Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb -2,75 en -3,25 nu en zonder lenzen kan ik, nu ik het gewend ben, amper meer wat zien. Kan me ook niet meer voorstellen dat ik zonder lenzen heb kunnen werken, aangezien ik nu (als ze uit zijn) amper de gezichten van mensen kan zien als ze verder dan een paar meter van me af staan
jesito schreef:Was even bewust op dit onderwerp aan het zoeken.
Gisteren mijn ogen laten meten nadat ik merkte dat ik veel last heb van hoofdpijn met lang lezen, tv kijken en in het donker auto rijden.
Mijn sterkte is aan 1 kant -0.25 en de andere -0.50 en ook een cylinder ik meen van 0,75.
De opticien liet me het verschil zien met en zonder bril door dat apparaat en ik schrok er zelf van hoveel duidelijker het word met een sterkte.
Ik heb dus een brilletje aan laten meten in eerste instantie voor autorijden enzo, maar de opticien meende dat ik al snel hem veel meer zou gaan dragen omdat het simpelweg gemakkelijker kijkt.

. _Arwen_ schreef:Ik heb meteen een mooi (duur) montuur genomen omdat ik hem ook in de colleges op wilde gaan zetten. Ben achteraf blij met die keus, want ook met bril moet je je mooi voelen.
Anoli schreef:Ik ben een bril gaan dragen toen ik merkte dat ik minder begon te zien. Mijn ogen waren toen -0,5 aan beide ogen. Na 2 jaar een bril dragen en daar een haat-liefde verhouding mee te hebben ( ik kon gewoon niet wennen aan mn bril) ben ik overgestapt op lenzen. Ik heb dat toen laten doen bij hans anders en ik heb veel problemen gehad met mn lenzen. Na een 2 weken er dus mee gestopt en tijdelijk weer mn bril gedragen, ondertussen is mn sterkte dus -1 aan beide ogen.
Maar het kriebelde en ik ben toen naar een échte opticien gegaan en daar heb ik gekozen voor nachtlenzen. Deze draag ik dus tijdens het slapen en smorgens bij het opstaan doe ik ze uit. Op deze manier kan ik de hele dag scherp zien zonder dat ik overdag een bril of lenzen hoef te dragen. Ideale oplossing voor mij.