Alcoholgebruik onder de bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:43

Haha, ik durf haast niet te zeggen wat ik in bepaalde periodes drink/dronk.

Doordeweeks vaak 's avonds een of meerdere glazen wijn. In het weekend wel wat meer.
Het was eigenlijk gewoon een gewoonte, ben doordeweeks gestopt en ik merk dat het me eigenlijk totaal geen moeite kost, maar ik slaap beter.

Spruit

Re: Alcoholgebruik onder de bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:54

Gemiddeld drink ik 3/4x per week iets denk ik, soms alleen een glaasje rode wijn (is gezond..;)), soms met uitgaan wat meer. Ken m'n eigen grenzen wel dus dronken word ik bijna nooit. Vind het ook geen punt om de bob te zijn, hoef niet perse te drinken om het leuk te hebben, maar met alcohol hou ik het vaak net wat langer vol als we gaan stappen. Dan is alles nét even leuker en gezelliger.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:56

Ik drink best veel.. Denk 3 dagen in de week en dan 1 tot 6 glazen per avond :=
Zeg maar 10 glazen in de week :Y)

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:57

Ik drink nooit geen alcohol meer.. alleen nog maar spa blauw. en ga elke week op stap!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:00

Doordeweeks wel eens een glaasje rode wijn bij het eten maar de laatste tijd ben ik echt helemaal verslaafd aan groene thee. Drink ik liters van, heerlijk. Op een warme middag, dan vind ik een stevig biertje wel lekker (liefst een trippel van 8-9%!). Dan kan ik er wel 2 of 3 weg tikken ;-)
Maar gemiddeld genomen een flesje (goede) rode wijn per week zeg maar (4-5 glazen). En bij gelegenheid een lekker degustatie biertje. Maar da's meestal in het weekend.
Ik heb ook nog nooit gedronken om zat te worden. Ik drink sommige bieren en wijnen omdat ik het simpelweg lekker vind, dus echt om de smaak. Meestal in combinatie met een lekker hapje en goed gezelschap. Ik geniet er dan ook echt van. Daarom zijn 2-3 glazen op een avond ook meestal voldoende en word ik ook nooit dronken, wel wat aangeschoten en losser. Gewone pils drink ik nooit, vind ik echt helemaal niks aan. Op festivals of feestjes schenken ze meestal gewoon bier en dan ben ik ook doorgaans de BOB omdat ik dat niet lekker vind en dan maar kies voor koffie, thee of cola.
Zo lang je binnen je grenzen blijft en maat weet te houden, dan kan je mijn inziens best genieten van een paar glazen alcohol per week. Het schijnt ook voor vrouwen heel gezond te zijn bij de preventie van hart en vaatziekten...maar met mate natuurlijk. Teveel is nooit goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:23

Dat verschilt.. op mn vakantie heb ik toch elke dag wel een glas genomen, soms 2 of 3.. thuis hooguit 1 per week.. dat is veel. En nu ik in Engeland werk een week heb ik wel een fles wijn in de koelkast.. daar drink ik elke dag een glas van :) en volgende week thuis weer niets.. ben 22 overigens. :)

Ik kan ook prima zonder.. maar ik liep bij toeval deze week tegen een fles van mn favoriete wijn aan.. voor een schappelijke prijs. Dus dan mag het wel :j

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:27

Ik heb een aantal jaar achter elkaar mijn eigen echt helemaal lam gezopen op zaterdag avond. (ongeveer 15 glazen denk ik op een avond). Maar verder niet, echt alleen op zaterdag. Vorig jaar was ik er opeens klaar mee. Nu drink ik bijna nooit meer. Toevallig afgelopen weekend en daarvoor was de laatste keer met nieuwjaar. Als ik nu nog drink dan stop ik ook gewoon op tijd. Erg fijn moet ik zeggen om niet elke zondag een kater te hebben.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:30

