaakfractuur ontstaan.
Een of meer van deze complicaties kunnen zich voordoen. Een operatie is dus heel wat anders dan gewoon een kies trekken. Gemiddeld zijn patiënten er zo'n drie dagen behoorlijk ziek van. De operatie geeft een flinke zwelling in de kaak, omdat de chirurg in het bot moet boren om de kies eruit te halen. Voordat de zwelling helemaal verdwenen is, zijn er vaak enkele weken verstreken. Doordat de kaak is opgezet, gaat de mond moeilijk open. Eten is erg lastig en doet pijn. Alles is gevoelig en soms kan de wond gaan ontsteken. Meestal dient men rekening te houden dat men een aantal dagen “ziek” is en dus ook niet kan deelnemen aan het arbeidsproces. Het is belangrijk over deze zaken contact te houden met uw behandelaar.
Complicaties
Nabloedingen komen vrijwel alleen binnen 12 uur na de behandeling voor. Als U dit vermoedt, maak dan een prop van een steriel verbandgaas, of neem een schone zakdoek en maak daar een knoop in, leg deze op de wond en bijt daar een ½ uur stevig op dicht. Als dat niet helpt neemt u contact op met de polikliniek kaakchirurgie. Ook is het verstand contact op te nemen als een van de volgende situaties zich voordoet:
De klachten nemen na drie dagen toe in plaats van af.
De Zwelling blijft.
Koorts van 39,0 C of hoger.
Pijn is niet door pijnstillers te onderdrukken.
Andere verontrustende bijzonderheden.
Wanneer je tanden goed doorkomen is het vaak inderdaad geen probleem. Zitten ze gecompliceerd dan kun je er wel degelijk last van hebben!
CathCath schreef:Ja, iedereen maakt zich zo druk. Ik ben een stukkie ouder dan de meesten, maar het trekken van een verstandkies daar voel je niets van. Idd, je moet even rustigjes aandoen, maar het doet echt geen pijn. Bij niemand. Ik vind die verdovingen, maar ik ben dan ook een beetje raar, spoor niet zelfs, wel lekker en ik word meteen rustiger in mijn hoofd.
Dus moet zelf even een afspraak maken met de kaakchirurg, want deze kies is aan het uitgroeien tot een mega.. Nee joh, niet bang hoor, want eigenlijk hoe groter die kies, des te meer houvast. En ik ben wel iemand, mijn pijngrens ligt hoog, dat ik wel effe een gil geef als het echt erg zou worden. Maar dat gebeurt niet.
Succes over 2 maanden en niet bang zijn. Slechte ervaringen komen er ook niet.
CathCath schreef:Hoe komt iemand erbij dat dat zeer doet en dan met napijn? Kom op zeg, je kan toch wel ergens tegen. Probeer op je 26ste een flinke meid te worden en zijn, want anders gaat het nooit meer lukken.
Hierboven Miss Roxxyy, je hoeft helemaal niet als de dood te zijn. Die overdreven verhalen, bleeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhh
Lijkt me niet dat jij dat kan bepalen haha. 
Maar dat jij geen last hebt gehad betekent niet dat een ander geen pijn tijdens de behandeling heeft gehad of napijn heeft.
Waarna er toch flink wat bijverdoofd moest worden en als laatste precies in de zenuw waardoor het uiteindelijk 100% verdoofd was. En ik ben toch echt wel heel wat gewend!
net als bij iedere andere behandeling bij een tandarts of kaakchirurg. 

Als er weinig ruimte is om bij de verstandskies te kunnen (mijne zat overdwars) dan slijpen ze eerst een stukje kaakbot weg langs de randen. Daarvan kunnen soms wat splintertjes achterblijven.
en je kaakbot groeit vanzelf weer aan )