Ik drinkt misschien 2 keer per maand een glaasje wijn bij het eten. En soms ook maanden niet... Van de zomer als het weer warm wordt wil ik nog wel eens een flesje rosébier uit de koelkast plukken, of op een terrasje een glaasje rozé bestellen, maar meer dan 3 glazen per week zal het nooit worden :) Ik ben 24 trouwens :) Vorig jaar ben ik eens op een feestje zo dronken geweest dat ik er echt naar van werd, en sindsdien heb ik de alcohol een beetje afgezworen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:31

Wat mij trouwens opvalt, is dat ik hier berichten lees van vrij jonge mensen die tussen de 10 a 15 glazen gemiddeld per week drinken.. besef wel dat dat al onwijs veel is he.. ookal is het maar bier of wijn..

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:31

Jeetje, bijna nooit eigenlijk! Ben vaak de bob, vind het niet erg om niet te drinken. Als er iemand anders bobt, dan zou het op een stap-avond misschien 3-4 wijn kunnen zijn, komt ook 1x per 2 maanden voor misschien? haha. :')

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:36

Ik drink vrijwel nooit. Ben daarom ook vaak bob, haha.
Heel af en toe in het weekend een wijntje, maar dat zijn er dan een stuk of 2.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:48

XmissdaphX schreef:
knabbelgirl schreef:
Vind dat er best veel gedronken wordt door sommige hier :o

Naja ligt eraan wat je drinkt natuurlijk..
Want bier/wijn zit weinig alcohol..
Als je 20 glazen sterke drank op een avond drinkt dan is het wat anders :+
~~

Ik drink meestal malibu appelsap O:)
Dat is echt zoo lekker :Y)

Denkfout!!!
In een glas bier zit evenveel alcohol als in een borrelglas jenever, of in een cognacglas met cognac, of als wodka in een mixdrankje. (Normaal gemixed natuurlijk)

Het gaat om alcoholische eenheden. Een flesje bier is dus meer dan 1 alcoholische eenheid, want een glas bier is een alcoholische eenheid. Als je buiten de deur drinkt krijg je daar normaal gesproken een alcoholische eenheid in je glas, maakt niet uit welke drank het is. Tenzij je dus een flesje bier bestelt.

Ik vind ook wel dat er veel gedronken wordt, door de veelal jonge mensen die hier reageren. Ben ouder maar drink maar heel af en toe, en dan krijg ik een glas meestal niet eens leeg.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:51

ik drink geen druppel
ja met oud en nieuw een glaasje champagne maar daar houd het mee op
al hoe wel de paaseitjes met advocaat zijn best lekker en is in feite ook alcohol natuurlijk
maar kwa borrels nooit geen druppel
en ik rook ook niet ds=us ben mega saai zoals mensen wel eens zeggen

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:55

Hmm.. Ik hou wel van een wijntje op z'n tijd.
Lekker rood wijntje bij het eten af en toe.
Verder drink ik doordeweeks eigenlijk nooit. In het weekend wel.

Ligt er totaal aan wat we gaan doen en waar we heen gaan. Het ene weekend ben ik niet te stoppen, het andere weekend heb ik met 2 glaasjes wijn alweer genoeg.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:11

Gemiddeld 1 per week? Maar dat wil zeggen soms een aantal weken niets (thuis sowieso nooit) en als ik dan naar een feestje ga gemiddeld tussen de 1 en 4 ofzo. Drink wel eens iets meer, maar ben nog nooit zat geweest..

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:13

Ik drink helemaal geen alcohol meer. :) Heb het vroeger wel gedaan en dan was het 1 avond in de maand of zo. :)
Maar ik heb geen redenen meer om het wel te doen, de wereld gaan alleen maar naar de klote erdoor, ik kan lol hebben zonder alcohol en ik vind cola net zo lekker. :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:15

Ik heb 3 dagen geleden voor het eerst in zes maanden weer eens een glaasje rode wijn gedronken, smaakte prima :D
Daarvoor dronk ik iedere avond een oude jenever voor het slapen gaan. Maar dat was niet zo goed voor de lijn :')

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:15

Ik drink maximaal 4x per jaar :)
Alcohol en ik hebben elkaar nooit echt gelegen dus ik heb er geen behoefte aan :D

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:41

Ik denk 2 of 3 biertjes per week ;)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:41

ik ben zelf van mening dat drank een avond niet gezelliger/leuker kan maken
dat moet je altijd nog zelf doen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:43

Wow, wat drinken de mensen in het topic hier weinig. Gemiddeld 0-5?

Als ik uitga gaan er aardig wat glazen door. In de zomer drink ik doordeweeks ook wel wat als ik op een terrasje zit. Mijn gemiddelde zit er dus ver boven.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:45

De laatste keren dat ik ben wezen stappen was ik altijd bob. Ik vind het dan net zo leuk als wanneer ik wel mag drinken. Het afgelopen jaar ben ik gemiddeld genomen elke tweede week op stap geweest (soms in een weekend drie keer en soms een hele maand niet) en ik denk dat ik gemiddeld ong. vier tot vijf glazen drank drink dan. Normaal, door de weeks drink ik eigenlijk heel zelden. Alleen als een fles wijn open is die echt op moet, omdat ie anders de goot in gaat.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:47

Ik drink gemiddeld zo'n 3 à 4 witte wijntjes als ik drink.

Meestal s'winters/herfst 2 x per week (uit eten/etentje thuis of avondje uit)
en in de lente zomer zo'n 3 tot 4 x per week (idem maar af en toe doordeweeks ook terrassen) :)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 31-03-11 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:48

Ik drink nauwelijks of eigenlijk niet.
Af en toe eens een glaasje rose of een wijntje.
Van de zomder wel eens een koud biertje maar de glazen alcohol die ik op jaarbasis weg drink zijn op 1 hand te tellen, zo weinig drink ik.
Om het gezellig te hebben heb ik geen drank nodig gelukkig.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:51

Ik drink zelf geen alcohol. Ik ben 17 jaar en het staat ook niet in de planning. :P In mijn omgeving lijkt het eerder uitzondering dan regel, zeker op mijn leeftijd... Ik ga ook niet uit, en kom haast nooit op feestjes, dus ik heb niet echt veel 'botsingen' met andere mensen. Maar er zijn zeker wel vrienden die het weten. Die laten het ook gewoon zo, en zo hoort het ook. :) Dus ben daar wel blij mee.

Ik vind alcohol eigenlijk gewoon een soort troep, ik heb er echt helemaal niks mee. Als mijn ouders drinken, en die houden zeker wel van een wijntje, vind ik het stinken, het ruik véél te sterk. Bij de gedachte dat je dat dan in je lichaam krijgt, word ik gewoon naar! Ik weet wel dat af en toe een wijntje goed is voor de bloedsomloop, maar de verdere effecten... :n Vind het echt té onnatuurlijk overkomen als mensen aangeschoten worden, of zelfs echt dronken. En dat gebeurt toch al snel. Zij vinden dat effect prettig, maar mij lijkt het vreselijk om als het ware de 'controle te verliezen'. Zou niks voor mij zijn, ik ben juist een echte control freak en laat de leiding over mijn lichaam niet uit handen geven, aan de alcohol. En het is helaas niet zo dat ik zonder alcohol dan wel zo'n type ben dat zegt: "Maar zonder alcohol ben ik óók gezellig, hoor! O:)" Want eerlijk is eerlijk, wat dat betreft zou ik weer beter wel alcohol kunnen drinken. :Y) Ik ben namelijk echt te geremd en kan helemaal niet losgaan...

Alcohol in tiramisu, dat maakt me trouwens niks uit hoor. :) Hoogstens dat ik het niet zo lekker vindt, maar dat heb ik eerder bij bonbons met alcohol...